Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lite klurigare än 33 handen imo :)

Första handen, vi får överpar + svagt färgdrag. Btw, är synen pre rätt?

FT $11+1. Inga reads.

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t15/t30

9 players

Converter

Stack sizes:

UTG: t1500

UTG+1: t1500

MP1: t1500

Hero: t1500

MP3: t1500

CO: t1500

Button: t1500

SB: t1500

BB: t1500

Pre-flop: (9 players) Hero is MP2 with 9:club: 9:diamond:

3 folds, Hero calls t30 (pot was t45), MP3 calls t30 (pot was t75), 2 folds, SB calls t15 (pot was t105), BB checks.

Flop: 2:club: 5:club: 7:club: (t120, 4 players)

SB checks, BB bets t120, Hero ?

Postad

Openlimp förordas ju av många, så okej då :)

Jag synar nog alltid här och utvärderar turn.

Mest för att jag tror att fi slutar beta på turn om han inte är så stark.

Om turn kommer klöver kan det vara läge att försöka få till en billig showdown, men nog blir det jobbigt om han pottar...

Jobbigt läge.

Jag får nog låta någon annan tänka här.

Postad

Hade haft svårt för att folda, men tror det är rätt spel, då jag sätter honom på färgen eller ett starkt färgdrag med ett färdigt par (topp eller över).

I praktiken hade jag säkert synat för att bli checkraisad på turn när en 9:a till kom upp, svettig trycka in allt för att se att han verkligen hade färgen...

Postad

Tror snarare han har det mesta förutom färgen men faan vet hur denna skall spelas som spelad...

Grejen med fold pre är ju att man slipper sånna här jobbiga situationer. Tycker openlimpen är ok, men högst marginell.

Postad

Ni som säger fold pre har jättefel, så är det bara, ingen argumentation behövs egentligen. Ni är helt enkelt för nitty, spelar vi inte händer som 99 preflop i en ohöjd pott tappar vi massor med +EV.

Både limp och raise till t90 är okey även om jag anser limp>>>raise, särskilt givet vår position vid bordet. Det är en låglimit SnG och att en raise blir synad av någon från CO/Knappen är jävligt troligt, detta suger för oss eftersom vi kommer sitta ut position på floppen isf. Att få syn av blindsen är mycket bättre, just mtp positionen.

På lite högre nivåer, typ $60+ (även om $60 inte är högt så skiljer sig spelet en aning) så skulle jag nog hellre se en höjning pf eftersom vi är först in, anledningen är precis som eurythmech påpekade i en annan tråd, det blir jävligt lättläst att man har ett PP (om det sitter många regulars vid bordet, vilket det ofta gör på aningen högre nivåer. Detta tycker jag nog gäller även på Stars $27's eftersom de har blivit rätt mkt tuffare jämfört med tidigare). I och för sig är en openlimp med AQ/AQs mer eller mindre standard men det är ändå rätt tydligt att en limp väldigt ofta är ett PP.

Floppen är lite svårspelad eftersom det är så många i potten. Om vi var HU på floppen synar jag alla dagar i veckan. Med fyra spelare är jag mer benägen att höja till t360 och vika mot alla omslag. Får vi syn checkar vi turn och hoppas även kunna checka river. Får vi ett bet emot oss på river synar jag så länge det inte är alltför stort.

(Jag skulle ju egentligen inte skriva nåt längre men det var en intressant hand så jag var tvungen :))

Postad
(Jag skulle ju egentligen inte skriva nåt längre men det var en intressant hand så jag var tvungen :))

Fortsätt så :) Man kan ju sätta upp rimliga regler för sitt forumande, tex bara "titta in" en gång per dag eller varannan dag eller så.

Nog OT.

Postad
Ni som säger fold pre har jättefel, så är det bara, ingen argumentation behövs egentligen. Ni är helt enkelt för nitty, spelar vi inte händer som 99 preflop i en ohöjd pott tappar vi massor med +EV.

Jag lyssnar och lär:-) Men var ungefär går gränsen i en hand som denna? Spelar man 22+? Pillar man lite i Pokerstove för PP så är 99 2,7%. Om man rent går på % motsvarar det A8s+ samt KTs eller A10o. Det känns väl lite väl tomtigt? Men jag tänker nog fel när jag jämför %. Men hur tänka? Vad är starthandkriteriumet?

Postad

Om jag kör handen i Pokerstove och sätter alla tre FI på random vinner vi ungefär 20% av gångerna. Jag säger absolut inte emot dig. Men du får gärna utveckla det vidare. Snälla?:-) Fast när jag tänker efter, så kanske förklaringen är ungefär i stil med: Om vi har >XBB så gäller vanligt sunt pokerförnuft om X>30 eller liknande? Detta kanske i så fall skulle innebära att vi fick fler 8-10 placeringar samtidigt som vi minskar 4-5 placeringarna. Det skulle i så fall hjälpa oss att öka $/timme.

Postad
Jag lyssnar och lär:-) Men var ungefär går gränsen i en hand som denna? Spelar man 22+? Pillar man lite i Pokerstove för PP så är 99 2,7%. Om man rent går på % motsvarar det A8s+ samt KTs eller A10o. Det känns väl lite väl tomtigt? Men jag tänker nog fel när jag jämför %. Men hur tänka? Vad är starthandkriteriumet?

Ja, du tänker fel, för om vi synar så gör vi det främst för setvärde. A8s elller ATo kommer aldrig pricka set så därför är det ingen relevant jämförelse.

För övrigt limpar jag här, men det gör jag ju alltid.

Postad

Jag openlimpar aldrig i mittenposition - jag kan använda spelet UTG och UTG+1 (givet 9 spelare), annars raise/fold först in. Och även i tidig position limpar jag väldigt sällan (har någon openlimpat gillar jag dock att limpa med).

Annars håller jag i stort sett med Conspiracy även om jag inte limpar AQ - att floppa TPTK i en flervägspott är inte min tekopp. Jag tror heller inte att det är jättedåligt att folda här.