Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har varit abonnent hos chello ett par år och använt mig av mailadressen jag fått av dem till bl.a. poker. För några veckor sedan fick jag hem ett brev som sa att chello ska byte till (eller tas över av) Com hem. I brevet stod även att min mailadress ändras från xxx.chello.se till xxx4.comhem.se och att jag ska börja använda den nya då den gamla kommer att tas bort. Skit också, tänka jag. Nåja det är väl bara att sätta sig och gå igenom alla pokersiter man signat vid, vilket är en hel del som den bonushora man är, och ändra sin mailadress. Surt, men det finns inte så mycket att göra.

Ett par dagar efter jag gått igenom siterna får jag hem ännu ett brev:

"Er adress ni fått tilldelat, xxx4.comhem.se, är upptagen. Ni får istället använda xxx4pp.comhem.se"

Panik. Hur jäkla oproffisionellt kan ett företag bli? Nu vet jag inte om upptagen innebär att någon annan blivit tilldelad, men inte erhållit den ännu, eller om någon verkligen innehar och använder den här adressen. Om det nu är som i andra fallet så har någon person suttit med "min" mailadressen och har genom denna haft möjlighet att kunna ta sig in på mina pokerkonton. Nu har jag visserligen bra koll på vilka siter jag ändrat till adressen xxx4.com.se, hade jag inte haft det existerar även risken att jag missar att ändra tillbaka på någon av de 30-tal pokersiter jag är uppskriven på. Lägg dessutom till hur idiotisk adress jag nu fått XXX4pp.comhem.se av com hem (xxx står givetvis för något annat)

Har blivit nedkopplad från deras telefonkö ett flertal gånger och sitter nu och väntar på att dem åtminstonde ska svara på mitt mail.

Någon annan som drabbats av chello-bytet och finns möjliheten att någon annan kan ha haft xxx4.comhem.se under tiden som jag trodde jag hade denna?