Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Känner att jag måste fila rejält på mitt HU-spel så jag tänkte testa att spela in en liten film som ni gärna får kommentera. Den blev inte så lång då bordet blev fyrhänt ganska snart.

Filmen är knappt tio minuter lång och väger 11 meg.

Video

/Aron

Postad

Jag tycker att du spelar bra

fundera på att syna ner första handen. Dragvänlig bräda + att det är första handen så han kanske "testar dig"

donka river med A9 på KJJ brädan - du kan få syn av highcard

checksyn m highcard KJ - din riverbet där, är det bluff eller värdebet eller hur tänkte du?

Nu är jag rätt trött för jag gick upp vid tre imorse men det var vad jag tänkte på.

Postad

Tack för synpunkterna!

I första handen är nersyn ett alternativ men jag vill först se vad det är för spelare. Jag hade aldrig lirat mot honom förut och många kör ganska passivt med draghänder.

Donkbetar är något jag inte riktigt behärskar och säkert gör alldeles för sällan. I fallet med KKJ-brädan, menar du betfold på rivern? Satte honom på en stark hand iom trebeten pre och att jag inte hade uppfattningen av att han var särskilt aggro pre.

Riverbeten med KJ är i första hand en bluff, men kanske att han synar med en Q. Min syn av hans raise kan väl diskuteras men poten var ganska stor, din linje med checksyn låter klart bättre.

/Aron

Postad

Jag tänkte mer på betsyn, tror inte han vågar höja dig med sämre än ett en knekt eller en stark K.

Jag gillar inte att bluffa med highcard, tror inte att han lägger något par HU. Låt honom bluffa i stället, i synnerhet om du ändå tänker syna en höjning.

Spar bluffarna till händer utan showdownvärde i stället.