Gå till innehåll

Långsam struktur sökes


kullersten

Recommended Posts

Jag skulle behöva hjälp med att hitta en site som tillhandahåller tuneringar med långsam struktur. Helst enbords SnG. Det bästa jag har hittat är på PokerStars som har 10 min mellan nivåerna. Det borde finnas något bättre än det.

 

Varför tävlar inte siterna om att ha långsamast struktur, det borde väl locka spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långsam struktur minskar standardavikelsen, vilket belönar bra spel. Jag tror att många tycker att poker är roligare än t.ex. bingolotto.

 

Speciellt onlinepoker har ju möjligheten att ha otroligt långsam struktur, tänk att spela så pass länge att du verkligen kan läsa sönder dina motspelare. Det vore något det. :-D

 

Vad är Cyntax? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långsam struktur minskar standardavikelsen, vilket belönar bra spel. Jag tror att många tycker att poker är roligare än t.ex. bingolotto.

 

Dock är det ju så att du har råd att ha en sämre roi i turbo SnGs då du hinner med fler per timma.

 

Ex. Vi säger att du har 11% på turbo och 20% på vanliga. Du hinner med 10 st turbo i timman och 5 st vanliga/h. Då drar du ju in mer $/h på att spela turbos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långsam struktur minskar standardavikelsen, vilket belönar bra spel. Jag tror att många tycker att poker är roligare än t.ex. bingolotto.

 

Speciellt onlinepoker har ju möjligheten att ha otroligt långsam struktur, tänk att spela så pass länge att du verkligen kan läsa sönder dina motspelare. Det vore något det. :-D

 

Vad är Cyntax? :oops:

 

För det första: Du får högre $/h ju snabbare strukturen är. För det andra: Om man vill ha en långsam struktur så är det en MTT man vill spela, de flesta hobbyspelare som kör sng's gör det just för att det går fort och en långsam struktur skulle då motverka syftet lite. För det tredje: Att folk tycker att en snabb struktur skulle vara som lotto är just det som inte gör det till lotto. Det finns ett stort skicklighetsmoment i snabba sng's också, skillnaden är att det är en annan typ av skicklighet som premieras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...