Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har spelat seriöst i över 2 år, tar mitt spel seriöst. Har ett problem, vilket har varit mitt stora "problembarn" hela tiden, dålig förlorare, blir förbannad, lite Mike the Mouth blowups.

Mitt spel har plussat med varierande storlek konstant, inga jättepengar, men klampade upp till (allt limit spel) 5/10 FullTable och 3/6 max6, och det gick bra fram till mitten av sommaren, när saker började gå dåligt. jag har sen dess med antagligen en blandning av sämre spel samt enligt mig en otrolig del av sjuka beats, tappat 60% av rullen, gått ner och spelar 2/4 Full Table, och spelmässigt så känner jag mig överlägsen nivån. Min bror som efter ett par år kommit igång att plussa spelar nu 3/6, och jag guidar honom fortfarande och han är fortfarande en "lärljunge", så jag ser ju att mina analyser när jag hjälper honom stämmer.

Under julen hade jag några lugna veckor, och har nu kommit igång igen, visst är inte mina förluster jättestora, men jag har på 2 veckor hamnat i negativa svängningar, negativa tankar och oavsett hur jag vrider och vänder på min statistik så hittar jag inte att jag spelar fel (jag vet att en del av svängningar beror på sämre spel men har även läst angående svängningar i Gamble Theory (Mason Malmuth) att de kan vara långa och stora, ju aggresivare desto större svängningar).

Vad göra, jag har 2 seriösa funderingar, att ta ut merparten och ha kvar motsvarande startkapitalet, gå ner och börja om på 0,5/1 (plussar man därifrån så får man börja knata upp genom hierarkin igen, losar jag så har jag förutom tidigare uttag iaf fått lite belöning), eller ta en paus, låååååång paus, och sen gå tillbaka och se vad man kan göra när jag/om jag varvat ner...

Vad anser ni är vettigaste lösningen, någon av mina eller nånting annat? Funderat i NL, vilket jag testat, men som den totala limitmupp jag är...

Tacksam för tankar, ideer och råd

Freddie, totalt uppgiven för tillfället

Postad

Känner verkligen igen din situation. Har också varit där när man känner att man spelar helt rätt men åker på nitar hela tiden. Vad jag gjorde var att jag tog en paus på 3-4 veckor helt utan spel (spelade inte ens stryktipset :-D )

Sen när jag kände att batterierna var laddade igen gick jag ner en nivå och spelade samma spel som innan och plussade igen.