Gå till innehåll

10£ SnG, 89s träffar o får mothugg


Rette

Recommended Posts

Hej

 

Har kikat runt ett tag på forumet men inte bidragit med så många inlägg. Behöver hjälp med mitt turneringsspel så därför tänkte jag börja posta händer här i handanalysdelen. Spelar 10-bord på Sunpoker (Cryptologic).

 

Kom gärna med kommentarer på mitt inlägg då jag säkert kan lägga upp dem bättre.

 

Denna handen utspelar sig i ett tidigt skede i en SnG. Inga reads

 

Hold'em NL (15/30)

 

Table "1" Seat 2 is the button.

Seat 1: Deejaydee (625 in chips)

Seat 2: 47binman (1487 in chips)

Seat 3: Tinofbean (985 in chips)

Seat 4: poohead (1056 in chips)

Seat 5: Keaw_yead (865 in chips)

Seat 6: StanleyK (1008 in chips)

Seat 7: Purple (1000 in chips)

Seat 8: Its_me003 (962 in chips)

Seat 9: Hero (1150 in chips)

Seat 10: J3ster (862 in chips)

Tinofbean: posts small blind 15

poohead: posts big blind 30

----- HOLE CARDS -----

 

dealt to Hero [9s 8s]

 

Keaw_yead: folds

StanleyK: folds

Purple: folds

Its_me003: folds

Hero: raises to 120

J3ster: folds

Deejaydee: calls 120

47binman: folds

Tinofbean: folds

poohead: folds

 

Tidigt i en turnering spelar jag inte många händer men om tillfälle ges gör jag ibland på detta viset. Kommentera gärna.

 

----- FLOP ----- [9c Th 8d] , träffar, vill cr

Hero : checks

Deejaydee: checks

 

----- TURN ----- [9c Th 8d][Ah]

Hero: bets 90, känns som om jag måste beta ut här. Kommentera gärna.

Deejaydee: raises to 300

Hero: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är alltså helt uteslutet att spela sc på detta sättet i tidigt skede i en turnering. Får väl helt enkelt sluta med att mixa upp spelet på detta sättet då :-D

 

Tack för svar.

 

Grejen är ju att du inte behöver mixa upp spelet på så låga nivåer utan det kommer rulla på bra för dig genom att spela basic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar upplösningen av handen också. När jag väl har spelat handen som jag gjort håller jag inte riktigt med om att jag måste vara krossad på den brädan, utveckla gärna eurythmech.

 

Hero: raises to 1030 and is all-in

Deejaydee: is all-in 205

 

----- RIVER ----- [9c Th 8d Ah][Ad]

 

----- SHOW DOWN -----

 

Hero: shows [9s 8s] (Two Pairs, Aces and Nines, Ten high)

Deejaydee: shows [Jh Ac] (Three of a kind, Aces, Jack high)

Deejaydee collected 1295 from Main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är ju att du inte behöver mixa upp spelet på så låga nivåer utan det kommer rulla på bra för dig genom att spela basic.

 

Vore otroligt trevligt om du kunde skriva vilka händer du spelar under de tre första perioderna (7/15, 15/30, 25/50).

 

Mitt standardspel är att spela AA, KK, QQ, JJ, 1010 och AK här. Möjligen limpa med 99-77 i sen position om möjligt. Kommentera gärna.

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det skulle du nog betat hårt på på flopp för att ta hem potten redan där. Här finns bara ett alternativ som jag ser det och det är att folda.

 

Håller dessutom med om att du på dessa nivåer inte behöver variera ditt spel för det är ingen som noterar ändå. Erfarenhet från SvS´s liknande nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså....det enda du kan få syn av som du leder mot är ju AJ+.

Det är 36 händer det.

 

Dessa har 8-16 outs mot dig. Du har realistiskt sett 2-4 outs om du är slagen (vilket jag tror att du ofta är). Men visst...jag är kanske för vektight.

 

Förklara gärna hur du får det till 36 :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3A * 4J + 3A * 4Q + 3A * 4K

 

Att jämföra med t.ex:

 

3 * AA + 3 * TT +1 * 99 + 1 * 88 + 16 * QJ + 9 * AT + 9 * A9 + 9 * A8 + 16 * 76 + 6* T9 + 6 * T8, vilket känns som de rimliga händerna som slår dig (alla utom J7, om jag inte missat någon).

 

Det ger 36 händer vi slår och 79 händer som slår oss, men med större marginal. Om jag nu inte räknade fel.

MEN, givetvis är inte händer som T8 lika rimliga hos fi som t.ex AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3A * 4J + 3A * 4Q + 3A * 4K

 

Att jämföra med t.ex:

 

3 * AA + 3 * TT +1 * 99 + 1 * 88 + 16 * QJ + 9 * AT + 9 * A9 + 9 * A8 + 16 * 76 + 6* T9 + 6 * T8, vilket känns som de rimliga händerna som slår dig (alla utom J7, om jag inte missat någon).

 

Det ger 36 händer vi slår och 79 händer som slår oss, men med större marginal. Om jag nu inte räknade fel.

MEN, givetvis är inte händer som T8 lika rimliga hos fi som t.ex AK.

 

Vill inte börja tjafsa, men om det nu ligger ett ess på bordet så går inte det där ihop för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SC är bara lägga här PF imo.

 

beta floppen, inget starkt 2-par på denna brädan.

 

Deejaydee: shows [Jh Ac]

 

Jag håller faktiskt inte heller med eury riktigt. Tror helt klart att en push från din sida kan få syn av en TPTK osv. Har aldrig spelat £10 på Crypto (har faktiskt aldrig spelat sngs på Crypto) men det är ju inte särskilt högt så vi kan inte ge Fi för mkt cred för sin raise.

 

resultatfisk! ;)

 

Nä, allvarligt så har du en poäng, kanske ska gå lite på magkänsla här på denna nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättefold preflop. Har sagt det en gång men säger det igen: Är du inte totalt uttråkad tidigt i en SNG spelar du helt fel.

 

Det är inte långt ifrån optimal strategi att folda allt så länge mörkarna är låga. Spelar själv typ så tajt.

 

Håller med. Typ de första 30-40 händerna kan man nästan autofolda och skriva en bok under tiden.:roll:

 

Men om man redan gjort felet att spela handen så varför inte försöka ta hem potten på floppat två par då det ligger ett stegdrag på bräden.

Beta tillräckligt så han får göra misstag om han vill syna men inte tillräckligt för att ge honom odds att syna. Då bör han folda om han inte har en färdig hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...