Gå till innehåll

Omaha problem


testing777

Recommended Posts

Fullring 0,25/0,5 Omaha high Pot Limit

 

2 st limpers i tidig pos och en i sen mitt position höjer potten. Det är rätt stor chans att han har AAxx lr KKxx. Jag synar då med 4h5d6c8c från dealerbutton samt de som har limpat synar också.

 

Flop

 

6h7h9h

 

Hur stor är chansen är att pre raisern har en floppad färg mot min stege?

Ska jag höja på floppen för att ta reda på vart man står eller slowplaya handen och se hur de agerar på nästa gata

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte byggt upp potten så det blir dyra omslag...

Jag hade nog checkat den o sett vem som slåro hur mkt sen hade jag värderat min träff utefter det...

Om pre raiser raisar så e ju inte den raisen lika stark som om ngn av de andra gör det exempelvis...

 

Men att gambla med str8's mot flush kort i omaha i multi potter e nog inte ev+ direkt ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att du sitter ur pos. på PFR! (Ja, du har knappen, men du måste agera före limparna)

 

Så det hade faktiskt varit bättre här om du suttit på typ CO o PFR haft knappen.

 

Som spelat skulle jag nog folda mot en pottning av PFR och rundcheckat floppen bakom 50% av gångerna samtidigt som jag nog betar 50% av gångerna det är checkat till mig lite beroende på folket jag möter.

 

Problemet är som sagt att du verkligen har en suckerhand då du inte ens har nötstegen så om du betar så bluffar du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valde att ta det lugnt och en blank kom på turn. Det checkades till PFR som bettar pott och jag hade lite svårt och tolka det som att han försvarade sitt AA, eftersom resterande visade sig svaga, eller försvarade en floppad nötfärg. Jag valde att inte gambla och foldade. Dessutom för det var två spelare bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...