Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Följande hand utspelade sig på SS nyss och vill ha lite feedback för hur man ska göra. Har forfarande ingen hankonverterare att tillgå.

Fyra spelare kvar, spelet har varit "vanligt", har ingen större koll på de andra mer än att det varit tajt spel de senaste varven med fold så fort någon höjt i princip utan förra handen då SM gick AI och fick syn och åkte ut.

Hand 216781094

Texas Hold'em No Limit Mörkar 100.00/200.00

Hand startade : den 23 januari 2007 22:14:51

Givarrunda

Plats : 1Knappen FI Summa : 2020.00 :Yy: :Yy:

Plats : 3SM 200 Ängeln17 Summa : 2933.00 :6s::6c:

Plats : 8 UTG1 Summa : 2537.00 :Yy: :Yy:

Plats : 9 UTG2 Summa : 2510.00 :Yy: :Yy:

Ingen LM då han åkte ut handen innan.

Preflopp händer detta

Utg1 lägg

Utg2 lägg

FI Höj till 400 (miniraise)kändes lite som ett försök till stöld med Ax eller liknande då han har minsta stack

Ängeln17 Syn

Så va det rätt beslut att syna eller skulle jag foldat eller skulle jag ställt in? Hade egentligen ingen reads om att han försökte stjäla men det kändes så. Tror dock att om jag ställt in så hade jag fått syn. Bara återhöja var aldrig aktuellt i min värld.

Floppen kom:

:8d::Qc::Ks:

Kändes inte som en jättefarlig flopp men va ändå 3 överkort mot mitt par.

Jag tog beslutet att beta ut minibet och fick återigen en miniraise tillbaka.

Kändes fortfarande inte som om han träffat nått men, men. Två miniraise kunde ju innebära att han ville ha syn med ett monster.

Så vad gör jag?

Återkommer i morgonkväll med upplösningen hur/varför jag gjorde och hoppas det har kommit in ett antal förslag då.

Postad

Jag ställer in här preflop alla dagar i veckan. Alternativet är fold, syn finns inte i mina ögon, bla eftersom det blir extremt svårspelat på floppen.

Precis som Gahlster säger så finns det en hel del FE om du ställer pre vilket är precis vad du vill ha med en hand som 66.

Som spelat så check-foldar jag floppen.

Postad

4 kvar och Syn miniraise på SB med 66? så spelar man ju inte! vad gör du om BB går AI? om inte, vilka kort skall landa på bordet för att du skall beta ut? 234? 235? 223? inte ens då funkar det.du har inget utrymme för att beta och skaffa lite info etc. Vad som helst utan syn, fold, AI, höj till 1000 och smaska på efter flop oavsett vad som landar.

låga pp är det bra värde på i slutet men inte genom att spela den, utan kliv in ordentligt, in med hela foten kanske rent av halva benet.

----------------------------------------------------

Newsflash Lars, vi samlas en gång i veckan för att spela dator tillsammans. Vi ÄR mesiga!

Postad
Missa frågan om vad göra på flopp. check-fold, för jobbiga överkort.

SM = BB, svenska spel han spelar på. ;)

Och försöker använda Påker på Svenska :lol:

Vet att det blir lite fel men ska försöka få tag i en handkonverterare så fort som attan!!!!

Postad

Okey, verkar som om jag antingen skulle lagt mig preflopp eller ställ in skiten. Det förstår jag att de flesta är överens om. Om jag hajat rätt så nu på floppen med ett minibet från mig och en miniraise från FI så ska jag folda.

Så här fortsatte handen.

Floppen kom:

:8d::Qc::Ks:

Änglen17 sattsar 200

FI höjer till 400

Änglen17 synar 200

Turn

:6h:

Ängeln17 passar

FI sattsar 800

Ängeln17 höjer till 1600

FI synar AI 1220

River

:5d:

Visning

Ängeln17 visar triss i 6

FI visar :Ah::Td:

Ängeln vinner potten 4040

Så fel man kan spela har jag förstått (obs! ingen ironi) och få ett sånt bra resultat. "Den okunniges okunnighet" räddade honom :-D . Men det var väl för att FI var ännu sämre :shock: hur det nu va möjligt.

Varför jag spelade som jag gjorde på floppen kan jag inte förklara med annat än att det va en magkänsla jag hade att FI inte hade något (frugan säger att det är magsjuka).

Men jag tackar för era kommentarer och kommer att lägga till det spelet i mitt register.