Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag hade nog pushat på floppen....eller kanske inte, hade nog inte vågat tror jag. :lol:

Med facit i hand, push på floppen hade nog varit det ultimata spelet.

Jag slutar tänka i sådana situationer, egentligen comitta jag ju mig med CB, bättre då att pusha där, å andra sidan, jag hade nog pushat turn oavsett kort, så då hade min statsning på floppen skapat lite FE. Ger mig fan på att han hade vikit om han inte parat sitt A.

Skit samma, det var nog tveksamt spelat av mig.

• Svars 324
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hittade QJo med ca 15BB. BB var gigantisk chippie, han hade dock vikt för en skaplig CB när jag raisat från SB.

Blinds 150/300

Raisar till 750, syn

Här hade jag nog bara synat för att få se brädan och c/f utan träff eller vid omslag.

Dock, man har oftast dålig FE mot dåliga spelare. Mot de ska man spela stål och inte hålla på och bluffa. Speciellt inte när de är chippien. QUOTE]

Det är defacto oomtvistat.

Postad
Här hade jag nog bara synat för att få se brädan och c/f utan träff eller vid omslag.

Dock, man har oftast dålig FE mot dåliga spelare. Mot de ska man spela stål och inte hålla på och bluffa. Speciellt inte när de är chippien. QUOTE]

Det är defacto oomtvistat.

Det är jag som leder ut från SB och BB som synar mig.

Alltså en CB från min preflopraise.

Dock suger hela handen. :-(

Postad
Max, tack för att du railade mig, det kändes bra. Synd att jag inte bor i 08 för då hade jag bjudit dig på en öl. Vill så gärbna älta denna hand hela kvällen:-D

Förstår det, jag hade fanimej gråtit blod!!!

Postad
Låter som det. Men du Blattan frugan hälsar att vi :heart: :heart: :heart: dig ändå. Även om det inte kommer nått vykort från främmande land :lol:

:h: Det värmer, hälsa frugan.

Men fan, 2 platser av 9 är ju sådant sjukt övervärde. I mitt hjärta trodde jag faktiskt att jag skulle klara det. Jag blir så svart i sinnet när jag misslyckas.

Postad
Förstår det, jag hade fanimej gråtit blod!!!

Enda trösten är att det kostade mig exakt $13 dollar att få den här chansen. Med tanke på det och på övervärdet borde man kanske försöka igen.

Å andra sidan kanske jag ska prioritera familjens vilja istället. Men det hade varit sånt skönt äventyr för $13.

Kanske hittar på något annat roligt för de $40 jag har kvar på Betsson. Spelar qualifiers och köper in mig på någon svindyr SnG eller multi istället. Men fan, jag är ju inte bäst när det gäller.....

Eftersom det gick bajs på SvS igår är jag dock jävligt osugen på poker nu.

Postad
Ja, det låter som det allra bästa spelet.

Som spelat då?

Vete fn.

Vad jag förstår var det ingen "farlig" bräda efter flopp.

BB = lös, aggro, synat raise 2,5x pre. Du = ingen träff Q hög, runner runner för stege.

Jag skulle nog c/f tror jag. Du är inte desperat med 15BB före handen. Nu har du runt 12 kvar och blindsen har passerat.

Ovetandes om de andra stackdjupen så är det bättre att vänta ett bättre tillfälle, imho.

Postad
Vete fn.

Vad jag förstår var det ingen "farlig" bräda efter flopp.

BB = lös, aggro, synat raise 2,5x pre. Du = ingen träff Q hög, runner runner för stege.

Jag skulle nog c/f tror jag. Du är inte desperat med 15BB före handen. Nu har du runt 12 kvar och blindsen har passerat.

Ovetandes om de andra stackdjupen så är det bättre att vänta ett bättre tillfälle, imho.

Japp, förmodligen. Var dock ganska kort i förhållande till 3 andra. Just med tanke på en lös gigantisk chippie så borde borde jag C/F floppen. Å andra sidan hade jag ganska snart varit tvungen att pusha anytwo ganska många gånger för att ha en chans på priserna. Och el muppo hade vikt för CB tidigare.

Postad
Enda trösten är att det kostade mig exakt $13 dollar att få den här chansen. Med tanke på det och på övervärdet borde man kanske försöka igen.

Å andra sidan kanske jag ska prioritera familjens vilja istället. Men det hade varit sånt skönt äventyr för $13.

Kanske hittar på något annat roligt för de $40 jag har kvar på Betsson. Spelar qualifiers och köper in mig på någon svindyr SnG eller multi istället. Men fan, jag är ju inte bäst när det gäller.....

Man kanske skulle stoppa in lite stålar på Betsson, det var där jag började spela nätpoker för typ 3 (?) år sedan. Gillade klineten och fiskigt motstånd vill jag minnas. Vi får se, blev ju lite sugen nu ju...

Vi kanske blir ett SnG-team på Betsson du och jag Blattan! ;-)

Postad

$13! Helt galet! Hur hamnade du på "finalbordet"? Berätta hur du kvalade dit. Har stoppat in 100 Skr och är lite sugen på ett försök. :-D

Postad
$13! Helt galet! Hur hamnade du på "finalbordet"? Berätta hur du kvalade dit. Har stoppat in 100 Skr och är lite sugen på ett försök. :-D

Jag stoppade 400, va $53 eller 54. Sen körde jag $3 sng där två första priserna är $10 SnG biljett. I $10 SnG är $50 Sng inträde första pris och i $50 SnG är första pris inköp till $300+20 dvs veckofinalen.

I $3 är 3:e pris $8. Jag har alltså bara spelat $3 SnG, kanske 15 st, klonkat några $10 varav jag vann en en kom tvåa i en. Har även ett par 3:e priser vilket alltså ger cash. Sen vann jag $50 och kom alltså till finalbordet.

Återstående rulle är $30 samt en $10 biljet, dvs har jag ca $13 mindre än när jag började.

Billigt och passar en SnG:are perfekt.

Motståndet är passivt och fiskigt. Det leder till att jag öppnar min pushHD, ibland för mycket samt att jag håller ibland på och pushar runt med ATC med 20BB i stacken.

Men du föredrar ju regulars samt är van vid större stackdjup så det skulle nog passa dig perfekt.

Sen att det var ett sånt sjukt övervärde i veckofinalen visste jag ju inte. Normalt är det 1 paket per 10 spelare, tyckte det lät klonkningsbart men 2 paket på 9 spelare....sån chans får man säkert inte igen

Postad
Vi kanske blir ett SnG-team på Betsson du och jag Blattan! ;-)

Och gemensam DB?:-)

Nja, jag körde på Betsson i höstas men var redan då SvS invand. Funkade bara sådär för mig.

Fast funderar på att köra lite qualifiers för rullen och sikta på någon dyr MTT med övervärde.

Postad

Såg just att Betsson har en $20K guarantee som bara kostar $10 i inköp. Har ju en sån biljet....

Å andra sidan blev jag precis inbjuden till grannen som badar vedeldad tunna.....

Öl, bad och förmodligen lite livepoker mot en 20K?

Postad
Och gemensam DB?:-)

Nja, jag körde på Betsson i höstas men var redan då SvS invand. Funkade bara sådär för mig.

Fast funderar på att köra lite qualifiers för rullen och sikta på någon dyr MTT med övervärde.

Blattanfejan och Max Cady med sikte på Tallin! :-D

Har som sagt stoppat in hundra spänn och kommer nog prova några $3,4or för att se hur det går. Men är det så att alla SnG's under Qualifiers är till SM eller heter SM-SnG'erna nåt speciellt?

Postad

Har som sagt stoppat in hundra spänn och kommer nog prova några $3,4or för att se hur det går. Men är det så att alla SnG's under Qualifiers är till SM eller heter SM-SnG'erna nåt speciellt?

Nej, de heter inget speciellt, bara köra på.

Lite CG slask nu...första handen AJ, flopp AKJ, slutar med trevägsallin, två sitter med AJ, en med AK. AK står :-)

Postad

Vad nickar du på Betsson?