Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 324
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Var de inte suited? Anyway, tveksam syn tycker jag. Han borde låta bli att riskera sin ledning med tanke på strukturen...

Ja det kanske var suited? Skitsamma, dålig syn var det iallafall.

YES! En till ute! Men jävlar vilken chiplead han har nu!

Åhhh...vilket jävla flyt han har med Straight flushen! Inge vidare spelat eller? Iofs öppet stegdrag men all in....njaaa....

Postad
5 kvar...Fan va pirrigt.

Får inte bli feg nu, måste ganska snart plocka lite marker med tanke på att endast två får pris.

FYP...

Chippien är ju i sån fet ledning så han kommer väl tyvärr syna ganska brett. Skit att du har han efter dig! :evil:

Postad

Hittade QJo med ca 15BB. BB var gigantisk chippie, han hade dock vikt för en skaplig CB när jag raisat från SB.

Blinds 150/300

Raisar till 750, syn

Totalt ofarlig flopp med en 10, CB på 900, syn

A på turn ger mig hålstegedrag. Tycker heller inte Ax är troligt eftersom han synade CB, alltså en bluff att gå all in men med ett hålstegdrag samt att jag verkligen inte trodde att chippien hade Ax.

Men nu när jag tänkler så tog han min QQ med A10 i vad jag tyckte var dåligt spel. Så jag borde kanske låtit bli att pusha

Postad

Men nu när jag tänkler så tog han min QQ med A10 i vad jag tyckte var dåligt spel. Så jag borde kanske låtit bli att pusha

Låter som det. Men du Blattan frugan hälsar att vi :heart: :heart: :heart: dig ändå. Även om det inte kommer nått vykort från främmande land :lol:

Postad
Blattan: :h: :h: :h: :h: :h:

Lider verkligen med dig just nu! Fan va trisst!

Tack:h: Men det lutar åt att jag får skylla mig själv. Låg ju inte så jättebra till. Satt ju dessutom i dålig pos före chippien som var ganska lös.

I övrigt tyckte jag att jag spelade bra. Aggresivt och kontrollerat. Tilt över QQ mot A10.

Max, vad tycker du om handen jag rök med?

Push pre

Push flop

Eller som spelat, check turn?

Fan, ibland får man skygglappar och tunnelseende. Hade jag analyserat situationen så hade det nog blivt c/f turn.

Postad
Tack:h: Men det lutar åt att jag får skylla mig själv. Låg ju inte så jättebra till. Satt ju dessutom i dålig pos före chippien som var ganska lös.

I övrigt tyckte jag att jag spelade bra. Aggresivt och kontrollerat. Tilt över QQ mot A10.

Max, vad tycker du om handen jag rök med?

Push pre

Push flop

Eller som spelat, check turn?

Fan, ibland får man skygglappar och tunnelseende. Hade jag analyserat situationen så hade det nog blivt c/f turn.

Jag hade nog pushat på floppen....eller kanske inte, hade nog inte vågat tror jag. :lol:

Postad
Måste säga att jag inte tycker han spelade speciellt bra faktiskt men han hade ett jävla flyt!

Faktum är att det även är mitt intryck. Dock, man har oftast dålig FE mot dåliga spelare. Mot de ska man spela stål och inte hålla på och bluffa. Speciellt inte när de är chippien. Jag hade dessutom spelat relativt agressivt och vunnit det mesta innan showdown. Det talar kanske för att han såg mig som en aggro bluffare....Fast nej, de händer jag visade upp var ju fina även om QQ torskade så var det ju ändå en preiumhand....