Gå till innehåll

Blattanfejan biter ihop och kommer igen


Blattanfejan

Recommended Posts

Premiärdagboken för mig.

 

Gift man, 32 år, med 2 underbara barn. Bor på landet och jobbar som projektledare.

 

Spelat på snart två år, stoppade in $20-50 på diverse sajter och spelade FL på alldeles för hög nivå. Gulade alltid. Gav nätpokern en sista chans då SvS lanserade sin site och dängde in 300 och började med 0,5/1 NL. Spelar för dessa fortfarande, ett trendbrott alltså.

 

Spelar sedan hösten 90% SnG, fick en känsla av vad det handlar om genom PF och alla dess trevliga och hjälpsamma postare. Även om jag inte spelat så många tyckte jag det gick bra på 50+5 och 100+10 på SvS. Har nu bytit till Pokerstars och det går katastrofalt. Därför startar jag nu denna dagbok i samband med en ny insättning på Stars. Varför går inte ärthjärnan tillbaka till SvS tänker ni nu. Jo, jag tycker trafiken är dålig, över 100+10 är den obefintlig. De har lika hög rake på SnG som alla andra trots att man inte får något tillbaka i form av VP eller liknande. Har dock spart 30 inköp på SvS ifall jag tiltar totalt och får för mig att spela SH PLO CG vilket har hänt....

 

Jag tror att mitt största problem är min push/call range mellan 12-8BB stack. Eftersom jag är van vid SvS regulars struktur tror jag att jag är för lös i detta skede eftersom jag känner mig "rik".

 

Målet med dagboken är att tvinga mig själv att analysera mitt spel mera samt få andras åsikter i situationer som inte SNGPT kan ge mig svar på. Kommer från och med nu köra minst 1 hand /SnG i SNGPT.

 

Okej, så här blir det

SNGPT inköpt, bokföring i 2+2 spreadsheet

Nystartsrulle: $286

Nivå: 9 manna $6+0,5 turbo 3 bord samtidigt

Om jag inte gular går jag upp i nivå när jag har minst 50 inköp för nästa nivå.