Gå till innehåll

45 dollar mot oändligheten


ettkorv

Recommended Posts

Om mig:

Är 19 år och pluggar statistik (första terminen) i Göteborg men kommer ursprungligen från Dalsland.

Om mitt pokerspelande:

Har spelat till och från i ungefär ett halvår med blandade resultat, totalt ligger jag kanske back 3-4k SEK. Mina första månader som pokerspelare präglades av en stor övertro på mig själv och mycket tilt. Detta har dock ordnat upp sig på sistone.

 

Jag kommer nu göra en nystart på Ongame med ynka 45 dollar och börja grinda NL10 fullbord men senare gå över till shorthanded. Jag har spelat ganska mycket SNG och MTT men det har gått riktigt dåligt i jämförelse med CG så därför kommer jag bara lira CG i fortsättningen.

 

Kommer gå upp i nivå när jag har 20 eller kanske lite färre inköp till nästa nivå. Nu i början kommer jag plocka ut ungefär hälften av vinsterna och lägga dessa på PT+ PAhud samt medlemsskap i cardrunners och lite annat.

 

Jag kommer även sportsbetta med pokerrullen ibland om jag hittar nåt bra spel.

 

Kommer rapportera första sessionen om cirka en timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lyckönskningarna!

 

Då var den första sessionen avklarad. Spelade 4 NL10 fullbord i en timme och plussade $50 vilket jag är mer än nöjd med. Höjdpunkten var när jag satt på nöten och 2 pers gick all in med 100BB var framför sig, båda med TPGK.

 

Hade en HH jag tänkte posta men hittar den inte så jag ska försöka förklara istället..

 

Sitter i sen position med KK och 2 pers limpar fram till mig som höjer 6 BB, båda synar. Floppen kommer QJ6 alla i hjärter och jag har ingen hjärter. Den första spelaren bettar cirka 1/3 pott och spelare 2 synar. Vad gör jag här? Enfärgade floppar har jag alltid haft problem med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har fortsatt bra idag och rullen är nu $210.

 

La in ett bet på $10 på Arsenal seger borta mot Tottenham till oddset 2.9. Ska bli kul att se hur den går.

 

Köpte medlemsskap i cardrunners idag och kollade på en NL50 film, vilket tyvärr inte kändes speciellt givande. Och killen sluddra ju inte dåligt heller.. men men kommer nog ha nytta av cardrunners så småningom ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hade ni spelat denna?

 

Table 'Ludwigsburg': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: MentalBadger ($24,75 in chips)

Seat 1: Rivts ($26,75 in chips)

Seat 3: HERO ($24 in chips) (on the button)

Seat 4: seppal0tte ($25,95 in chips)

Seat 5: lex_xi ($22,90 in chips)

Seat 7: Twinbro ($5,35 in chips)

Seat 8: SunneGus ($150,50 in chips)

Seat 9: fiskehans ($20,35 in chips)

 

*** Blind Bet Round *** :

seppal0tte : Post Blind ($0,15)

lex_xi : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: Ad

Dealt to HERO: Ks

 

*** Pre-Flop *** :

Twinbro : Fold

SunneGus : Bet ($0,50)

fiskehans : Fold

MentalBadger : Fold

Rivts : Fold

HERO : Raise ($1,50)

seppal0tte : Fold

lex_xi : Fold

SunneGus : Call ($1)

 

*** Flop *** : 10c 2h Kh

SunneGus : Bet ($3,50)

HERO : Call ($3,50)

 

*** Turn *** : [ 10c 2h Kh ] 3c

SunneGus : Bet ($3)

HERO : Raise ($8)

SunneGus : Call ($5)

 

*** River *** : [ 10c 2h Kh 3c ] 9s

SunneGus : Bet ($137,50)

SunneGus : All In ($137,50)

HERO : Call ($11)

HERO : All In ($11)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aggressivare! Höjjt mer före floppen, på floppen skulle ja höjjt minst potbet.

Hans mindre bet och synen på turn gör att det känns som han kan ha en draghand men även där skulle jag höjjt mera, hela stacken :) hans bet på rivern gör att det känns som han träffat sin stege men jag skulle synat där å i ditt läge å hålla tummarna...

 

Kör hårt! Det verkar ju gå bra för dig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirade ganska mycket de senaste dagarna. Ändå är rullen bara $244 (pluss rakeback), detta p.g.a av att jag tog några dumma turneringsskott.

 

Funderar på att byta till en sajt där man kan förminska fönstrena så att jag kan lira fler bord utan att behöva ha dom bakom varandra. Vill då köra på en site där det finns minst 10 fullringbord per nivå på dom lägre nivåerna dygnet runt, helst många fler. Lutar åt pokerstars men om någon vet nåt bättre alternativ så säg gärna till. Rakeback eller nån bra bonus vore ju inte fel heller förresten...

 

prima kanske? hur mycket action är det där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

ettkorv, du heter Olauf Laurensén egentligen va? Är det du som nickar "

I´ll slam asses fuckers" på Full Tilts 25/50? Är det isåfall du som intervjuades i P3 förra veckan och pratade om nätpokerfusket?

 

Stämmer det att du sitter och grindar med Sörta Eidéinblau? Killen som vann Sunday Million och torskade allt på "de högsta borden" under några fåtal timmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ettkorv, du heter Olauf Laurensén egentligen va? Är det du som nickar "

I´ll slam asses fuckers" på Full Tilts 25/50? Är det isåfall du som intervjuades i P3 förra veckan och pratade om nätpokerfusket?

 

Stämmer det att du sitter och grindar med Sörta Eidéinblau? Killen som vann Sunday Million och torskade allt på "de högsta borden" under några fåtal timmar?

 

Jag kan tyvärr inte outa mitt namn eller nick p.g.a av säkerhetsskäl. Men nej, jag spelar inte så lågt som 25/50.

 

Jag har hört talats om Eidéinblau, men känner inte honom personlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...