Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ska man orka syna här? 200BB? Jag kanske borde raisat preflop men jag tycker det är så jobbigt och spela den OOP mot 2 FI. Men jag kanske skulle få lättare beslut om jag raisat pre. Hade det vart 100bb stack hade jag synat, men är det fel att lägga här eller?

FIs stats är väl typ VP$IP:37 PFR: 20% Flop AF: 3.25

Plats 1: Hero (395.15)

Plats 2: basstarrdo (405.45)

Plats 3: Fnyzza (134.97)

Plats 4: Kesella (633.06)

Plats 5: linn101 (300.95)

linn101 lägg LM 1.00

Hero lägg SM 2.00

** Giv **

Hero [10d, 10c]

basstarrdo [N/A, N/A]

Kesella [N/A, N/A]

linn101 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

basstarrdo Lägg

Kesella Höj till 8.00

linn101 Lägg

Hero Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [5s, 7s, 10s]

*** Bet Runda 2 ***

Hero Passa

Kesella Satsa 10.00

Hero Höj till 30.00

Kesella All-in 625.06

Hero ???

Postad

Han har draget + 2 överkort, alternativt AA med s. Standard o spela som han. Du leder här oftast och har 35% chans o dra ut en färdig färg.

In med degen o gambla, du kommer inte alltid vinna handen men du gör det fler ggr än du loosar den och det är sådana tillfällen du letar efter i CG.

Postad

Min erfarenhet av vinnande spelare på 1/2 på SS säger att de är nits allihopa. Jag tror att detta är nutflushen som vill stacka en lägre flush helt ärligt.

Hur uppskattar du hans PT-stats på SS? =)

Postad

Mm varje gång nån pushat såna här lägen har det varit en mkt stark hand. Bara dom ser en raise så spelar det ingen roll hur stor potten är allt ska in på en gång hur mkt överbett det än är. Det är inte den bästa strategin men kan funka på vissa. Hade jag haft 100BB hade jag haft lättare å syna tycker jag.

Nån mer som har nån kommentar?

Postad

Det ligger 434,15 i potten och det kostar 357,15 att syna vilket ger dig pottodds på 1,22 med andra ord måste du ha minst 45% vinstchans för att syn ska vara ett bra spel. Har han AsKs så har du 35% och detta är alltså värsta scenariot. Har han AsAh så har du 66% och har han mindre troliga AsTh så har du 71,5% eller så kan han ha lägre set och i så fall har du 93% vinstchans. Tror du att han har färgen 50% av gångerna AA 30% och lägre set 20% så har du 47,5% vinstchans och det mesta tyder på att han har färg mer än 50% av gångerna så tycker detta är en klar fold. (om det är något fel i mina beräkningar så rätta mig gärna):-P