Gå till innehåll

Vad är det frågan om ?!


Sync

Recommended Posts

Detta hände nyss:

 

Jag sitter med 9 10 off på cutoff, alla lägger sig och jag höjjer, sb+bb synar, jag vinner den potten efter showdown. Jag nämner detta eftersom det måste ha något med nästa pott att göra.

 

Nästa hand;(kan tyvärr inte klistra in history :( )

Jag sitter med knappen och hittar KK, alla fram till mig drar sig ur (någon syn kanske), jag höjjer med 5 eller 6 xbb, sb synar samt bb.

FLOP : 225

sb: check

bb:check

JAG: bet 8xbb

sb: Raise 16xbb

bb: raise igen typ till 32

JAG: call

sb: drar sig ut

 

TURN

225 Q (inga flsuhdraw eller någonting ute)

bb: Betar som stan typ pot

jag: Re-raise x2 hans monsterbet

bb: all-in

jag:blixtsyn

 

RIVER

225 Q 5

 

Vad kan han ha;

A2 suited 22 55 AA QQ A5, går väl förfan inte syna med A2 efter en raise + en syn på den näst sämsta positionen!

 

aja, han visar iaf sitt monster Q2 off, sådär ja........

 

Tog nästan livet av mig, är jag sönderläst eller är jag värdelös?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hände nyss:

 

Jag sitter med 9 10 off på cutoff, alla lägger sig och jag höjjer, sb+bb synar, jag vinner den potten efter showdown. Jag nämner detta eftersom det måste ha något med nästa pott att göra.

 

Nästa hand;(kan tyvärr inte klistra in history :( )

Jag sitter med knappen och hittar KK, alla fram till mig drar sig ur (någon syn kanske), jag höjjer med 5 eller 6 xbb, sb synar samt bb.

FLOP : 225

sb: check

bb:check

JAG: bet 8xbb

sb: Raise 16xbb

bb: raise igen typ till 32

JAG: call

sb: drar sig ut

 

TURN

225 Q (inga flsuhdraw eller någonting ute)

bb: Betar som stan typ pot

jag: Re-raise x2 hans monsterbet

bb: all-in

jag:blixtsyn

 

RIVER

225 Q 5

 

bb: ALL-In

Jag: tänker, vet inte varför, KK, synar torskar.

 

Vad kan han ha;

A2 suited 22 55 AA QQ A5, går väl förfan inte syna med A2 efter en raise + en syn på den näst sämsta positionen!

 

aja, han visar iaf sitt monster Q2 off, sådär ja........

 

Tog nästan livet av mig, är jag sönderläst eller är jag värdelös?!?!

 

Vad vil du komma fram till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan kan göra synen med Q2 efter Raise +syn...

 

Du behöver inte starta ett nytt tråd för det, finns redan ett. Läs reglerna innan du postar.

 

Förresten, vill du ta livet av dig efter ETT bad bet så borde du nog sluta spela poker eller skaffa dig en riktig br så att du klarar av svängningarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte starta ett nytt tråd för det, finns redan ett. Läs reglerna innan du postar.

 

Förresten, vill du ta livet av dig efter ETT bad bet så borde du nog sluta spela poker eller skaffa dig en riktig br så att du klarar av svängningarna...

 

Fick ont i handen, livshotande var nog att ta i lite :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen efter CO sitter du på knappen??

Nåja, en syn som detta är väl bara tacka och ta emot i längden. förmodar en fransman på BB. skulle gärna vilja veta vilken site och nivå du spelar på då detta verkar mumma ;-)

 

HAHA, aa du lär ju hova in en hel del i det här nätet, Pokerloco alltså..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni verkar ha väldigt djupa stackar.

Redan på flop ligger det 1 standardmaxupptag på bordet efter en massa minihöjningar.

På turn betar han pott och du minihöjer varpå han går all in och du synar.

Borde ligga minst 6-7 inköp i potten redan på turn.

Sen går han all in på river, igen... och du synar, igen. Shit asså :shock:

 

Rejält bet preflop och sedan slowspel, från er båda, rakt igenom alla gator.

Schyst 8-)

 

Hur kan kan göra synen med Q2 efter Raise +syn...

Ibland kan konstigt folk göra konstiga saker.

Han räknade väl kanske med att synen preflop skulle rendera i 4-5 BB minus vid en trolig flop, samtidigt som att han skulle vinna kring 200 BB med en lysande flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan lägga efter reraise flopp på parat bord, och raise all in på turn så borde du iallafall fatta att du är slagen när han går all in en gång till på river.

 

Word!

 

Sen är frågan, hur fan kan du sitta på knappen efter du settat på cutoffen? Går dealern åt fel hål?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan lägga efter reraise flopp på parat bord, och raise all in på turn så borde du iallafall fatta att du är slagen när han går all in en gång till på river.

 

 

lol... Borde kommit upp en ruta hos motståndaren på river:

"Vill du verkligen gå all-in en gång till?" :mrgreen::shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, han räknar med att det kostar 6bb om han missar och han får 300 bb om han träffar.

 

Det du missar är att du pyttsar in 6bb som stor favorit och 94 bb (eller 294 beroende på) som TOKunderdog.

 

Så, frågan borde vara:

 

Hur kan jag syna 94 bb utan en chans att vinna? Vad slår du på den floppen när han visar monsterstyrka? A5o?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, han räknar med att det kostar 6bb om han missar och han får 300 bb om han träffar.

 

Det du missar är att du pyttsar in 6bb som stor favorit och 94 bb (eller 294 beroende på) som TOKunderdog.

 

Så, frågan borde vara:

 

Hur kan jag syna 94 bb utan en chans att vinna? Vad slår du på den floppen när han visar monsterstyrka? A5o?

 

A5,höga/låga pockets..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan kan göra synen med Q2 efter Raise +syn...

 

 

Det är väldigt enkelt. Han hoppas att han ska träffa. Denna gång gjorde han det.

 

Detta är inget ovanligt för oss som spelar en del. Vi ser det hela tiden. Visst, man blir inte alltid imponerad av hur folk spelar. Men är det något man lärt sig så är det att dom faktistk kan ha vad som hellst när som hellst.

 

Sen är det ju som många brukar påpeka fel att bli arg när dåligt spel primeras, man ska istället bli glad alla de gånger det inte gör det. Onekligen inträffar ju det betydligt oftare.

 

Ett tips är att du, om nätverket tillåter det, gör en notering på de spelare du tycker är dåliga och spelar "alla" händer. Om du möter honom igen så kan du då se att "just det, den här killen kan mycket väl sitta med Q2 trotts en rais från knappen".

 

Lycka till med pokerns om MW brukar säga..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt enkelt. Han hoppas att han ska träffa. Denna gång gjorde han det.

 

Detta är inget ovanligt för oss som spelar en del. Vi ser det hela tiden. Visst, man blir inte alltid imponerad av hur folk spelar. Men är det något man lärt sig så är det att dom faktistk kan ha vad som hellst när som hellst.

 

Sen är det ju som många brukar påpeka fel att bli arg när dåligt spel primeras, man ska istället bli glad alla de gånger det inte gör det. Onekligen inträffar ju det betydligt oftare.

 

Ett tips är att du, om nätverket tillåter det, gör en notering på de spelare du tycker är dåliga och spelar "alla" händer. Om du möter honom igen så kan du då se att "just det, den här killen kan mycket väl sitta med Q2 trotts en rais från knappen".

 

Lycka till med pokerns om MW brukar säga..

 

Ah, okej!

Så om han som satt på sb exempelvis inte hade synat, då hade det varit mindre i potten och inte lönt att syna med Q2, eller?

 

Måste bara fråga en annan sak, igår spelade jag cg på ett tiomannabord, jag sitter i sen position, alla höjer med x2 bb, 7 st synar sedan är det min tur, jag synar med A9suited bara för att det ligger så mycket i potten.

Flop; 997

Jag sätter trissen.

En spelare betar typ x2bb jag synar, personen efter mig höjer x4, efter det synar en annan, jag höjer x7bb han re-raisar, killen efter det all-in (ursäkta lång mening).

Vad ska jag göra??

 

Jag synade, likaså den andra, vet inte vad han hade men jag torskade mot 77.

Aja, den kan jag ta iaf, värre med Q2off:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, okej!

Så om han som satt på sb exempelvis inte hade synat, då hade det varit mindre i potten och inte lönt att syna med Q2, eller?..

 

Vad jag menade var att det inte alltid fungerar att analysera spelet. Q2 snubben kanske kan spela vilka händer som hellst när som hells pga att han är en fisk. Huruvida han hade foldat eller ej om sm foldat är omöjligt att svara på om du inte känner till hans spel väldigt väldigt väl.

 

Det är bra att analysera och fundera. Sluta inte med det. Men i analysen måste du ha med att en del spelar vad som hells oavsett vad som hänt innan. Därför är det bra med "notes". Vem du analyserar är lika viktigt som vad du analyserar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vad slår du på den floppen när han visar monsterstyrka? A5o?"

 

A5,höga/låga pockets..

 

Tror du ens en megatomte trebettar 225 till jättepott efter att preflopraisaren bettar ut pot, någon raisar dubbelt upp?

 

Och att han sedan skulle bomba på "som stan" igen när en Q kommer på turn? Tror du seriöst att någon gör det med A5/77?

 

Nä. Förstår din frustration, men detta är en LÄCKA! Du gnäller, men till 96% är den HAN som är tokledare. Vad som gäller före floppen är ganska jäkla ointressant när väl floppen kommer!

 

Du (mfl! ;) ) måste lära dig att fisken träffar ibland. Fortsätter du att bomba då med en "bra" hand, så kommer du att torska massor!

 

(Att sedan läsa en tomtetråd som denna efter att man själv torskat 4 raka inköp på RIKTIGT fiskspel, tja, då är man inte helt i balans, hence min aggression.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...