Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t200/t400

5 players

Stack sizes:

UTG: t5270

CO: t920

Button: t6140

SB: t4540

BB: t3130

Pre-flop: (5 players)

3 folds, SB raises all-in t4340, BB calls all-in t2730.

Uncalled bets: t1410 returned to SB.

Flop: A:heart: 3:spade: Q:spade: (t6260, 0 player + 2 all-in - Main pot: t6260)

Turn: T:diamond: (t6260, 0 player + 2 all-in - Main pot: t6260)

River: 6:heart: (t6260, 0 player + 2 all-in - Main pot: t6260)

Results:

Final pot: t6260

SB shows 4h 5h

BB shows As Qh

Det är inte killen i filmen som har skrivit brevet. SB har spelat rätt hyffsat hittills, verkar ha rätt bra koll. Pushen känns både rätt och fel. Man får ju lösa upp sig när man har chansen att öppna från SB och de spelar ju om <10*BB, men med en så liten stack ute ur handen mot en relativt liten stack så är det väl inte värt att riskera att nästan-busta med 45s? Eller var det ett bra drag?

Postad

Instapush för mig med, i artikeln "Dissecting a hand part 2" av Zee Justin (kolla i Cyntax länksamling) så visar han att en push här är det optimala spelet, och det går inte att exploatera.

Postad
Instapush för mig med, i artikeln "Dissecting a hand part 2" av Zee Justin (kolla i Cyntax länksamling) så visar han att en push här är det optimala spelet, och det går inte att exploatera.

O RLY?

-1.5% diff mot 60% syn t.ex

Postad
O RLY?

-1.5% diff mot 60% syn t.ex

Fast det är väl bra för alla utom SB och BB, och det är isf svårt att kalla det för exploatering från BB:s sida. Snarare välgörenhet isf.

Postad
Fast det är väl bra för alla utom SB och BB, och det är isf svårt att kalla det för exploatering från BB:s sida. Snarare välgörenhet isf.

Nu orkar jag inte kolla, men jo, bb tappar rimligtvis värde på det också. Det är kanske inte exploatering från bbs sida, men inte fan är sb oexploaterad heller :)

Postad

Beroende på hans image så är det nog en självklar push. Har han däremot haft en kortrush precis och pushat utan syn flera gånger så kan nog BB ha en calling range som motiverar lägg här.

Jag fastnar dock själv ibland i såna här lägen och men börjar bli tuffare. Ibland får man dock syn och drar ut, då kan man ge sig f-n på att få syn på nästa höjning med vilket skit som helst.