Gå till innehåll

NL50 SH - River med mellanpar, syn?


Recommended Posts

MP är en 30/12/2 och har väl inte gjort några idiotspel hittils.

 

Turn så verkar ju ingen ha något, så jag bettar för att ta hem potten.

När han synar tänker jag att han har femman, färgdraget eller möjligtvis TT-99

 

På river så kommer ett ganska ofarligt kort förutom om han har 67.

 

Så när han bettar så tänker jag att han har femman eller missat färgdrag så jag synar, bra eller anus?

 

Tror för övrigt att han hade bettat J på floppen

 

PokerRoom No-Limit Hold'em, $1 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP ($62.25)

Button ($88.95)

Hero ($50.30)

BB ($19.05)

UTG ($49.05)

 

Preflop: Hero is SB with 8club.gif, 9club.gif.

UTG calls $0.50, MP calls $0.50, Button raises to $2, Hero calls $1.75, 1 fold, UTG calls $1.50, MP calls $1.50.

 

Flop: ($8.50) 8diamond.gif, 5club.gif, Jheart.gif(4 players)

Hero checks, UTG checks, MP checks, Button checks.

 

Turn: ($8.50) 5heart.gif(4 players)

Hero bets $5, UTG folds, MP calls $5, Button folds.

 

River: ($18.50) 4club.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $10, Hero calls $10.

 

Final Pot: $38.50

 

Results in white below:

Hero has 8c 9c (two pair, eights and fives).

MP has Th Kh (one pair, fives).

Outcome: Hero wins $38.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget katastrof spel men jag tror han har en J här ganska ofta. Att han inte bettar flop säger ingeting eftersom han kanske planerade att check-raisa / check-syna knappen som hade raisat preeflop. Ganska vanligt att checka toppar till preeflopraisarn. Sedan när du betar på turn tror jag inte han hade raisat med en J heller, han har preeflop raisarn efter sig som kan slowspelat pluss så kan du också ha slowspelat. Sedan på rivern valuebettar han väl en J.

Men flushdraget finns väl ofta, men inte tillräckligt ofta tror jag för att en syn ska vara befogad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror han skulle bettat J på flop för att det är en 4-mannapot. Liksom man kan inte räkna med att preflopraisarn ska betta i en fyrmannapot utan att ha något här. Sen är jag mycket medveten om att han absolut inte kommer raisa en J på turn särskilt ofta.

 

Jag hade nog foldat rivern mycket oftare om det var en 3-mannapot faktiskt.

Då hade jag haft mycket lättare att sätta killen på knekten. Men jag kan vara helt borta också.

 

Psatiw kom hit och hjälp mig!!:-)8-):mrgreen:;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra läst och bra synat. Ingen idé att höja eftersom du riskerar att bli borthöjd av antingen en bättre hand eller en bluff.

Du vill ha en SD och behöver ha rätt en gång av fyra.

MP gör väl inte heller nåt konstigt. Eftersom färgdraget kom först på turn spelar han som många skulle gjort med en femma. Så bluffen känns logisk och farlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog spelet är korrekt hela vägen. Efter roundcheck på flop hade jag också bettat ut på turn med 2a-paret. Hade preflop raisaren synat då hade jag inte varit lika nöjd. Sen checka på river då värdebetta är lönlöst och för att få en billig SD. Bet på drygt 1/2-pot får nog synas ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...