Gå till innehåll

AKo preflop mot raise


jol74

Recommended Posts

Har suttit och foldat hur länge som helst och börjar bli kort (och uttråkad) när följande hand utspelar sig:

 

Holdem Multi Normal Tournament No Limit $40/$80

Table: 12 (Real Money) Seat #6 is the dealer

Seat 1 - GIVEMEYOCHIP ($2455 in chips)

Seat 2 - MEACH50 ($2395 in chips)

Seat 3 - THEDNESS ($1720 in chips)

Seat 4 - LAOKS25 ($245 in chips)

Seat 5 - BODIE65 ($2820 in chips)

Seat 6 - THECALQLATOR ($1275 in chips)

Seat 7 - Hero ($1165 in chips)

Seat 8 - XBONE666 ($3510 in chips)

Seat 9 - SAWSEYETAKE ($2255 in chips)

Hero - Posts small blind $40

XBONE666 - Posts big blind $80

*** POCKET CARDS ***

Dealt to Hero [Kh As]

SAWSEYETAKE - Folds

GIVEMEYOCHIP - Raises $320 to $320

MEACH50 - Folds

THEDNESS - Folds

LAOKS25 - Folds

BODIE65 - Folds

THECALQLATOR - Folds

 

Hero?

 

Svaret är förmodligen enkelt men vilka alternativ finns här? Han som höjer har precis kommit till vårt bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är på bubblan till en satelit kan du hitta fold annars ställer du, du har dessutom tillräckligt med chips för att få FE. First in vigour... är ju alltid att föredra men som smallstack kan man inte alltid vara så kinkig. M på <10, visst du behöver inte bli desperat än men det här är normalt en bra situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag resonerade som ni. Bör vara svårt att få ett bättre läge.

 

Jag gick all-in och blev synad av GIVEMEYOCHIP. Han hade 55. Jag fick ingen hjälp och åkte ur. Tycker hans syn är lite tveksam med tanke på att det ändå borde finnas ett visst värde för honom att inte riskera så mycket. Jag hade ju ändå en del marker kvar. Han var i och för sig favorit innan flop men ändå.

 

Håller ni med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för fan, släng in pengarna, har du under 20bb ungefär tycker jag det finns väldigt få lägen du kan rättfärdiga att inte sätta din stack på spel med AK.

 

Vet inte om man kan räkna med och ha någon FE dock, Fi får straxt under 2:1 på sin syn och det är ganska få händer som ens borde folda där, särskilt en utg raisare har nog aldrig en hand den lägger. ( utom kanske den här som gjorde en ganska modig syn...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick all-in och blev synad av GIVEMEYOCHIP. Han hade 55. Jag fick ingen hjälp och åkte ur.

 

 

 

Sånt händer. När man går all-in preflopp så kan man bara lita på turen. Ibland så åker man. Ni spelade både rätt i min mening. Thats poker.

 

PS Att förlora ett coinflip är inget - kom tillbaka då du förlorat mot en 1 outare på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...