Gå till innehåll

NLT10 K-high flushdrag


Recommended Posts

Ingen direkt read på Fi då jag ganska nyligen satte mig vid bordet.

 

Full Tilt Poker

$0.05/$0.10 No Limit Hold'em Ring Game

5 Players

http://www.legopoker.com/hh

 

 

UTG: $1.90

CO: $11.40

Hero (BTN): $9.80

SB: $3.8

BB: $3.60

 

Preflop: Kd Jd ($0.1, 5 players)

BB folds, UTG folds, CO calls $0.10, Hero raises to $0.40, SB folds, CO calls $0.30

 

Flop: Qd 3h 6d ($0.9, 2 players)

CO bets $0.90, Hero raises to $1.80, CO calls $0.90

 

Turn: Qd 3h 6d [5d] ($4.5, 2 players)

CO checks, Hero bets $3, CO calls $3

 

River: Qd 3h 6d 5d [8c] ($10.5, 2 players)

CO bets $1, Hero raises all in to $4.60

 

Vad tycker ni om spelet preflop? på floppen?

 

Ibland känner jag att jag överspelar med tanke på nivån. Känner själv att miniraisa på floppen kanske var lite fegt.

 

Vilka händer kan han ha? Min första tanke var AQ eller 33 eller 66. Men med 33 och 66 borde han väl raisat tillbaka på floppen? QQ känns inte aktuellt då han limpat först.

 

Detta är min första HH så varsågod att såga mig. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen direkt read på Fi då jag ganska nyligen satte mig vid bordet.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.05/$0.10

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with :kd :jd

2 folds, CO calls, Hero raises to $0.4, BB folds, CO calls.

 

Flop: :qd :3h :6d ($0.95, 3 players)

CO bets $0.9, Hero raises to $1.8, CO calls.

 

Turn: :5d ($4.55, 3 players)

CO checks, Hero bets $3, CO calls.

 

River: :8c ($10.55, 3 players)

CO bets $1, Hero raises all-in $4.6.

 

Vad tycker ni om spelet preflop? på floppen?

 

Ibland känner jag att jag överspelar med tanke på nivån. Känner själv att miniraisa på floppen kanske var lite fegt.

 

Vilka händer kan han ha? Min första tanke var AQ eller 33 eller 66. Men med 33 och 66 borde han väl raisat tillbaka på floppen? QQ känns inte aktuellt då han limpat först.

 

Detta är min första HH så varsågod att såga mig. ;-)

 

Bra spelat. Fisken på den där nivån kan inte poker alls....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den var bra spelad rakt igenom. Gillar även ofta miniraise på flop där för att få ett gratiskort och för att inte avslöja för mycket om min hand om den sitter.

 

Miniraisen i position på floppen är 8 gånger av 10 just ett drag, antingen färgdrag eller stegdrag. Så hur kan du påstå att det inte avslöjar något om din hand?

 

Många dåliga spelare minraisar med drag i position på floppen. Som sagt det är bara dåligt då det säger för mycket om din hand. Ett bättre spel är att syna eller raisa ordentligt.

 

Preflop, bra.

Flop, syn eller en bättre raise.

Turn, bra.

River, bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miniraisen i position på floppen är 8 gånger av 10 just ett drag, antingen färgdrag eller stegdrag. Så hur kan du påstå att det inte avslöjar något om din hand?

 

Tycker väl iofs att dragen oftare synar på denna nivå. Och att en miniraise kan sakta ner satsande från en i nuläget bättre hand, som toppar-mellanpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det råder iofs ingen motsättningen mellan att dragen oftast synar och at miniraisen 8 av 10ggr är ett drag.

 

Iofs inte. Men min erfarenhet på den här nivån är att en syn skriker "drag" för fi och att han ofta höjer bettandet med sitt toppar-mellanpar och sätter oss i en sits där vi inte får odds att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara säga att miniraisa är absolut inte mitt standardspel med flushdrag därför jag ville ha lite input. Oftast om jag har pos. callar/foldar jag beroende på odds osv. Har jag även 2 överkort kan jag raisa ibland.

 

Om jag i detta fallet hade raisat 3xhans bet på floppen hade jag väl varit comitted även om jag inte träffat turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet med att höja är nästan alltid att skapa en HU-pott, höj den summa som skapar detta. Ju lösare fi är, desto mer kan du höja för värde.

 

Jag hade t.ex. haft 5xbb+1xbb/limpare som standard på NL10, och justerat beroende på vilka och hur många som sitter bakom, vilka som har limpat etc.

 

(+0.5-1xbb/limpare egentligen, beroende på motståndare etc)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...