Gå till innehåll

NLT - SS 1/2 SH KK mot kallsyn pre


Recommended Posts

Blir väldigt fundersam när killen bakom shortstacken kallsynar, tror inte på AA för då hade han mimimiraisat mig. Jag vill ha råd hur jag ska spela den handen både pre å post flop. Höja mer pre? Hur mkt ska jag betta på flop? Vad tror ni om push?

 

Tacksam för alla svar!

 

Britta 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: devELOPER (520.15)

Plats 2: Hero (857.10)

Plats 3: NornHolm (84.00)

Plats 4: thegiver (461.00)

Plats 5: tomj (377.25)

thegiver lägg LM 1.00

tomj lägg SM 2.00

** Giv **

devELOPER [N/A, N/A]

Hero [Kc, Kd]

NornHolm [N/A, N/A]

thegiver [N/A, N/A]

tomj [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

devELOPER Lägg

Hero Höj till 8.00

NornHolm Höj till 24.00

thegiver Syna 24.00

tomj Lägg

Hero Höj till 122.00

NornHolm All-in 84.00

thegiver Syna 122.00

*** Flop(Board): *** : [7h, 2d, Jh] (Pott runt 330 antar jag)

*** Bet Runda 2 ***

thegiver Passa

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni spelar om sidopotten på ca 40 kr anser jag, då jag ser han med shortstacken som farlig i detta läge. Då vill du sätta fi2 all-in med hans resterande 300? Jag skulle nog kört strax över sidopot, ca 60 och agera efter vad han gör. Pushar han så skulle jag nog lägga mig. Han pushar inte i det läget med annat än att du och fi1 är slagna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker jag spelade handen som den skulle spelas men jag ville ha lite åsikter av andra också. Men preflop då? är min höjning bra nog?

 

Ja, beten preflop känns ganska bra. Kanske lite stor?

Ungefär 75 i potten och du bettar 100 om jag tyder det rätt, alla siter räknar ju höjningarna på olika vis i HH.

 

Finns ju en fiffig höjning här så att du öppnar betning igen om 80-stacken går allin, höja till 52 eller liknande så kan du isolera dig ordentligt mot storstacken genom att ställa in eller höja 1/2-2/3 av hans stack.

 

Floppen hade jag betat 125 kanske, då finns det ju utrymme att lägga sig om han trycker, för det är ju nästan 100% att han har ett par eller AK preflop.

 

Är han någorlunda rationell så lägger han sig för en tryck med QQ på floppen medans betar du lite mindre så kan du kanske få lite mer värde.

 

Ända som du slår om han trycker är QQ eller AKs på floppen om han inte bluffar och det känns väldigt osannolikt med spelet som varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, beten preflop känns ganska bra. Kanske lite stor?

Ungefär 75 i potten och du bettar 100 om jag tyder det rätt, alla siter räknar ju höjningarna på olika vis i HH.

 

Finns ju en fiffig höjning här så att du öppnar betning igen om 80-stacken går allin, höja till 52 eller liknande så kan du isolera dig ordentligt mot storstacken genom att ställa in eller höja 1/2-2/3 av hans stack.

 

Floppen hade jag betat 125 kanske, då finns det ju utrymme att lägga sig om han trycker, för det är ju nästan 100% att han har ett par eller AK preflop.

 

Är han någorlunda rationell så lägger han sig för en tryck med QQ på floppen medans betar du lite mindre så kan du kanske få lite mer värde.

 

Ända som du slår om han trycker är QQ eller AKs på floppen om han inte bluffar och det känns väldigt osannolikt med spelet som varit.

 

 

det är 1-2 sek på svenska spel vi snackar om jag inte är helt ute och cyklar. och inte kan han väl lägga om han betar 125 och får omslag mot sig heller? han pushar ju med qq och aks-aqs också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte kan han väl lägga om han höjer 125kr och får omslag?

Kostar 200kr för att vinna en pott på 1000kr.

Då måste man vara rätt säker på att han har just JJ eller AA.

 

Kanske har rätt i att man kan få mer värde från sämre händer som QQ, J-händer, AK, olika 7:er etc dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På shorthanded mikrolimit hos Svenska spel kan fi ha typ vadsomhelst. Så degen ska in.
Mm.. Lite det jag tänkte på när jag spelade som jag gjorde. Men antar att det ligger lite i vad jezaja säger. Men jag hade nog inte orkat hitta fold om han pushat mot mig där iaf tror jag. Potten är rätt stor och AA har jag lite svårt att sätta han på, QQ låter mer rimligt och folk kan spela med vilka händer som helst på denna nivå. Speciellt när det är precis innan dom ska stänga.

 

Så här gjorde jag iaf.

 

 

Hero***** Hand 210776875 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Wednesday, January 17, 2007 2:35:36 AM

Britta 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: devELOPER (520.15)

Plats 2: Hero (857.10)

Plats 3: NornHolm (84.00)

Plats 4: thegiver (461.00)

Plats 5: tomj (377.25)

thegiver lägg LM 1.00

tomj lägg SM 2.00

** Giv **

devELOPER [N/A, N/A]

Hero [Kc, Kd]

NornHolm [N/A, N/A]

thegiver [N/A, N/A]

tomj [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

devELOPER Lägg

Hero Höj till 8.00

NornHolm Höj till 24.00

thegiver Syna 24.00

tomj Lägg

Hero Höj till 122.00

NornHolm All-in 84.00

thegiver Syna 122.00

*** Flop(Board): *** : [7h, 2d, Jh]

*** Bet Runda 2 ***

thegiver Passa

Hero All-in 735.10

thegiver All-in 339.00

*** Turn(Board): *** : [7h, 2d, Jh, 10c]

*** River(Board): *** : [7h, 2d, Jh, 10c, 4s]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 993.00

Hero [Kc, Kd] Par i kungar Vinst :0.00

NornHolm [9c, 9s] Par i nior Vinst :0.00

thegiver [Jd, Js] Triss i knektar Vinst :993.00

 

 

Btw: han måste syna runt 100kr efter men reraise

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...