Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

:c: Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: t2585

UTG+1: t1510

CO: t1250

Button: t1570

SB: t2450

Hero: t4135

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with T♥ 8:d:

2 folds, CO calls t100 (pot was t150), Button folds, SB calls t50 (pot was t250), Hero checks.

Flop: 8♣ Q♣ 2♥ (t300, 3 players)

SB checks, Hero checks, CO bets t200, SB folds, Hero calls t200 (pot was t500).

Turn: A♣ (t700, 2 players)

Hero bets t300, CO calls t300 (pot was t1000).

River: T:d: (t1300, 2 players)

Hero bets t300, CO calls t300 (pot was t1600).

Results:

Final pot: t1900

På floppen borde jag givetvis betat ut halvpott när jag träffat mellanparet. Får hjärnsläpp och check/synar.

När A:c: kommer på turn bestämmer jag mig för att jag sitter på flushen (borde inte en check/syn på floppen tyda på det? ;-) ) och betar ut igen. Betar dessutom lite så att FI ska tro att jag fiskar chips av honom.

På river träffar jag tvåparet och min plan att checka (eftersom FI synat på turn) går i kras. Betar ännu en gång ut lite för att FI ska tro att jag fiskar chips av honom.

Är inte helt nöjd med mitt spel här! :lol: Hur hade ni spelat respektive gata?

Postad
Okej med två FI check/foldar du. Hur hade du gjort med bara en FI?

Oj, trodde visst det var tre Fi, men hur som helst, check/fold ändå.

Mot en fiende bettar jag ibland ut 2/3 pott och ibland check/foldar. Nu har du ju ett okey färgdrag så då hade jag nog bettat ut 2/3 pott.

EDIT: Du har inte alls färgdrag :) Symbolerna är ju muppigt små.

Postad
Ja check/fold känns ju som standard på den aktuella floppen.

Som spelat nu, hur hade ni gjort på turn och river?

På turn vill jag checkfolda igen. River tycker jag är betsyn eller checksyn, spelar nog ingen större roll, men jag lägger inte där iaf.

Postad
Ja check/fold känns ju som standard på den aktuella floppen.

Som spelat nu, hur hade ni gjort på turn och river?

Floppen är en instafold för mig och jag tycker turnspelet är en ännu större fold. Esset är ju ett rejält scarecard då många muppar tycker det är ett bra spel att limpa med Ax. Dessutom så kan det ju också ge fi ett färgdrag som han inte släpper, eftersom han kan ha toppair, alternativt hålpipedrag. River helt ok spelad.

Postad

Jag skulle lägga ett 1/2 pott bet på den floppen med tanke på den stacken du har (ibland check/fold beroende på fi). Det är ju inte troligt att CO har limpat in med 88 och knappast 22 heller, AQ, KQ, QJ, JT är troligare i sådant fall och låga och mellan PP. Han kan säkert ha limpat in med en stark hand också typ QQ+ i ett försök att få mer värde från handen än att gå AI. Men för att få reda på det behöver man lägga ett bett. När nu A faller på turn som desstuom ger färgen skulle jag inte investerat ngt mer.

Som spelat, check/fold på floppen.

//Matte

Postad

Spelade verkligen som skit i den här handen! Får skylla på att jag pratade i telefon samtidigt. :oops:

Hur som helst så synade ju FI min bet på river och jag vann handen med mina tvåpar. Undrar fortfarande vad FI egentligen satt på?

Postad

Bet 200 flop eller check fold.

Som spelat tycker jag riverbeten är kass, du leder väldigt ofta här och med en fjuttbet på under 1/3 pot tvingas du syna många omslag då du är slagen.

Bet runt 600 på river känns bättre.

Postad
Spelade verkligen som skit i den här handen! Får skylla på att jag pratade i telefon samtidigt. :oops:

Hur som helst så synade ju FI min bet på river och jag vann handen med mina tvåpar. Undrar fortfarande vad FI egentligen satt på?

Är frågan ställd till oss? Annars är det ju bara att gå in i HH:n så ser du ju mucked cards.

//Matte