Gå till innehåll

NLT200 - Bra eller dålig push med drag?


Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($175.60)

BB ($197)

UTG ($91.55)

MP ($71.20)

CO ($223.10)

HERO ($220.25)

 

Preflop: Hero is Button with Tspade.gif, Aclub.gif.

UTG calls $2, MP calls $2, CO calls $2, HERO raises to $12, SB calls $11, 1 fold, UTG folds, MP folds, CO folds.

 

Flop: ($32) 5club.gif, 2club.gif, 7club.gif(2 players)

SB checks, HERO bets $20, SB raises to $40, HERO raises to $208.25

 

När Fi mini-raisar honom sätter jag honom på par till färg... tror han har väldigt vid range. Ligger $92 i potten innan jag pushar och jag bör ha hyffsat hög FE, blir jag synad däremot bör det oftast vara av set eller floppad färg kanske. Aja, ligger det tillräckligt mycket döda pengar i potten och har vi tillräckligt stor FE för att en push ska ge +EV?

 

Ska tillägga att jag inte har spelat så länge vid bordet och har ingen vidare koll på Fi i fråga tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, ni har en poäng med att bara slå om till 115 i stället faktiskt. Är det någon som är för bara en syn och omvärdera turn? Känns som det spelet också är rätt så bra, spelar man så kommer man billigt undan mot händer man ligger efter och vidare finns det nog en del som kan betala av lite extra med vissa händer även om ett fjärde klöver kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan reads, är det helt fel att checka bakom på floppen? Du har ingen aning om hur mycket FE du har med din push i ett läge där du blir check-raisad och om han har en färdig flush eller ett set har du inte särskilt bra equity. Dessutom har du ingen aning om fi är kapabel att c/r bluffa denna typ av flop som troligen inte träffat dig som PF raiser särskilt hårt (förutom just Ac-x händer). Att kasta in ett buyin med i sämsta fall 7 outs på ett sätt som låter fi spela perfekt mot dig verkar förhastat.

 

Som du spelat, det kanske döljer din hand bättre om du bara synar fis c/r och reevaluerar turn? Det skulle kunna representera ett överpar som är rädd för ett set eller färdig flush. Det kräver ju dock att du möter en tänkande spelare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...