Gå till innehåll

Vilka i forumet är välkända proffs?


Magneten

Recommended Posts

Jag visste inte riktigt var jag skulle placera den här tråden men någon duktig moderator får väl visa vägen 8-). Det skulle vara intressant att veta vilka här i forumet som är välkända proffs? Exempelvis psykologas och Legato för att nämna två som var med i Pokermiljonen. Har någon till exempel sett Erik Sagström skriva här någongång och vad använder han i så fall för nick i forumet? I en artikel i ett pokermagasin skrev han för övrigt att han hade vunnit en massa pengar under 2004 med nicket TheSea. Hur många var det egentligen som visste att det var han ensam som spelade med det fruktade nicket? Jag har flera gånger sett folk skriva att det sannolikt var ett gäng skickliga spelare som turades om att spela som TheSea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legato är väl en av de mer kända som skriver här, men han skriver bara i perioder.

 

Ramz och Morbo skriver lite oftare, och börjar göra sig namn ute i Europa. Eller har väl gjort ett tag nu.

 

TLK (Texas Limit King) har skrivit här i omgångar, under nicket Unreal.

 

Men du pratar mest om professionella spelare kända från tv?

Ken har gjort några inlägg på forumet. Likaså Micke Westerlund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legato är väl en av de mer kända som skriver här, men han skriver bara i perioder.

 

Ramz och Morbo skriver lite oftare, och börjar göra sig namn ute i Europa. Eller har väl gjort ett tag nu.

 

TLK (Texas Limit King) har skrivit här i omgångar, under nicket Unreal.

 

Men du pratar mest om professionella spelare kända från tv?

Ken har gjort några inlägg på forumet. Likaså Micke Westerlund.

Tack för upplysningarna. Vad använder Ken för nick här då och vem är förresten Micke Westerlund? (ursäkta en okunnig yngling). Är Ramz möjligtvis Mats Rahm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken tror jag har skrivit under eget namn.

 

Micke Westerlund har figurerat rätt flitigt i media. Vad gäller pokerspelande i media så har han ett WPT-finalbord så vitt jag vet.

 

Ramz är inte Mats Rahmn, jag tror inte att det är något problem att skriva ut Ramz riktiga namn, men jag avböjer för säkerhets skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken tror jag har skrivit under eget namn.

 

Micke Westerlund har figurerat rätt flitigt i media. Vad gäller pokerspelande i media så har han ett WPT-finalbord så vitt jag vet.

 

Ramz är inte Mats Rahmn, jag tror inte att det är något problem att skriva ut Ramz riktiga namn, men jag avböjer för säkerhets skull.

Jag har lyckats luska ut att Mats Rahm använder (eller åtminstone använde) nicket Mazak14 här i forumet. Han kommenterade inlägg om att han ofta ser självmordsbenägen ut i de TV-turneringar han har ställt upp i ;-). Nej inte är han någon muntergök direkt men det kanske berodde på den halvmiljon han hade blivit bestulen på från sitt spelkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder moderatorerna gdaily och matteprof m fl för nick när de spelar och var brukar de (eller ni) spela samt på vilken nivå? Sedan kan man ju passa på att fråga vilka krav som ställs för att bli moderator i det här forumet? Jag funderar dock inte på att bli en sådan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder moderatorerna gdaily och matteprof m fl för nick när de spelar

Tror inte någon är särskilt sugen på att bli railad. Gdaily har väl några nick öppna i sin dagbok, och mp spelar inte nätpoker längre.

 

Sedan kan man ju passa på att fråga vilka krav som ställs för att bli moderator i det här forumet?

Det är inte en fråga om krav utan en fråga om behov från forumet och personlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte någon är särskilt sugen på att bli railad. Gdaily har väl några nick öppna i sin dagbok, och mp spelar inte nätpoker längre.

 

 

Det är inte en fråga om krav utan en fråga om behov från forumet och personlighet.

Hur avgör forumledamöterna om någon har rätt personlighet då? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...