Gå till innehåll

FLT 1/2: börja tänka igen


Mjonasson

Recommended Posts

Hej.

 

Spelade lite igår för första gången på länge. Förlorade runt 40BB totalt(1/2 och 2/4), vilket inte är jättehemskt. Däremot märkte jag att jag spelade urkass. Kommer därför posta några händer som jag inte riktigt har koll på känner jag. Mao, flejma mig som faen så jag börjar skärpa mig igen o kan börja klättra i nivåerna :)

 

Bordet är ganska TAGGish, och får mig att längta tillbaka till PartyPoker 3/6 för två år sedan(suck).

MP2 är ganska halvlös i de få händer jag sett honom spela.

BB har jag ingen koll på.

 

PokerStars 1/2 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is UTG+2 with 8spade.gif, 8heart.gif.

2 folds, Hero calls, 1 fold, MP2 raises, 4 folds, BB calls, Hero calls.

88 i tidig mellanposition. Lite väl svag för att jag skall vilja höja med den.

 

Flop: (6.50 SB) Tspade.gif, 6heart.gif, 4diamond.gif(3 players)

BB checks, Hero bets, MP2 raises, BB folds, Hero calls.

Här väljer jag att beta ut för att inte ge några gratiskort till överkort. När han höjer börjar jag fundera på var jag står egentligen. Här kommer första frågan: skall jag lägga mig direkt här på floppen? Skall jag check-syna istället? Check-synen känns så här i efterhand kanske som ett bättre alternativ. Trots allt är poten ganska liten än så länge. O andra sidan känns check-syn svagt. När han höjer mig är frågan om han höjer tillräckligt ofta med överkort här för att jag skall kunna syna höjningen?

 

Turn: (5.25 BB) 3heart.gif(2 players)

Hero bets, MP2 calls.

Jag väljer av någon oklar anledning att inte tro på hans höjning och betar ut här. Tanken är att om han höjer mig igen så lägger jag mig.

 

River: (7.25 BB) Aspade.gif(2 players)

Hero checks, MP2 bets, Hero folds.

Jahapp. Inte mycket annat att göra än att lägga sig här.

 

Final Pot: 8.25 BB

 

Kommentarer? Det är helt okej att skriva att jag sög totalt i den här handen, bara det är lite mer utvecklande än en mening :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raisa preflop.

 

tycker checkraise är bättre än betsyn på floppen. får du overcall så folda i lugn och ro. lika bra att checka och se vad som händer, ofta sparar man en bet då bb har prickat något.

 

turndonken funkar väl.

 

river betfoldar jag hellre. han kan ju ha missat typ KQ-QJ eller färgdrag.

 

 

usch vad ringrostig jag känner mig på FL. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inbillar mig att openlimp är ok ibland. I tidig position på löspassiva bord där man väntar sig att många spelare kommer att limpa med. Med såna händer som vill ha många spelare.

 

Här är inte läget riktigt sånt. Antar att du spelar åttorna för triss på det här viset? Men med din read på bordet så kommer du inte att få oddsen för det. Oftast kommer det en höjning för att straffa din limp, som i detta fall.

 

Eller har jag helt missuppfattat preflopspelet?

 

Checkfolden på river gillar jag inte heller. Du är långt ifrån alltid slagen. Jag gillar Heltoks linje här, där utnyttjar du alla sätt att vinna handen samtidigt som du vet att du e slagen om du får raise emot dig.

 

EDIT: WB! Hoppas du mår bra och att vi får se mer av dig här igen! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen alla :)

 

Summering som jag förstår det:

Preflop: 88 vill jag helst ha många spelare mot(openlimpa) eller få(raisa first in). Bordet är för taggish för att få många spelare, alltså skulle jag höjt.

Flop: Att beta ut är oftast svagt här. Får mig att tänka på Harman i SS2 när hon skriver om weak lead. Att beta ut här ser misstänksamt ut och ger lite eller ingen information om motståndarens hand. Check-raise är nog vägen att gå.

Turn: Beta ut här.

River: Bet/fold anser några, check/syn andra. Jag var iaf inte helt fel ute. Check/fold verkar enda alternativet som är helkass.

 

Tack igen alla för hjälpen :)

 

OT: Klyla> Tack! Mår mycket bättre nu, och det blev en nyårsresa trots allt: till Bryssel. Men vill inte skriva om det i dagboken innan för att inte göra för stor sak av det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var iaf inte helt fel ute. Check/fold verkar enda alternativet som är helkass.

Men isf var du väl fel ute iom att det var detta alternativ som du valde?

 

Håller nog med om att check-syn vore bättre än check-fold (men inte än bet-fold), då det finns nån form av värde i det, och troligen en inte försummbar risk/chans att han bettar tom om du checkar till honom.

 

OT: Klyla> Tack! Mår mycket bättre nu, och det blev en nyårsresa trots allt: till Bryssel. Men vill inte skriva om det i dagboken innan för att inte göra för stor sak av det :)

Bra att du tog resan! Det är som valium för själen. Så fick tjejen sin "muta" också! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...