Gå till innehåll

Resedagboken för Team Gnuf


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad är prestationsångest?

Prestationsångest är en känsla som kan uppkomma i många olika situationer. I lindriga fall upplever vi bara en lätt nervositet inför själva prestationen, som går över så snart vi blivit varma i kläderna. I värsta fall kan känslan vara fullständigt förlamande och blockera oss så mycket att vi knappt känner igen oss själva. Prestationsångest är en känsla som försämrar vår förmåga att prestera och använda vår optimala förmåga. Ångesten hämmar också den glädje och kreativitet som vi vill känna inför vår uppgift. Faktorer som rutin, noggranna förberedelser och visualisering kan till en viss gräns lindra prestationsångest, men det räcker inte hela vägen.

 

Prestationsångest

Ny krönika av Emma Abrahamsson, Mental Kraft.

Prestationsångest innefattar många olika reaktioner. I samtliga fall leder ångesten till försämrad förmåga, glädje och kreativitet. En hög kravbild gör ofta att vi presterar långt under vår optimala förmåga, vilket gör besvikelsen ännu större efter ett misslyckande. Vi vet vad vi kan, men just då funkar det inte! Prestationsångest är en känsla, som inte har med verklig kompetens att göra. Ofta är personer som lider av prestationsångest oerhört skickliga inom sitt område. Problemet är inte att vi är inkompetenta, utan att vi känner oss inkompetenta! Istället för att titta på vad som fattas i självbilden, satsar vi ofta (felaktigt) på att bli ännu skickligare på något vi redan kan. Ur ett djupare perspektiv uppkommer prestationsångest som en följd av vår rädsla för att inte bli godkända och ytterst inte älskade. Vi lever i illusionen att det är vad vi presterar som avgör hur betydelsefulla vi är för andra människor. Många människor som lider av prestationsångest ser som sin enda utväg att helt undvika kravsituationen. Detta kan liknas vid att slå ihop matteboken så fort vi kommer till ett knepigt tal. När vi löser en konfliktsituation genom att fly från den, kommer vi att stanna kvar på den nivån och sluta utvecklas vidare. För att bli av med prestationsångest måste du titta närmare på vad din rädsla egentligen står för. Ifrågasätt vad det egentligen är du är rädd för i en kravsituation, istället för att till varje pris försöka undvika situationen!

 

 

Det där låter inte särskilt hälsosamt. Jag menar, jag är inte den som är rädd för att testa nya grejjer, men jag tror jag skippar det här med prestationsångesten.

 

 

SUUSHIII !!!!!!! WEEE!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För alla er som är hyfsat avancerade livespelare men framför allt för alla er som spelat mkt live poker på hög nivå så vill jag rekommendera att läsa Alan Shoonamakers bok "The psychology of poker"

 

Jag läste den för 2-3 år sen och fick ut en del av den. Men nu har jag börjat läsa lite i den igen och jag läser den med helt ny insikt. Mkt av det som står där kan låta vettigt, även fast man inte förstår det till 100%. Alla ni som spelat poker riktigt länge och läser den igen kommer förstå vad jag menar. men jag rekommenderar den för alla pokerspelare. Riktigt bra grejjer.

 

Ni som förstår er på social dynamik ordentligt kommer att få en massa aha-upplevelser relaterat till poker. Jag rekommenderar den verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången man skulle ha sex och man trodde att ett normalt samlag pågick i 1h 30 min (längden av en p-rulle verkade ju normale) av monotont pumpande .

 

Det är väl en ganska bra defination av prestationsångest. bra mycket kortare än ditt saxade jätteinlägg :D

 

Va fan, hade ingen aning att det fanns så långa p-rullar ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice! Har också nyupprättat grindersäte i Lund :). Stan verkar mysig, och än så länge ska jag inte klaga på mitt IPs rigg så mycket iaf^^

 

Men du kommer in på nationer och så även om du inte pluggar?

 

Warning till båda pojkarna! Akta er för de infödda flickorna! Skånska låter otroligt porrigt om du är berusad (och hon). Jag "låg" i Lund 97-98 och -06 plockade en snäll Bromma-tjej på Kvarnen upp resterna av den killen jag en gång var. Gör inte om mitt misstag. Finns mycket Stockholms-tjejer (Malmö nation?), så håll er till dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är bra att folk har börjat märka fusket online, nu senast på absolute poker. Här är en tråd från 2+2, det finns säkert fler.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=moddisc&Number=12075548&page=0&fpart=1

 

 

Det som är skrämmande med det som har hänt på absolute poker nu är att det finns risk för att representatnter för siten kan vara inblandade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För alla er som är hyfsat avancerade livespelare men framför allt för alla er som spelat mkt live poker på hög nivå så vill jag rekommendera att läsa Alan Shoonamakers bok "The psychology of poker"

 

Jag läste den för 2-3 år sen och fick ut en del av den. Men nu har jag börjat läsa lite i den igen och jag läser den med helt ny insikt. Mkt av det som står där kan låta vettigt, även fast man inte förstår det till 100%. Alla ni som spelat poker riktigt länge och läser den igen kommer förstå vad jag menar. men jag rekommenderar den för alla pokerspelare. Riktigt bra grejjer.

 

Ni som förstår er på social dynamik ordentligt kommer att få en massa aha-upplevelser relaterat till poker. Jag rekommenderar den verkligen.

 

Håller med den är sjukt grym, om du har läst den så har du väl läst "Your worst poker enemy"? som också är sjukt bra och om du har läst den så borde du väl veta precis lika mkt som jag att han kommer med en ny snart :) fyfan den kommer säkert vara grym, längtar som fan!

 

Dock så är jag ingen highstakes live lirare, men man kan nog uppskatta den ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med den är sjukt grym, om du har läst den så har du väl läst "Your worst poker enemy"? som också är sjukt bra och om du har läst den så borde du väl veta precis lika mkt som jag att han kommer med en ny snart :) fyfan den kommer säkert vara grym, längtar som fan!

 

Dock så är jag ingen highstakes live lirare, men man kan nog uppskatta den ändå :)

 

Näe, jag läser knappt alls. Jag läste denna nu igen bara för att jag råkade hitta den när jag var och hälsade på hemma hos min mamma, så nu har jag och Morbo den på muggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på om man skulle kunna ha en "Live well" någon gång. Tror ni att någon skulle komma till en konferenslokal och betala 200-500 kr för att kunna fråga mig vad som helst under en 3-5h period typ?

 

Ok inte vad som helst, men nästan, vad det än gäller. Poker, livet eller mina vänner.

 

Skulle många vara intresserade att komma om det var gratis? För hur många skulle kostnaden vara en dealbreaker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...