Gå till innehåll

NLT SnG - 99 pre * 2


Recommended Posts

Är själv inget fan till att ha fler än en Hand History i samma post, men här känns det ganska "lämpligt" typ.

 

Två hyfsat lika händer. Hur spelar vi i respektive hand här? Om vi raisar, hur mycket ska vi raisa då? Vad händer om en stor stack slår tillbaka på vår raise? Om någon liten ställer efter vår raise? Finns alltså ganska mycket frågor man kan ställa sig här så on we will flame :)

 

Båda är $11+1 turbo, inga reads.

 

Hand 1

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

7 players

Converter

 

Stack sizes:

HERO: t1745

UTG+1: t2755

MP1: t1160

CO: t1230

Button: t3220

SB: t2225

BB: t1165

 

Pre-flop: (7 players) HERO is UTG with 9:diamond: 9:club:

HERO ?

 

 

Hand 2

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t60/t120

7 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: t1575

HERO: t2480

MP1: t1410

CO: t1485

Button: t2140

SB: t2740

BB: t1670

 

Pre-flop: (7 players) HERO is UTG+1 with 9:heart: 9:club:

UTG folds, HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade foldat båda händerna faktiskt. I början av en SnG kan det ju vara okej att limpa för att hoppas på ett set på floppen men när blindsen är så höga som dom är och i så dålig position som Hero sitter i är det fold. Hade Hero suttit på CO, knappen eller SB hade det varit ställ om alla foldat innan. MEN, om det varit i ett senare skede med färre spelare kvar hade det möjligen varit ställ oavsett position.

 

Att raisa med mellanpockets vet jag inte om det är nån vits med faktiskt. Hur spelar du en förmodligen missad flop? Vad gör du om du får en reraise emot dig preflop? Bättre att låta FI få det svåra beslutet preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tyckte inte om när jag postade 12 HH's i ett inlägg? :mrgreen:

 

Okey, lag lägger nog faktiskt båda händerna. Med mindre än ~13BB pushar jag nog men du är för djup för det nu.

 

Eller hmm...Hand 2 kan jag tänka mig att höja upp till t300 iofs. Eller om vi säger så här, JAG höjer nästan alltid upp hand 2 till t300 men därmed vet jag inte om det är rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Find them, fold them and forget them.

 

Möjligen skulle jag kunna spela den andra handen, förutsatt att jag inte spelat någon hand på lång tid och har en TAG image. Syftet då är att plocka hem blindsen. Raise till 300. Omslag pre-flop = fold (finns ingen riktigt liten stack), förutsatt att det är en tight spelare. En lös spelare med liten stack så... men som så ofta, det beror på. Syn = push (nästan) oavsett flop, speciellt om synen är från Bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höjer nog båda till 300. Tycker att man får ganska bra respekt om man höjer från de tidiga positionerna, iaf på regular där jag spelar, men folk är väl kanske mer syn-/raisevilliga på turbos? Får man mothugg lutar det väl åt att lägga sig. Kanske synar nån som har runt 1100-1200 i första handen. Svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...