Uben Postad 14 Februari , 2005 Rapport Postad 14 Februari , 2005 Bakgrundsfakta: 2/4 FL på Pacific. Helt otroligt hur dåligt folk spelar. Dock ökar inte direkt min br. Funderar fortfarande på om det är mina marginella händer som sinkar mig. Här är ytterligare en sådan. Bordsstämning Bordsstämningen är som den brukar. 8 spelare, 2/3 fiskar som kan gå med på allt och göra vad som helst efter floppen. Dock bettar dom oftast tvåpar eller bättre. Jag sitter på knappen. Spelet: kmt930 posts small blind [$0.25]. Player 8 posts big blind [$0.5]. OpeningBetRound Dealt to Hero [ A K ] Player 1 fold Player 2 fold mrpapu calls [$2] Player 4 fold Player 5 fold Uben bets [$4] kmt390 calls [$4] Player 8 fold mrpapu calls [$4] Syn av dessa spelare säger mig bara att dom har fått två kort. Flop Dealing Flop: [ 2 , 8 , T ] (Pot = $ 13 ) kmt390 checks mrpapu checks Uben bets [$2] kmt390 calls [$2] mrpapu calls [$2] Rags och rundcheck. Jag vet att dom kan ha vad som helst för par, bättre så hade dom betat. Stor pott, vill inte ge gratiskort. Turn Dealing Turn: [ 3 ] (Pot = $ 19 ) kmt390 checks mrpapu checks Uben bets [$4] kmt390 calls [$4] mrpapu calls [$4] Om jag hade bästa handen tidigare så måste den väll vara lika bra nu. River Dealing River: [ J ] (Pot = $ 31 ) kmt390 checks mrpapu checks Uben checks Ingen kommer folda nu och valuebet med ess-högt funkar ju bara inte. Showdown kmt390 shows: A - 8 (one pair, eights) mrpapu shows: Q - T (one pair, tens) Uben shows: A - K (high card ace) mrpapu wins: $ 31 (with one pair, tens) Avslutning Känns som en väldigt vanlig situation. Frågan är ju om jag ska beta eller check/folda på floppen. Det är en stor pott, ingenting hotande på floppen och jag vill inte ge free cards. Samtidigt vet jag att par bara checkar och risken för en bluff på turnen är väldigt stor om inte jag betar. Jag har ju också några outs. Vafan gör man i en sånhär situation? Känns som att större delen av förlusterna kommer härifrån så kanske det rätta är att bara check/folda utan träff? Tvekade mellan HH:s och Resultat men jag lär väll bli tillrättavisad om inte annat. (Bra HH, fixar lite med kortsymbolerna bara - Kubo) Citera
Hjort Postad 14 Februari , 2005 Rapport Postad 14 Februari , 2005 Jag är rätt säker på att floppbeten är rätt. I det läget så kommer du nog vinna en liten aning mer än 33% av potten. Däremot så bör du starkt fundera på att checka tillbaka på turn. Inte för att trean kan ha hjälpt dem utan för att du nu vet att de inte har en hand de skulle check-foldat på floppen. Och en stor del av händerna du skulle slagit på floppen och som gjorde din hand så pass stark den var då är sådana de skulle check-foldat. Citera
Recommended Posts