Gå till innehåll

Persbrandt haffar torskar till höger och vänster (SNG & MTT)

Recommended Posts

Postad

Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301 Persbrandt wins $5301

Postad

PANG!!!!!!! DET SMALL! Räckte inte ända fram med kom 2a ;) Skönt att han som inte gick med på deal åkte ut först av oss tre hehe.

5301.86$ för vinsten så nu ligger rullen på fantastiska 6029.78$!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postad

Jag och coachen har tagit ett snack. För att inte få stort huvud i och med denna klonk så tänkte vi ställa in lite regler och förändringar. Jag kommer fortsätta lira 5-10$ sng och 5-30$ mtt och hålla samma fokus.

Vi plockar även ur en del av rullen och placerar den utanför pokern just nu. Så rullen består av 1200$. Mer spel ikväll och hela helgen! TACK ALLA FÖR SUPPORTEN och NI SOM KOLLADE OCH HEJJADE!!!!!!! Värmde ordentligt!

Postad
Är väl fortfarande rulle fast de inte är på pokerkontot???

Vi plockar även ur en del av rullen och placerar den utanför pokern just nu. Så rullen består av 1200$.

vill inte vara jobbig men är rullen på $1200 eller är den större?

Postad

Hej dagbok!

I fredags besökte jag våran lokala klubb och lirade deras 200kr turnering (10k startmarker), totalt 28 lirare var på plats. Det började bra och efter en timmes spel får jag 88 synar en stark höjning från en tajt kille ihop om att få hela hans stack vid träff av en 8a. Sätter han på QQ eller bättre. Så kommer magiska floppen J88. Ja hur ska jag få ut något av detta då jag snackar först och jag kan knappt hålla mig för garv, hittar check och han höjer halvpott ungefär syn. Turn ställer han rakt av, blixtsyn. Han ställer sig upp och säger kåk och ser glad ut, han har JJ. Tills jag smäller upp att jag har fyrtal. Pang blank river och så har man runt 25k i stacken.

Får sedan byta bord och 3 halvfulla bord återstår då man suttit och väntat på 2 tomtar vid borden ska skicka iväg sina stackar. Ena dåren åker ut mot den andra dåren. De hamnar allin på turn med A2 mot K7 på brädan Ax7x utan drag. Okey? Det var ju trots allt en 35k-40k pott. Får AK och höjer upp 4ggr bb får syn av A2 tomten. Flopp Axx, jaha jag checkar för jag vet att han kommer att betta, normalt sätt hade jag bettat mot vem som helst men inte mot honom. Han bettar 1600 i en 4k pott, jag slår upp det till 5600, han synar. Turn J. Jag betar ut 12000 och har ca 10-11k bakom. Han ställer, shit aja har han AJ så får han ha AJ kan inte folda i en 60k pott. Synar han visar upp 57 utan träff eller något enda drag, han drar dött. De andra undrade vad han gjorde och fick svaret: "jag trodde han bluffade". Dagen härligaste bluffsynställ.

Finalbordet rullar på rätt bra får spela lite väl tajt för vanliga image på klubben ;) men det lönade sig för till slut hamnade jag HU mot Ivan och vi valde att splitta efter en kvarts spel så jag jobbade upp mig från 80k till dryga 150k och då var vi jämna. Så var årets första live vinst avklarad. Härligt härligt.

Vidare till nätspelet under helgen så har jag inte hunnit med så mycket mer än ett 10-tal sng/mtt i lördags och ungefär lika mycket i söndags. Har jobbat en del och dömt en hel del innebandy så det har inte funnits tid. I måndags lirade jag 7st sng/mtt totalt och var nära att placera mig riktigt bra i två av dom men felade på mållinjen torskade två tunga nyckelpotter AJ mot 88 på floppen xxJ där mycket deg åker in och på turn kommer 8an och utdragningen är ett faktum.

Idag tisdag blev det endast 2sng och en mtt. Tiltade ur helt i mtt som var en 3$ rebuy tror jag slängde bort minst 25$ på den sjukt tiltande så jag stängde ner pokern för dagen.

Rullen består nu av totalt 1010.08$ -ca 190$ under 4 dagars spel

Får jobba på det resultatet och sluta slaska ibörjan av turrarna, samt att slänga JJ går inte vinna med den handen på pstars ;)

Godnatt alla!! PJONG!

Postad
Jag och coachen har tagit ett snack. För att inte få stort huvud i och med denna klonk så tänkte vi ställa in lite regler och förändringar. Jag kommer fortsätta lira 5-10$ sng och 5-30$ mtt och hålla samma fokus.

Fast jag lirar ju en $22 sng mot dig i detta nu. :-)

(förutsatt att det är du som är Persbrandt på Stars)