Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Raise: Vad får du betalt från som du slår? AQxx eller enkel 5a? (läser han dig bluff är denna range stor och i så fall lutar ja gärna åt raise, beror på tidigare spel och history med fi).

Fold: Hyggliga odds och hygglig hand, lite väl snålt att folda...

Syn: Se ovan...

Postad
Raise: Vad får du betalt från som du slår? AQxx eller enkel 5a?

Färg exempelvis... det är svårt att ha kåk på ett dubbelparat bräde.

Jag vet inte riktigt vad som är korrekt, men färg värdebetar i alla fall i hans position.

Postad
om färg värdebetar hur kan då fold vara ett alternativ? (med tanke på att det är rätt många händer här som kan ha färg)

Bet på turn och mjölkbeten på rivern luktar kåk...

Fast det inte handlar om några stora slantar är handen intressant som fan, tycker jag.

Notera att nöten som finns är straightflushen och 55xx med straightflushblockers. Har han AA så kan jag ha fyrtal, har han 55 kan jag ha straightflush...

Postad

Eller så är det bet av flushdrag/trips femmor på turn och blockbet på rivern.

Fwiw så tror jag de flesta spelare värdebettar en flush på en sådan bräda och även synar en mindre höjning. Så, jag hade minraisat. Pottar han om får jag väl gå på en read, utan read så tar jag en syn när potten är så liten för att skaffa mig en read i resten av HU matchen.

Postad
Bet på turn och mjölkbeten på rivern luktar kåk...

Fast det inte handlar om några stora slantar är handen intressant som fan, tycker jag.

Notera att nöten som finns är straightflushen och 55xx med straightflushblockers. Har han AA så kan jag ha fyrtal, har han 55 kan jag ha straightflush...

och han skulle lägga något av det menar du?

Postad

intressant, jag ser flera spel här beroende på motståndare.

Standard borde vara syn kanske minraise för att få värde mot hans troliga färg, mot vissa tighta kanske man kan lägga då en sån här betsekvens betyder kåk. Hans bet säger färg(eller bättre) och höjer vi så reppar vi kåk. Återhöjer han så betyder det kåk/fyrtal. höjer vi då så reppar vi högre fyrtal eller straighflushen. Då vi blockar fyrtal i 2 så kan han inte ha det. återstår då 5555 och straighflushen. kåk lägger han alltid om han har kommit så här långt och 5555 kan han möjligen lägga.

Alltså är det rätt att fyrbetsbluffa här mot rätt motståndare!!

• 2 weeks later...
Postad

Hur kan miniraise nånsin vara rätt är en fråga jag ställt mig många ggr.

Syn funkar jättebra.

Hittar man C/R på river så känns det som om man har jätteread på att fi är tom samt att man vet fi slår här. Och tror man det tycker jag man skall om. Om inte funkar checksyn....

Känns som handen är halvkallt spelad