Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Så var det måndag igen och förra veckan var inte mycket att skriva hem om ur pokerhänseende. Helgen blev i princip spelfri, förutom ett par timmar söndag kväll då jag försökte mig på texas-h2h freerollen på Pokerstars. Två vinster blev det innan jag mötte min överman som förmodligen insåg att enklaste sättet att vinna på var att låta mig bluffa bort mig själv. Mellanpar utan kicker räcker bra eftersom jag alltid betar och aldrig träffar. Men med tanke på hur ofta jag spelar texas nuförtiden och hur ofta jag spelar h2h i allmänhet så är jag ändå rätt nöjd med spelet. Även om jag rök på sjudollarsbubblan.

Begränsat med speltid och avsaknad av bonusar gör att resultatet jag eftersträvar låter vänta på sig, but hey, lite plus iallafall förra veckan.

Resultat hittills i Februari: +$495 varav bonusar +$125

Några som tjänar en aning mer fanns på plats i Las Vegas i helgen för den årliga NBA all-star matchen och allt festande runt omkring. Bästa festen måste väl ändå ha varit den här, inga fejkgrejer tillåtna:

”OPM nightclub at the Forum Shops at Caesars Palace is separating the playahs from the players at Sunday's Ballers Ball, hosted by Gary Payton. A certified jeweler will be at the door, with testing equipment and eyepiece, to determine if the bling is the real thing. "If it isn't, you don't get in," said Branden Powers, OPM marketing director...“ (saxat från Las Vegas Review-Journal)

Tänk på det alla pros, bara äkta vara när ni ska till Vegas och representera. :)

• Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ska det fortsätta i den här takten kommer det att ta lång tid innan jag blir pro. :) Inget spel i måndags då jag föredrog pjäsflyttande med begränsad framgång. Och igår var det multitasking på hög nivå då jag kollade på Champions League, betalade räkningar och surfade samtidigt som jag tvåbordade lite mörkpoker.

+++

Variansen är sådär härligt låg som man bara drömmer om när man spelar Omaha, men så plötsligt blir det en jättepott (allt är relativt). Kan jag spela den här annorlunda? Och finns det någon vits med att spela som BB gör?

PL 5 Card Draw ($0.25/$0.50)

Hero ($68.05), SB ($18), BB ($20.10)

SB posts $0.25. BB posts $0.50.

Hero is SB with [2c 2h 6d Jd Jc]

Round 1:

Hero raises to $1.75. SB folds. BB calls.

BB stands pat. Hero takes 1.

Hero has [2c 2h 2d Jd Jc]

Round 2: pott $3.60

BB bets $3.60. Hero raises to $10.00. BB raises to $16.40. Hero raises to $22.80. BB calls all-in.

Results:

BB showed [7s 9d 9s 7d 9h] and won ($39.45) with a full house, Nines full of Sevens

+++

In other news:

* En fågel flög in i ett fönster hemma igår och tvärdog. Vad är det egentligen som får fåglar att göra sånt? Och hur förklarar man för en treåring? Min sambo fick göra ett försök.

* Polisen ska tydligen kolla bilbälten extra noga denna veckan. Särskilt noga kollas barnfamiljer, och det kostar 2500 spänn per barn som inte är ordentligt fastspänt. Kalla mig vektajt, men jag kör inte ens från ytterdörren till garaget utan att spänna fast min dotter. Och det beror inte på storleken på bötesbeloppet.

* Jag ska byta jobb internt och har precis fått reda på av min företrädare hur mycket övertid hon hade förra året (maximalt antal timmar). Det känns ju toppen...

* Den som inte har läst Bill Simmons senaste alster om ”gambling and partying and Vegas and basketball -- four of [his] favorite things” borde göra så snarast möjligt. Vintage Simmons.

* Om inte Iain Pears bok An Instance of the Fingerpost plötsligt blir oförklarligt urusel de sista 200 sidorna så rekommenderas den varmt. Jag får återkomma med definitivt besked.

Postad

Allt går inte att mätas i inköp minsann. När jag kom till jobbet i morse hade jag ett meddelande på telefonsvararen:

(tystnad)

”Hej Pappa!”

(tystnad)

”Jag älskar dig.”

(tystnad)

*Klick*

:-D :-D :-D :-D :-D

Försök komma på en bättre start på arbetsdagen. I dare you.

Och om jag nånsin börjar whina om en downswing, vänligen länka tillbaka till den här posten. Tack.

Postad

Jag hade en intressant sittning igår. Gjorde lite misstag som jag förhoppningsvis lär mig något av.

Till att börja med försökte jag att sätta mig på några Omaha-bord på Stars, men eftersom de var fulla och med väntelistor på sisådär fyra personer hoppade jag in på ett Omaha Hi-Lo bord medan jag väntade. Inget fel i det även om jag fick se lite trista riverkort.

Efter en stund blev det lite platser lediga på vanliga Omahan så jag satte mig på två stycken sådana bord också. Inget fel i det heller förutom att jag i det här läget låter bli att stänga Hi-Lo bordet. Stupido. Jag vet ju att det går bättre om jag koncentrerar mig på en spelform i taget. Men jag har svårt för att stänga bord på minus (vilket ju är helt uppåt väggarna) så jag behöll tre bord öppna även om jag brukar spela bättre med bara två.

Bland det första som händer på ena Omahabordet är att jag hittar en riktig monsterhand+flopp:

Preflop: Hero is MP with Q :spade: , 8 :club: , A :spade: , Q :club: .

UTG calls $0.50, Hero raises to $2.25, 1 fold, SB calls $2, BB calls $1.75, UTG calls $1.75.

Flop: ($9) J :spade: , Q :diamond: , 4 :spade:(4 players)

SB bets $2, BB calls $2, UTG folds, Hero raises to $16.55, SB raises to $18.9, BB raises to $68.7, Hero calls $27.75 (All-In).

Turn: ($140.90) J :club:(3 players, 1 all-in)

River: ($140.90) 6 :club:(3 players, 1 all-in)

Results in white below:

SB has Kd 2d 5d Th (one pair, jacks).

BB has Jd Jh Kc Qh (four of a kind, jacks).

Hero has Qs 8c As Qc (full house, queens full of jacks).

Outcome: BB wins $140.90.

Den sved visserligen ordentligt, men jag trodde inte att jag blev tiltad av den. Med facit i hand så tror jag faktiskt att jag borde ha klivit av en stund. Jag tappade tålamodet och började gambla mer och i fel lägen. Inte bra. Och jag förlorar potter både här och där.

När jag sen blåser ytterligare ett inköp med en risig semibluff, denna gång på Hi-Lo bordet (som jag ju vet att jag borde ha stängt för länge sen) så upptäcker jag att jag helt plötsligt är nästan fyra inköp ner. Fort gick det också. Jag klarar inte av att förlora stora potter tidigt, tappar rytmen helt på något sätt.

Ungefär här blir jag uppmärksammad på att jag är railad av en Omaha-guru och eftersom jag inte hinner med att spela tre bord och MSNa samtidigt så stänger jag ytterst motvilligt ner Hi-Lo bordet ettåthalvt inköp back.

Jag säger skämtsamt att jag måste skärpa mig när jag har publik. Och lyckas faktiskt göra det också. Förmodligen ligger det väl något sorts underliggande behov av att visa sig duktig, alternativt inte skämma ut sig som gör att man presterar bättre. Så raila mig gärna när jag spelar, men säg till också så att jag vet om det och börjar vinna lite. :)

Jag kommer tillbaka så att jag bara ligger drygt två inköp back när det är dags för en paus och lite te och mackor. Frågar sambon om hon vill kolla på en film eller nåt, men hon är snorig och går och lägger sig istället, så det får bli en vända till vid pokerborden. Plus en basketmatch Warriors – Grizzlies i bakgrunden.

Trots att jag inte är railad längre börjar jag spela riktigt fokuserat och bra och lyckas vinna tillbaka allt utom tio nesliga dollar innan matchen blir för spännande och jag ger upp för kvällen. Jag är rätt nöjd med att jag lyckades sluta på back också (!), ibland klarar jag inte det utan sitter alldeles för länge. Mike Miller sätter nio trepoängare och 45 poäng totalt för Memphis, men Warriors som använder sig av i princip en sexmanna-rotation lyckas hålla undan efter övertid och ligger nu på den sista slutspelsplatsen i West. Ett bra slut på kvällen.

Lite kluriga händer från gårdagen dyker nog upp så småningom. Stay tuned.

Postad

Som vanligt är det händer där jag inte spelat optimalt. Men hur ska man kunna lära sig något om man inte blir sådär härligt sågad vid fotknölarna ibland. Så spara inte på krutet gott folk.

1. Råkade klippa bort stackstorlekar. Jag har $50, UTG täcker mig; hur stor värdebet?

Preflop: Hero is MP with 8 :spade: , A :club: , 7 :club: , 9 :spade: .

UTG calls $0.50, Hero raises to $2.25, 3 folds, UTG calls $1.75.

Flop: ($5.25) 3 :diamond: , 9 :club: , 7 :heart:(2 players)

UTG checks, Hero bets $5, UTG calls $5.

Turn: ($15.25) 9 :heart:(2 players)

UTG checks, Hero bets $5, UTG calls $5.

River: ($25.25) 9 :diamond:(2 players)

UTG checks, Hero ???

2. Ska jag checkraisa floppen istället? Hur stor värdebet?

Hero ($38.60), UTG ($52.35), MP ($52.55), Button ($29), SB ($42.65)

Preflop: Hero is BB with T :heart: , T :club: , 8 :heart: , Q :spade: .

UTG calls $0.50, MP calls $0.50, 1 fold, SB completes, Hero checks.

Flop: ($2) J :club: , 5 :diamond: , 9 :heart:(4 players)

SB checks, Hero bets $1.9, UTG folds, MP folds, SB calls $1.90.

Turn: ($5.80) 2 :heart:(2 players)

SB checks, Hero bets $5.55, SB calls $5.55.

River: ($16.90) Q :club:(2 players)

SB checks, Hero ???

3. Värdebet?

Hero ($69.50), Button ($50), SB ($48), BB ($59.50), UTG ($86.05), MP ($15)

Preflop: Hero is CO with 6 :club: , A :spade: , 6 :spade: , 5 :heart: .

UTG raises to $1.5, MP calls $1.50, Hero calls $1.50, 2 folds, BB calls $1.

Flop: ($6.25) 3 :club: , 2 :spade: , 9 :diamond:(4 players)

BB checks, UTG bets $1.5, MP folds, Hero calls $1.50, BB calls $1.50.

Turn: ($10.75) 6 :heart:(3 players)

BB checks, UTG bets $3, Hero calls $3, BB folds.

River: ($16.75) A :diamond:(2 players)

UTG checks, Hero ???

4. Hur uruselt spelar jag denna?

Hero ($41.25), UTG ($55.35), MP ($47.30), Button ($38.95), SB ($28.40)

Preflop: Hero is BB with J :club: , 7 :heart: , 4 :heart: , 8 :heart: .

UTG calls $0.50, MP calls $0.50, Button calls $0.50, SB completes, Hero checks.

Flop: ($2.50) 5 :diamond: , 9 :club: , 6 :heart:(5 players)

SB checks, Hero bets $2.4, UTG folds, MP calls $2.40, Button folds, SB folds.

Turn: ($7.30) 8 :spade:(2 players)

Hero checks, MP bets $4, Hero calls $4.

River: ($15.30) Q :club:(2 players)

Hero checks, MP bets $6, Hero raises to $24, MP raises to $40.4, Hero calls $10.35 (All-In).

MP showed [5h 7c 3s Td] and won ($82) with a straight, Six to Ten

5.I princip handen efter, jag var nog lite småtiltad här...vad gör jag på miniraiset?

Hero ($49.75), Button ($52.85), SB ($49.50), BB ($89.80), UTG ($40.90), MP ($25.90)

Preflop: Hero is CO with 4 :spade: , 3 :heart: , 7 :spade: , 7 :club: .

1 fold, MP calls $0.50, Hero raises to $2.25, 2 folds, BB calls $1.75, MP folds.

Flop: ($5.25) K :spade: , 6 :heart: , 7 :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $4.5, BB calls $4.50.

Turn: ($14.25) T :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $12, BB raises to $24, Hero ???

Postad

Kombinationen måndag, förkylning och jobb sammanfattar läget ganska väl. Både ork och inspiration tryter för tillfället och det finns inga större framgångar att skriva hem om. Förra veckans lärdomar handlade mest om saker jag inte borde göra i samband med pokerspelande, och med de förutsättningarna antar jag att jag får vara nöjd med att jag med knapp marginal undvek en negativ vecka.

Torsdag till söndag blir det ett välbehövligt break från både vardag och poker eftersom vi är barnlösa en långweekend för första gången på nästan tre år och kommer att befinna oss i London på besök hos ett par bekanta. Eventuellt kanske man kan lura iväg sambon från shoppingstråken en liten stund åtminstone och kanske tillochmed besöka en fotbollsarena. Fast som det känns just nu är jag nöjd bara jag slipper tillbringa fyra dagar utrikes nerbäddad med febertermometer, näsdukar och alvedon.

Resultat hittills i Februari: +$530 varav bonusar +$125

Postad
4. Hur uruselt spelar jag denna?

10 / 10.

du kan syna på rivern mot ickesnortighta spelare men checkraisa där utan nöten? katastrof.

Är det inte lite sadistvarning på att bara välja att kommentera den jätteusla handen? ;)

Vi lämnar den och övergår till ett annat läge som jag tyckte var intressant. Jag låter bli att avslöja vad jag gjorde så jag åtminstone temporärt undviker ännu en sågning. :-)

UTG har precis köpt in igen är troligtvis tiltad och kan ha lite vadsomhelst. Han kommer med 99% sannolikhet slå om igen preflop. CO som täcker mig vann just en stor pott av UTG och spelar rätt så löst, inte alls omöjligt att han hänger med hela vägen om det blir en allin-fest.

Vad gör jag i det här läget? Vill jag riskera hela stacken med den här handen och med tanke på diverse stackstorlekar? Ska jag syna för att se vad CO gör när det kommer tillbaka till honom nästa vända? Höja (för att?)? Eller rent av lägga mig för att minska variansen? Det är ju en ok hand, men jag har inte investerat något i potten ännu.

Jag är väldigt nyfiken på era tankar.

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $0.50 BB (6 handed) Hand History Converter Tool

MP ($3.95)

CO ($128.65)

Hero ($76.10)

SB ($10.30)

BB ($17.35)

UTG ($30)

Preflop: Hero is Button with 5diamond.gif, 7heart.gif, 9spade.gif, 8spade.gif.

UTG raises to $1.5, MP raises to $3.95, CO calls $3.95, Hero ???

Postad
Är det inte lite sadistvarning på att bara välja att kommentera den jätteusla handen?

:twisted::mrgreen:

Varierande dagshumör.

angående handen så e väl varken syn, raise / fold fel, lite beroende på hur hett du känner att kontot är.

Postad
lite beroende på hur hett du känner att kontot är.

Det där kommer jag nog aldrig att fatta. Det verkar som att ju högre upp man spelar, desto mer vidskeplig blir man. :shock:

Att korten/slanten/roulettehjulet inte har något minne funkar bara i teorin. I praktiken så sitter alla med hartassar, fyrklöver och hästskor och funderar på hur hett eller kallt ett konto är. Am I right, or am I right? ;-)

Uppenbarligen ska jag isåfall inte spela PLO8 på Sportingbet för tillfället. Iskallt.

Tre all-ins före floppen på en halvtimme.

AQ22s vs AK63s (51/49)

AJ92ds vs AT42 (58/42)

AAJ6s vs AAQJs (56/44)

och jag lyckas inte få med mig en spänn. Inte ens en liten kvart. Trist, och iskallt.

Skönt att februari snart är över. Återkommer med månadssammanställning senare och sen semester! :-D

Postad

Slut på februari. Åter på måndag. Trevlig helg! :-)

[font=Courier New]
        PLO    PLO8     5CD  Bonus  Total[/font]
[font=Courier New]
Party             70            100    170[/font]
[font=Courier New]
Stars    270     -75     225           420[/font]
[font=Courier New]
Sporting -55     -55      15           -95[/font]
[font=Courier New]
Eurobet    5              45     25    110[/font]
[font=Courier New]
Total    220     -60     285    125    570[/font]

Postad

Årets mest meningslösa måndagsuppdatering:

Resultat hittills i Mars: $0 varav bonusar $0.

Här ser man verkligen hur starkt resultatet korrelerar med antalet spelade händer som också är noll.

För övrigt tror jag att jag till slut blivit en aning pokerskadad och inte längre vet pengars rätta värde. Var på afternoon tea i London och betalade £75 (för två pers förvisso) för tre koppar te, några små sandwiches, scones och lite sockerkaka. Verkar överkomligt, det är ju bara tre inköp. :roll::-D

Postad

Dåligt med tid för uppdateringar här, men vi kör väl en snabbgenomgång av veckan hittills.

Måndag: Har en Partybonus att cleara och är grymt spelsugen ända tills jag kommer ihåg att Party bara har fullring och dessutom knappt några bord igång på den vanliga nivån. Jag fyrbordar PLO25 istället och lyckas förlora AAxx mot KKxx all-in preflop och strax därefter har jag nötfärgen på turn i en trevägspott där en har lägre färg och en annan tvåpar. Naturligtvis hittar de den gemensamma fyroutaren. Tilt. Ner fyra inköp på 300 händer innan jag tar mitt förnuft till fånga och kliver av.

Tisdag: Försöker mig på Hi-Lo istället. Gnetar mig ur ett hål på två inköp och slutar dan på ett halvt inköp upp på 500 händer.

Onsdag: Fortsätter med Hi-Lo. Missar precis allt. Ettåthalvt inköp ner tar jag en paus. Bestämmer mig för att mitt Partykonto är riggat och ska bara spela av de sista 50 händerna som saknas för bonusen. Återgår till PLO och hittar en donator. Tre inköp upp på en timme och det börjar kännas bra igen. Limpar AAxx och checkraisar två personer på en Axx-flop, två hjärter. Blir synad av 5-höga (!) färgdraget, och naturligtvis kommer färgen på river så min rush kommer av sig. Tre dagars spel och $30 för besväret, inklusive bonus. Brrr.

Är sugen på att spela lite mörkpoker och väljer av någon outgrundlig anledning den iskalla Sportingbetklienten. Vansinne. Belönas med att hitta stege på given när fi hittar färgen. Tappar ett inköp där. Ger upp.

Note to self: Inget spel på Sportingbet utan bonus i ryggen.

Postad

Det är lögn att få tag på tillräckligt många PLO8-bord på Ongame. Så jag blev helt enkelt tvungen att sätta mig högre än vanligt. Vet inte om det är optimalt spelat, men en gång i livet så stod handen. En av mina största potter hittills. Kittlar dödsskönt i kistan. Skönt att Ongame är riggat! :)

Omaha Hi/Low $1-$1 PL

Seat 1: Hero ($117.90)

Seat 3: Button ($115.20)

Seat 4: SB ($14.60)

Seat 8: BB ($72.15)

Seat 10: UTG ($98.70)

SB posts blind ($1), BB posts blind ($1).

Dealt to Hero: :Kd::Qd::9c::9s:

UTG calls $1, Hero calls $1, Button folds, SB checks, BB bets $3, UTG calls $3, Hero calls $3, SB calls $3.

FLOP: :2d::9h::7s:

SB checks, BB bets $16, UTG calls $16, Hero bets $80, SB folds, BB calls $52.15 and is all-in, UTG calls $64.

TURN: :2c:

UTG bets $14.70 and is all-in, Hero calls $14.70.

RIVER: :5h:

SHOWDOWN

UTG shows :7c::Tc::Ah::7h:

Hero shows :Kd::Qd::9c::9s:

BB mucks cards :5s::Kh::Ad::As:

Hero wins high $53.10, Hero wins high $218.45.

Postad

Att mars skulle bli en mellanmånad stod klart redan innan den började. Inte mycket spel och dåligt med bonusar. Lägg till varians och krydda med lite dåligt spel här och där, och det är rent otroligt att jag faktiskt ligger plus. Tack vare en enda hand förvisso (se torsdagsinlägget), men iallafall plus.

Resultat hittills i Mars: $160 varav bonusar $100.

Istället för överdrivet spelande har jag hunnit med att ha ett vanligt liv. Äntligen är våren på väg; de första snödropparna har tittat fram ur gräsmattan. Sol och närapå tio grader. Vi besökte lekparken både lördag och söndag. Det var länge sedan man fick lite frisk luft i sig.

Några gamla kompisar vi inte sett på länge kom på besök och kollade på melodifestivalen. Nästa person som frågar om rätt låt vann skickar jag dålig karma. Jag tyckte att årets bästa låt var den på italienska som lät precis som gamla medelhavsdiscohiten Bailando. Men den åkte ju ut direkt i någon av delfinalerna.

Av de låtarna som gick till final...äh, ingen som riktigt fastnade. Idol-Måns kanske, eller balladen i början. Fast det var ju klart på förhand att The Ark skulle vinna, så spännande var det ju inte. Men Kristian Luuk är bra i princip alltid. Robert Gustavsson med dialekt och hostandes och med ännu en papphammarimitation är å andra sidan extremt uttjatad. Det bästa var ändå när festivalen äntligen tog slut och man fick se andra halvlek av el clasico.

Apropå halvusel helgunderhållning på TV, jag hoppas att det inte är någon som tar mina sportbettingtips på allvar.

Men nästa tips kan ni ta hela vägen till banken. Anna Sahlin kommer att vinna Let’s Dance till 3 ggr pengarna på Unibet.

Jag ser inte på eländet själv, men upptäckte att mitt ’säkra’ Let’s Dance-tips sprack för mer än en vecka sen. Anna har tydligen åkt ut av någon outgrundlig anledning. Men Lasse Brandeby är fortfarande kvar. Vart är världen på väg?!

Denna vecka ska jag försöka fräscha upp en spindelvävsbeklädd öppningsrepertoar eftersom det kan bli lite pjäsflyttande i helgen som kommer. Men en och annan pokerhand ska nog hinnas med också.

Postad

Våren är här, men jag har ändå lyckats få en släng vinterkräksjuka. Efter snart två dygn antingen sovandes eller på toa börjar jag skönja lite hopp om livet. Och inte ens när man är riktigt jämrans risig får man känna sig sämst.

En kompis ringer och försöker få tag på min sambo.

"Hej, är A hemma?"

"Nä" (säger jag och låter lite halvynklig för att få sympati.)

"Nähä, men vad gör du då"

"Kräks" (förvisso nästan ett dygn sen jag kräktes sist, men nu måste jag väl ändå få sympati)

"Vinterkräksjukan"

"Mm"

"Jaha, jag har det iallafall värre"

"Jaså" (säger jag tveksamt. Vem har det värre än en kille som är riktigt sjuk?)

"Jag ligger på sjukhus, bla, bla, infektion, bla, bla, hög feber, bla, bla" (här nånstans insåg jag att sympatin skulle utebli, fan också)

"Ok, ok, du har det värre"

Sensmoral: Alla andra har en värre bad beat story än du.

Postad

Inte så att det går dåligt, men jag är rätt omotiverad att spela av någon anledning. Och följdaktligen finns det inte mycket till motivation för dagboksskrivande heller. En så kallad svacka. Tror det får bli en liten paus.

Resultat hittills i Mars: $310 varav bonusar $125.

Postad
Inte så att det går dåligt, men jag är rätt omotiverad att spela av någon anledning. Och följdaktligen finns det inte mycket till motivation för dagboksskrivande heller. En så kallad svacka. Tror det får bli en liten paus.

Resultat hittills i Mars: $310 varav bonusar $125.

Jag hoppas på en snabb comeback! :)

Cheers!

• 2 weeks later...
Postad

För att behålla kontinuiteten åtminstone lite grann så blir det en minimal statusrapport. Efter en veckas välbehövligt uppehåll så blev det en ordentlig slutspurt i mars och månaden slutade på +$735 (varav bonus +$125).

Nu kvartalsbokslut och sisådär 12 timmar per dygn på jobbet några dar framöver, så det får nog bli så att jag återgår till det tillfälliga avbrottet.

• 2 weeks later...
Postad

“April is the cruellest month…”

Alla ni som troget suttit och väntat på en måndagsuppdatering får vänta till nästa vecka. Pga påsk och arbete får ni hålla tillgodo med en onsdagsuppdatering istället. Lite wild and crazy, men nån gång ska man göra det vågade. :)

Som tur är stämmer inte april-citatet i början, åtminstone inte på mitt pokerspelande. Troligtvis var det väl inte det som T.S. Eliot hade i åtanke. Som vanligt nuförtiden har det varit begränsat med tid (jag är osäker på om sambon skulle hålla med...) och en del riktigt taskiga utdragningar, men jag har ändå lyckats plussa några inköp så här långt.

Numera finns jag oftast på B2B på grund av att bonusarna har sinat på mina vanliga sidor. Jag hatar fortfarande klienten, och det har tagit ett tag att vänja sig vid det något mer aggressiva spelet, men jag tror att jag börjar få kläm på det.

Dessutom måste jag vänja mig vid mitt nya nick som inte liknar nånting jag haft tidigare. Jag orkade inte tänka ut något jättefyndigt, så det fick bli en snabb titt i bokhyllan bredvid när jag skulle regga mig, och en referens till en av mina favoritböcker som nytt namn. Lite underligt i början när jag fick tänka efter vem som var jag. Sen kom jag på att det förstås var den där jag såg korten. ;)

I övrigt så är bokslutet över, fotbollssäsongen igång, grillen ska fram och det väntas 20 grader och sol i helgen. Vad mer kan man begära? Att dottern ska slippa vattkoppe-epidemin som går på dagis kanske. Det lär inte hända, och förresten är det lika bra att beta av barnsjukdomarna i tidig ålder säger de som vet.

Resultat hittills i April +$320 (varav +$100 bonus).

Postad

Brutal vecka på pokerborden. Åtminstone två riktigt usla PLO-sessioner där jag balanserade längs stop-loss på fyra inköp ett bra tag, men aldrig klev över. En blandning av dåligt tajmade checkraisar och lite taskiga utdragningar ledde till fegare spel och några skärrade laydowns på river. Risigt spel all over. Har jag nämnt att jag hatar B2B-klienten?

Hur kommer det sig förresten att jag börjar tvivla på min förmåga efter bara två risiga dagar? Och varför bortser jag snabbt från de gånger då det faktiskt gick bra? Kan jag fejka självförtroende på något bra sätt?

Tur i oturen att det varit så jämrans bra väder att det inte blev så mycket spel i helgen åtminstone. Trädgårdsfixning och barnkalas i solen istället. Och ikväll är det fotboll och/eller övertidsarbete, så jag får en dag till att läka såren på.

Resultat hittills i april: +$140 (+$100)

Postad

“April is the cruellest month…”

Jag påstod i min enfald att detta inte stämde in på mitt pokerspelande, men hade gruvligt fel. April är verkligen en överdjävlig månad hittills. Jag har inte tiltat speciellt, spelar ganska hyfsat tycker jag själv, och förlorar konstant.

Ett par tre tusen händer spelat de senaste knappa två veckorna, och sisådär tolv inköp back, and counting. Visst, det är ju inte ett extremt back på något sätt, så jag har inte blivit katatonisk än, men det är helt klart trist.

Resultat hittills i april: -$265 (+$100)

För att motverka tristessen bjuder jag på några lite roligare saker:

Har man sett alldeles för mycket Bamse-DVD för sitt eget bästa så går det inte att låta bli att skratta åt

.

Tycker du att det är omöjligt att förstå danska?

.

Och så ett par gamla klassiker. Min sambo hatar allt med Monty Python (grounds for divorce?) utom just

.

Den här hade ni inte förväntat er... the Spanish inquisition!

Ett klipp från Nouvelle Star. Hur fan gör han det där?

Och så är det ju NBA-slutspel...om jag bara hade TV400 :(

.