Gå till innehåll

SNG - Ax med <10xBB


Leconte

Recommended Posts

Har lite problem med att bestämma mig hur jag ska göra i dessa situationer. Här är bara ett exempel. (turbo är det som gäller)

 

PokerStars Game #7828067899: Tournament #40013488, $15+$1 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2007/01/08 - 06:58:17 (ET)

Table '40013488 1' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: NUMBMAN (2130 in chips)

Seat 4: Dangeruss1 (6385 in chips)

Seat 5: HERO (1730 in chips)

Seat 6: Nordicplayer (1010 in chips)

Seat 7: doolieg (925 in chips)

Seat 8: StuekHolz (1320 in chips)

StuekHolz: posts small blind 100

NUMBMAN: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leconte [Ad 7c]

Dangeruss1: folds

HERO: folds

Nordicplayer: folds

doolieg: folds

StuekHolz: calls 100

NUMBMAN: checks

 

Man får Ax i tidig/mellanpos med 6-7 spelare kvar och under 10xBB i stacken. Om man pushar så känns det som att man bara får syn av ett starkare A eller PP. Men samtidigt vill man ju ha blindsen och chansen finns ju faktiskt att Fi synar med ett sämre ess eller KQ t.ex.

 

(Vi antar att Fi'na inte är fullständiga tomtar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push, storstacken har foldat och den enda som täcker dig är BB.

Du skrämmer lite extra med push från så pass tidig position, vilket gör att BB ska sitta på en riktigt duglig hand för att syna. Då han dessutom är chiptvåa kan det nog vara så att han är lite extra försiktig. Dessutom är det en turbo vilket jag tror gör beslutet ännu mer korrekt.

Consp, Max, Eur, Cyntax och ni andra rävar...suger mitt råd (och i så fall oxå mitt spel) totalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, jag pushar nog också oftast här. Men jag har börjat fundera på det (därav tråden), är det verkligen så himla EV+ att ställa varje litet A man hittar bara för att man har 7-9xBB. Det händer ju hela tiden att man får syn av ett starkare A. Det är klart man måste agera jo visst, meeeen... äh jag vet inte. Det känns bara som att jag hamnar all in mot bättre händer hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg den här i handanalys istället. ;-)

 

Varför då? Handen jag postade var ett EXEMPEL på mitt "problem" och tanken var inte att få en analys på just DEN handen.

 

Äh, känns som om jag bara blir missuppfattad vad jag än skriver i det här forumet. Kanske är det jag som suger på att formulera mina frågeställningar i skrift :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du handanalysdelen är till för då, whine?

 

Analysera spelade händer? Det här var mest en post om strategi.

 

Jag undrade om ni har några tips på hur jag ska spela händer som liknar den jag postade i situationer som liknar den jag postade. Hur gör NI lixom? Ställer ni med A5os med 7xBB UTG med 6 spelare kvar osv?

 

Jag känner mig lite vilsen när dessa händer dyker upp och ville ha vägledning helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Analysera spelade händer? Det här var mest en post om strategi.

 

Jag undrade om ni har några tips på hur jag ska spela händer som liknar den jag postade i situationer som liknar den jag postade. Hur gör NI lixom? Ställer ni med A5os med 7xBB UTG med 6 spelare kvar osv?

 

Jag känner mig lite vilsen när dessa händer dyker upp och ville ha vägledning helt enkelt.

 

Jag hade foldat eftersom du är UTG så du får ju bara syn av händer som dominerar dig.

 

Du har ju 5 spelare kvar efter dig och du 3 av de har mindre marker än dig, så du ligger inte så dåligt till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Analysera spelade händer? Det här var mest en post om strategi.

 

Jag undrade om ni har några tips på hur jag ska spela händer som liknar den jag postade i situationer som liknar den jag postade. Hur gör NI lixom? Ställer ni med A5os med 7xBB UTG med 6 spelare kvar osv?

 

Jag känner mig lite vilsen när dessa händer dyker upp och ville ha vägledning helt enkelt.

 

Du undrar hur du spelar Ax i det här läget...megasuck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns verkligen som borderline mellan push och fold. Ibland pushar jag här, ibland inte. Oftast lägger jag nog dock. Från CO eller bättre pushar jag.

 

Det handlar ju inte om att du bara får syn av bättre händer (för det får du nästan oavsett vilken position du pushar ifrån) utan det handlar ju om att ju fler personer som sitter efter dig, ju större är risken att någon av dom fått en synhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...