Gå till innehåll

1on1 SNG, ingen tilt. Mot stålarna!


Arooon

Recommended Posts

Hey. Aron heter jag och har startat dagbok tidigare, det gick sådär.

 

Jag har alltför stora problem med tilten och då jag upplever att 1on1 SNG.s är det som får mig att hålla koncentrationen bäst och även är den roligaste varianten av poker så är det vad jag kommer att spela.

 

Jag kommer att börja på 5$ nivån och arbeta mig uppåt efter bankrullekrav.

 

Tidigare har jag spelat allt ifrån sng 1$ till 500$ och vill nu få någon slags struktur på det hela. Därför skriver jag här.

 

Jag har letat förgäves efter att hitta trådar om 1on1 Turneringar men hittar tyvärr ytterst lite skrivet om detta. Jag kommer att försöka utveckla mig och mitt spel så finns det någon som spelar 1on1 SNG och vill dela med sig av sina erfarenheter är ni mycket välkommna.

 

Mot stålarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! Kul att nån skriver. Jag ska spela på Everest.

 

Stats, hur får jag fram sånt? Kan jag använda något program som visar det på everest?

 

Winrate ska jag posta. Har bara hunnit spela 5 stycken än.

 

3

 

2

 

Funderar även på att spela 2-3 bord 0.10/0.25 samtidigt. Då jag är såpass van vid att multitabla dessa så det inte kommer att ta mycket koncentration på ett singletable bord. Vad tror ni om detta?

 

Edit: Fixar lite med färger, kan vara roligare att läsa då kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär.

 

4

1

 

 

totalt:

 

7

3

 

 

Klarade mig precis från tilt och ser lite youtube istället. Bättre så

 

Men i tankarna rör det sig. "Speeela en 50 dollar 1on1, du har hälften chans att vinna, 60% egentligen eftersom du är bättre, speeela, speeela"

 

Nu gäller det att stå emot :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger nu efter 10 spelade på en winrate på 70%. Jag vet att det inte säger mycket alls men jag sätter upp några mål:

 

Om jag efter 50 matcher 5$...

 

Inte har vunnit mer än 55% bör jag tänka om och testa en ny spelform

 

Vunnit mer än 57% spelar jag vidare och ser hur det går.

 

Vunnit mer än 65% så går jag upp och testar 10$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger nu efter 10 spelade på en winrate på 70%. Jag vet att det inte säger mycket alls men jag sätter upp några mål:

 

Om jag efter 50 matcher 5$...

 

Inte har vunnit mer än 55% bör jag tänka om och testa en ny spelform

 

Vunnit mer än 57% spelar jag vidare och ser hur det går.

 

Vunnit mer än 65% så går jag upp och testar 10$.

 

Tror det kan bli lite väl med över 65% för att gå upp en nivå.. De bästa på sc ligger på ca 62% om jag inte missminner mig, iof över en längre tid.

 

Ikväll ska jag förhoppningsvis gå upp och prova på $10.50!

 

Lycka till med spelet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul, hoppas det går bra för dig. Posta gärna lite om hur du har det med bankrulle, hur många inköp du har osv. Tänk på att det krävs måååånga SnG:s för att få ett hum om hur du ligger till på den aktuella nivån. 50 Räcker inte till på långa vägar. Knappt så att du vet OM du öht vet om du är vinnande eller förlorande....

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det kan bli lite väl med över 65% för att gå upp en nivå.. De bästa på sc ligger på ca 62% om jag inte missminner mig, iof över en längre tid.

 

Ikväll ska jag förhoppningsvis gå upp och prova på $10.50!

 

Lycka till med spelet :)

 

Jag känner att det kan bli svårt, men på 5$ nivån tror jag ändå att jag kan grejja det.

 

Du spelar 1on1 du också eller?

 

Vad är sc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul, hoppas det går bra för dig. Posta gärna lite om hur du har det med bankrulle, hur många inköp du har osv. Tänk på att det krävs måååånga SnG:s för att få ett hum om hur du ligger till på den aktuella nivån. 50 Räcker inte till på långa vägar. Knappt så att du vet OM du öht vet om du är vinnande eller förlorande....

 

Lycka till!

 

Grejen är att bankrullen blir väldigt ovesentlig då jag tar ut pengar med jämna mellanrum, därför kommer jag bara att redovisa hur många matcher jag vunnit/förlorat, hur mycket jag tjänat/förlorat. Redovisa hur jag utvecklat mitt spel osv. Är detta fel sätt att tänka? Borde jag istället redovisa utifrån en bankrulle, även om jag inte håller den på mitt spelkonto?

 

Jag vet mycket väl att 50 matcher inte visar så mycket. Men det ger någonting iallafall.

 

Tack för visat intresse :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips som verkar behövas för folk som spelar på alla nivåer: Openlimpa för fan inte på knappen!

 

Det är jättevanligt och skitdåligt. Oftast när motståndaren har bb så har han ingen hand han kommer att gilla ta en flopp med, och om han ändå gör det ofta kommer ni krossa honom i positionsspelet.

 

In other news så är det kul att slå om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips som verkar behövas för folk som spelar på alla nivåer: Openlimpa för fan inte på knappen!

 

Det är jättevanligt och skitdåligt. Oftast när motståndaren har bb så har han ingen hand han kommer att gilla ta en flopp med, och om han ändå gör det ofta kommer ni krossa honom i positionsspelet.

 

In other news så är det kul att slå om.

 

På låga nivåer i icke-turbo mot en stor % sorts fiskar så är det inte alls fel att limpa i bb. bara att äga dom postflopp istället. Men naturligtvis höjer jag i knappen så fort jag har minsta lilla hand.

 

På högre nivåer håller jag med dig Hjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att bankrullen blir väldigt ovesentlig då jag tar ut pengar med jämna mellanrum, därför kommer jag bara att redovisa hur många matcher jag vunnit/förlorat, hur mycket jag tjänat/förlorat. Redovisa hur jag utvecklat mitt spel osv. Är detta fel sätt att tänka? Borde jag istället redovisa utifrån en bankrulle, även om jag inte håller den på mitt spelkonto?

 

Jag vet mycket väl att 50 matcher inte visar så mycket. Men det ger någonting iallafall.

 

Tack för visat intresse :)

 

 

Nä, fel är det väl inte, var mest intresserad av att veta hur många inköp du tycker att du vill ha på din nivå för att spela bekvämt och bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På låga nivåer i icke-turbo mot en stor % sorts fiskar så är det inte alls fel att limpa i bb. bara att äga dom postflopp istället. Men naturligtvis höjer jag i knappen så fort jag har minsta lilla hand.

 

På högre nivåer håller jag med dig Hjort.

 

Smartare att limpa med stålet och höja med skräpet i så fall, om du måste variera dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...