Gå till innehåll

Min första poker video - NL100


JENZOER

Recommended Posts

Jag spelade precis in min första pokervideo och hade gärna viljat ha lite respons på mitt spel!

Lite stats på mig:

Preeflopraise: 15%

VPI: 20%

 

På videon spelar jag NL 100 vilket som är min vanliga nivå, dock brukar jag spela åtta bord. Videon är en halvtimme lång och tyvärr så backar jag nästan exakt ett inköp på denna tiden, utan att förlora någon jätte stor pot. Det blev tydligen ljud på videon också och det kan ni ignorera.

 

Det var en del intressanta händer tycker jag som ni gärna får kommentera vad ni tyckte om spelet. Händer som jag tyckte var intressanta var den med J,J som börjar minut 18 på bordet uppe till höger, rätt att betta turn ?

 

Även potten där jag hade 9,9 nere till höger, som var den ända ordentliga potten jag vann, kan också analyserar, hur få mer värde? Mindre river bet kanske?

 

I åttonde minuten tyckte jag också det blev en intressant hand med K,Qs som jag inte tyckte jag spelade direkt bra, checka turn direkt istället kanske?

 

Videon hittar ni här:

http://pokerjenz.diinoweb.com/files/pokervideo1.rar

 

Fler videor kommer inom kort!

 

EDIT: Video nr 2: http://pokerjenz.diinoweb.com/files/pokervideo2.rar

EDIT: Video nr 1 uppe igen: http://pokerjenz.diinoweb.com/files/pokervideo1.rar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt dåligt vik med A6s 2:15 in i filmen. Du checkar turn för att du inducerar bluff. Du kan ju inte ge upp en hand för att du får syn på flop?? Èller var han ultratight? Jag hade synat!

 

Sen tror jag det är bättre att du pushar rakt ut med Q9s mot shortisen på färdragfloppen ca 4min in i filmen för att få någon form av foldvärde, för leda lär du väl inte göra ändå så.

 

Sen vet jag inte vad jag tycker om att höja QToff till 7bb på smallblind efter att hela jävla bordet limpat in och du vet att det är sjukt stor chans att du får minst en syn. Du vill inte få en syn i SB när du har QTof..

 

Det är möjligt att du har mer koll på motståndarna än vad jag har (inte möjligt, klart du har det) men du foldar alldeles för mycket när det vore på sin plats med en liten syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt dåligt vik med A6s 2:15 in i filmen. Du checkar turn för att du inducerar bluff. Du kan ju inte ge upp en hand för att du får syn på flop?? Èller var han ultratight? Jag hade synat!

 

Sen tror jag det är bättre att du pushar rakt ut med Q9s mot shortisen på färdragfloppen ca 4min in i filmen för att få någon form av foldvärde, för leda lär du väl inte göra ändå så.

 

Sen vet jag inte vad jag tycker om att höja QToff till 7bb på smallblind efter att hela jävla bordet limpat in och du vet att det är sjukt stor chans att du får minst en syn. Du vill inte få en syn i SB när du har QTof..

 

Det är möjligt att du har mer koll på motståndarna än vad jag har (inte möjligt, klart du har det) men du foldar alldeles för mycket när det vore på sin plats med en liten syn.

 

Hade ingen vidare read i första handen men jag är rent allmänt ganska weak, en "egenskap" som jag försöker bli av med, men en syn hade nog varit befogad där. Jag vet att jag foldar lite mycket ibland, men en hel del av de spelare på borden är weak tighta grinders därav en del läggningar.

 

Sen med Q,T var det en ren steal / bluff eftersom 2 av spelarna som limpat har jag read på som weak tighta och brukar folda i de lägena. Gillar att göra sådana "squeeze" spel, fungerar bra på b2b, funkar det inte pree så foldar de ofta CB på flop. Sedan ger det även en bra cover när jag väl har stål.

 

Tack för kommentaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra argument på det mesta dock så tycker jag fortfarande att du ska tänka över QT spelet. Du spelar som alla andra på B2B. CB bra tycker jag dock. Kanske lite låg % av potten du betar tycker jag ibland.

 

Kanske får vara lite mer försiktigt med squeeze spel, kanske hålla det till BB. Förövrigt så gillar jag att hålla CB relativt låga för att riskera minsta möjliga för att få "jobbet gjort". Framförallt gillar jag att CB lägre på floppar med A, kanske lite drygt halvpott brukar räcka för att få den informationen man behöver.

 

EDIT:

Sen är jag inte direkt en b2b spelare i grunden, spelat mest på fulltilt den senaste månaden. Ska spela 6000 VIP nu på b2b för en TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reagerade på en hand speciellt.

 

handen utspelar sig 2:58, övre bordet till höger.

 

Du höjer 4BB UTG+1 med Q9s. Jag tycker höjningen är fel till att börja med. Spelaren efter höjer ytterliggare 3 BB (!). Detta brukar betyda att man sitter med stål på dessa nivåer, speciellt när man är så shortstackad som han är. Hade han haft TT hade han troligtvis gått all in, eftersom han gärna snor potten med den handen. Men nu uppmuntrara han dig att syna, och har lagt in 25 % av sin stack. VARNING bara där.

 

Alla foldar du synar.

 

Flop: 3 h 8 h 2 s.

 

Du floppar färgdraget med damhög färg, två överkort. Du väljer att checka. FI bettar 2/3 pot vilket är halva hans stack. Han har gjort sig själv pottcommitad. Du höjer honom all in. Han har nu kanske 10 % Fold Eq.

 

Jag hade spelat så här:

 

1) Slängt PF.

2) Syn hans preflop bet om jag hade höjt.

3) Satt honom all in på floppen. Eller check/fold eftersom han skrek styrka. Troligtvis 80% all in, 20% fold.

 

Ditt spel på floppen är nog det sämsta möjliga.

 

En annan sak:

 

Höja 4BB UTG med A2s. EV-. Man brukar säga att höja med AJ tidigt vinner en liten pott eller förlorar en stor. Med A2 får du stå i skamvrån också.

 

 

Överlag fick du ganska mycket motstånd på floppen med dina CB och marginella händer samtidigt som dina bra floppar inte gav så mycket. (Tänker t.ex. på QQ med 3 lägre kort på brädan, men FI la sig). Detta kan förklara varför sessionen slutade på minus ett inköp.

 

En kort reflektion på dina frågor:

 

Jag hade checkat JJ på turn.

 

Jag hade bettat mindre på river när du hade set.

 

Annars tycker jag det var en rolig grej att filma sitt spel. Det ger nog massor, inte bara för dig utan även för oss andra. Dessutom fick det mig att posta mitt första inlägg efter att följt forumet i ett år. Jag har säkert 100-150 timmar som åskådare vilket är mer än på pokerbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reagerade på en hand speciellt.

 

handen utspelar sig 2:58, övre bordet till höger.

 

Du höjer 4BB UTG+1 med Q9s. Jag tycker höjningen är fel till att börja med. Spelaren efter höjer ytterliggare 3 BB (!). Detta brukar betyda att man sitter med stål på dessa nivåer, speciellt när man är så shortstackad som han är. Hade han haft TT hade han troligtvis gått all in, eftersom han gärna snor potten med den handen. Men nu uppmuntrara han dig att syna, och har lagt in 25 % av sin stack. VARNING bara där.

 

Alla foldar du synar.

 

Flop: 3 h 8 h 2 s.

 

Du floppar färgdraget med damhög färg, två överkort. Du väljer att checka. FI bettar 2/3 pot vilket är halva hans stack. Han har gjort sig själv pottcommitad. Du höjer honom all in. Han har nu kanske 10 % Fold Eq.

 

Jag hade spelat så här:

 

1) Slängt PF.

2) Syn hans preflop bet om jag hade höjt.

3) Satt honom all in på floppen. Eller check/fold eftersom han skrek styrka. Troligtvis 80% all in, 20% fold.

 

Ditt spel på floppen är nog det sämsta möjliga.

 

En annan sak:

 

Höja 4BB UTG med A2s. EV-. Man brukar säga att höja med AJ tidigt vinner en liten pott eller förlorar en stor. Med A2 får du stå i skamvrån också.

 

 

Överlag fick du ganska mycket motstånd på floppen med dina CB och marginella händer samtidigt som dina bra floppar inte gav så mycket. (Tänker t.ex. på QQ med 3 lägre kort på brädan, men FI la sig). Detta kan förklara varför sessionen slutade på minus ett inköp.

 

En kort reflektion på dina frågor:

 

Jag hade checkat JJ på turn.

 

Jag hade bettat mindre på river när du hade set.

 

Annars tycker jag det var en rolig grej att filma sitt spel. Det ger nog massor, inte bara för dig utan även för oss andra. Dessutom fick det mig att posta mitt första inlägg efter att följt forumet i ett år. Jag har säkert 100-150 timmar som åskådare vilket är mer än på pokerbordet.

 

Som tidigare nämnt så håller jag med om att Q,9 är felspelad, kom fram till det direkt när jag spelade den att allt blev fel.

 

Min preeflop stil är realtivt lös vilket innebär att jag raisar först in med suited ace, men visst kanske det inte är bästa spelet, men jag siktar på blinds eller ta hem det med CB.

 

Kul med video, javisst! Har spelat in en ny med en hel del intressanta potter som jag kommer posta imorgon antagligen, hoppas folk kan ta sig tid att titta på den också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite strul har jag nu fått fram en ny FTP till mina filmer. Den första filmen går tyvärr inte att ladda ner för tillfället, men den kommer upp imorgon igen.

 

Denna video är på 40 minuter och jag spelar precis som innan NL 100 4 bord. Denna session tycker jag var betydligt mer intressant än den förra på många olika sätt. För det första så var detta sista sessionen för dagen efter mitt livs största förlustdag , - 10 inköp. Jag kommer inte ihåg exakt hur mycket jag backade denna session men omkring 2-3 inköp. Jag tycker inte jag tiltade särskilt mycket under denna sessionen, tycker iof att jag nästan aldrig tiltar, men jag vet att alla gör det på något sätt. Hur som helst så berodde förlusterna nu mer på att jag hamnade i extremt dåliga situationer, utdragningar och allmänt oflyt. Enligt mig. Ni kanske hittar några stora fel i mitt spel, om så kommentera gärna!

 

Första halvan av videon plussar jag en del, kanske ett halvt inköp drygt, bland annat efter en hand i 10ende minuten (5,6s), där jag försöker reesteala och squeeza en spelare som snor mycket blinds och en semilös synare ( är detta helt felspelat?), vad tycker ni om handen förövrigt?

 

I slutet av filmen går allt åt fel. Jag blir utdragen med mina A,A, mina J,J hamnar i jobbig situation efter brädan para sig högt på turn. Jag misslyckas totalt med en bluff mot en spelare som jag vet sen tidigare är relativt weak, fattar inte hur han kan syna rivern, är mitt spel för genomskinligt eller var han helt enkel på tilt (tänker på att han blixtsynade rivern)? Checkraise All in på turn istället kanske?

Sen i 39 minuten kommer en jobbig pot med K,Js också, vik på flop känns för svagt och på turn får jag de rätta potoddsen, vad göra annorlunda?!

 

Mycket tacksam för kommentarer!

 

 

Videon hittar ni här:

http://pokerjenz.diinoweb.com/files/pokervideo2.rar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har "försökt" kolla på dina videos, men jag saknar dina kommentarer...eller tja bara lite LJUD. kanske bara "för insnöad" på typ cardrunners

 

blir olidligt "trist" o bara titta på ditt spel...

men det kanske kommer till nästa video?

 

Du menar altså att du vill ha kommentarer på mitt tänk eller? Kan vara en idé!

Får se om jag för upp motivation för att göra en ny video, inne i en riktigt badstreak nu och motivationen är inte direkt på topp. Mycket därför jag vill ha feedback, för att försöka komma ur min badstreak. För övrigt så har jag gått ner på NL50 för min rulle har sjunkit under 3k efter 12 tappade inköp, varav alltförmånga med A,A där alla pengar kommer in preeflop. Men jag vet att de tappade inköpen inte bara beror på det, så som sagt därför jag vill ha feedback på spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat in någon video på NL50 än. Ska byta sajt nu och har lite problem med neteller, men räknar med att göra en NL50 video inom en vecka iaf. Hoppas den kanske får lite mer respons än de från Nl100, saknar fullständigt kommentarer på 2:a videon, vilket jag tycker är mycket trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat in någon video på NL50 än. Ska byta sajt nu och har lite problem med neteller, men räknar med att göra en NL50 video inom en vecka iaf. Hoppas den kanske får lite mer respons än de från Nl100, saknar fullständigt kommentarer på 2:a videon, vilket jag tycker är mycket trist.

 

okej, kan väl kolla och se den nurå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...