Gå till innehåll

zlicka, 7k första veckan!


zlicka

Recommended Posts

Då ska jag följa trenden med att skriva dagbok här på forumet, mest för min egen motivations skull. Målet är 7k första veckan och varje vecka jag lyckas ökas detta på med 1k och håller på tills jag ger upp :)

(tar väl semester nån vecka, om inte annat drar jag förmodligen till wien i mars)

 

 

För att motivationen verkligen skall vara på topp kommer jag vid misslyckande ge 100 dollar till första personen som påpekar det (hatar och ge bort pengar även om det är relativt små summor). Veckan drar igång i morgon söndag förutsatt att bakfyllan inte är allt för hemsk, i så fall kör jag måndag istället. Kommer posta lite intressant/roliga händer förhoppningsvis, skall försöka skona eventuella läsare från badbeat historier men kan inte lova nåt :P

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer spela NL, eventuellt PL om det blir nåra live games. NL på nätet blir nog mest 5/10 ev lägre då o då till en början, sen kanske högre när desperationen växer :) de vanligaste sajterna är gamingclub, laddies, ub.

 

bra lr inte låter jag vara osagt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att motivationen verkligen skall vara på topp kommer jag vid misslyckande ge 100 dollar till första personen som påpekar det (hatar och ge bort pengar även om det är relativt små summor).

 

Så om jag säger att du kommer misslyckas nu så får jag $100 sen om(och isf när) du gör det? :)

 

Iaf, lycka till! kommer följa din dagbok :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En första snabb session, körde en timme nu innan jag måste se mitt favis prg, csi. va lite intressanta händer men dom hittar jag givetvis inte just nu :P en rolig hittade jag iaf. Mitt spel kanske ser lite konstigt ut för vissa, men killen i potten o några andra vid bordet spelar väldigt känslomässigt så att säga. Bara några minuter tidigare slog jag honom i en pot som spelades på exakt samma sätt, med enda skillnaden från att den checkades ner på river och jag vann med TT (tror det var två överkort)

här kommer i varje fall den HH

 

QBALLER posts the small blind of $5.

ronb0y posts the big blind of $10.

 

en fondo: -- --

Wild Duck: -- --

zlicka: 8h 8s

Buck_Taxon: -- --

QBALLER: -- --

ronb0y: -- --

JDP33: -- --

 

Pre-flop:

 

JDP33 folds. en fondo folds. Wild Duck folds.

zlicka calls. Buck_Taxon folds. QBALLER raises to

$40. ronb0y folds. zlicka calls.

 

Flop (board: Ks 4s 8d):

 

QBALLER bets $90. zlicka raises to $180. QBALLER

calls.

 

Turn (board: Ks 4s 8d Qd):

 

QBALLER checks. zlicka bets $300. QBALLER calls.

 

 

River (board: Ks 4s 8d Qd 4h):

 

QBALLER checks. zlicka goes all-in for $879.75.

QBALLER goes all-in for $589.50. zlicka is returned

$290.25 (uncalled).

 

 

 

Showdown:

 

zlicka shows 8h 8s.

zlicka has 8h 8s 4s 8d 4h: full house, eights full of fours.

QBALLER shows Kh Js.

QBALLER has Kh Ks 4s Qd 4h: two pair, kings and fours.

 

 

Hand #4372631-10107 Summary:

 

$3 is raked from a pot of $2229.

zlicka wins $2226 with full house, eights full of fours.

 

Bra session slutade plus 2205$ lär ju inte hålla i sig :)

 

skriver igen i natt efter jag lirat förhoppningsvis många timmar till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ kostar (som vanligt, varför spelar jag skiten?) och QQ betalar när zlicka är helt ute o cyklar i sin read.

 

Allmänt förvirrat spel, vet itne riktigt vad jag pysslade med... Mer tur än något annat att resultatet inte blev negativt.

 

Drar en sumering av händerna:

 

Hand 1,

plockar upp AQ på knappen, fyra gubbar redan i potten och jag spelar upp till 60dollar, call från killen UTG som jag förövrigt inte vet var jag har.

Floppen: 8TQ två klöver, check o jag bettar pott typ 150. Killen ställer in blixtsnabbt, jahop min första inpuls är som alltid och syna (gillar itne att bli utkörd från potter) men sansar mig o foldar då d inte finns mycket jag kan slå i den situationen förutom AK klöver och bluff då givetvis.

 

Hand 2,

Hittar AQ UTG+1, UTG limpar (känner honom som ganska tajt kille) jag hänger på och knappen gör de samma.

Floppen:44Q, checkas till UTG som bettar pott jag callar. Har honom på pockets lr AQ, KQ.

Turn:9 fi checkar och jag bettar pott för att se om han har överpar eventuellt, men får bara call och antar då att det är splittad pott.

River en blank till. Check, check och han visar upp 47s fanns inte ens i min värld att han skulle spela någon hand med en fyra UTG.

 

Hand 3,

Efter diverse missreads känns inte spelet helt stabilt och jag borde väl ha slutat/tagit paus igentligen. Pockar upp QQ på knappen, kille i tidig raisar till typ 40, får två call innan de kommer till mig. Bestämmer mig för att bara syna.

Floppen: 459 två spader, raisarn checkar och nästa gubbe bettar ca 100, fold och jag mini-raisar för att se var jag står då jag itne har något större förtroende för killen som betttat. han miniraisar tillbax och jag callar.

Turn: 2 och han ställer in för ca 600$, nu är jag kommer snillet slicka fram till att han måste ha pockets lr möjligtvis AK/AQ spader. Känns inte som han skulle slowspelat AA där men ändå verkar dom flesta göra de så... Kommer fram till han han förmodligne har JJ/TT och synar, snillet visar upp 9T och jag har läst helt fel återigen. Tur att det lönade sig denna gången :)

 

Var itne allt för elaka med eventuell kritik nu :?

 

Sessionen slutade 534$ plus. Nu blir d fortsatt slappande iaf en stund till sen kanske lite poker framåt kvällskvisten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattlig minisession som gick snett...

 

första handen i bb plockar upp 66 halva bordet går med o jag checkar floppen kommer: 6 :club: T :diamond: Q :diamond: jag bettar ut 40 dollar i 50dollars potten, UTG call, UTG+1 raisar till 120, var på nästa gubbe (en stammis vid dessa bord på gamning club, glömmer alltid vad nätverket heter) går all-in för 1000+ dollar, upp till mig... jobbig sits, vet att han inte kan vara helt rädd för att få call här ju... misstanker J9 ruter, men får en obehaglig magkänsla o sätter honom på TT och foldar.

 

Och handen som gav minus resultat för sessionen:

jag återigen i BB med dagens favorit hand AQo, det foldas runt till sb som callar, jag spelar upp till 40. Nu slår sb om med miniraise, inte ett spel man ser varje dag kanske (borde annat ugglor i mossen här!) men han var shortstack och förövrigt okänd så jag utgick som brukligt från att han var en riktig tomte.

Flopp: 223, bet 30 dollar. Som brukligt från dessa gubbar underbettas potten kraftigt, jag callar. Tror jag kanske leder här ändå?

Turn: Q och jag behöver väl itne berätta mera än att han visar upp AA och dubblar upp. Med andra ord, jag skall nog itne spela mera poker idag :)

 

förlusten för sessionen var 330 dollar

 

Totalt dag 1 vecka 1: +2409$ trots spel i härlig nybörjar anda, men som vanligt är korten på min sida allt som oftast. Gillar och ha tur :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur det skulle kännas att ha tur.

 

Är en underbar känsla! :D kolla bara in den här handen som nyss inträffade.

 

Pre-flop:

 

cesov folds. AP Indy folds. djjames calls.

Dirky66 raises to $45. zlicka calls. boy folds.

razeit folds. highroller48 folds. lefty456 folds.

djjames calls.

 

Flop (board: Ad 3h Ah):

 

djjames checks. Dirky66 bets $100. zlicka calls.

djjames folds.

 

Turn (board: Ad 3h Ah 7s):

 

Dirky66 checks. zlicka bets $350. Dirky66 calls.

 

 

River (board: Ad 3h Ah 7s Ac):

 

Dirky66 goes all-in for $530.75. zlicka calls.

 

 

 

Showdown:

 

Dirky66 shows Jc Js.

Dirky66 has Jc Js Ad Ah Ac: full house, aces full of jacks.

zlicka shows As Kh.

zlicka has As Kh Ad Ah Ac: four aces.

 

 

Hand #4372989-3400 Summary:

 

$3 is raked from a pot of $2111.50.

zlicka wins $2108.50 with four aces.

 

Utöver den handen har zlicka faktiskt spelat ganska bra än så långt idag!

 

plus på sessionen 2222$ -10$ på låg limit mini session tidigare idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tänker man när han faktiskt går all-in där? ;)

Det skulle ju kunna vara att han känner sig tvungen att syna en all-in som oftast kommer bestå av fyra ess men även en del bluffar. Poängen med en all-in är då att zlicka ska syna med fler händer än han hade bluffat med.

 

Sen om det är rätt tänkt är ju en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen bra session!

 

AK som träffar triss spelades så dåligt att jag blir lite lätt illamående, lyckas torska ett inköp tack vare hjärna som tydligen gått på semester.

 

Sessionen slutade -1232

 

Totalt dagen: (kan inte fortsätta efter så dåligt spel då koncentrationen är som bortblåst) +978

 

Totalt: 3387$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...