Gyre Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Fi och jag har bråkat en del preflopp denna sessionen, på flera bord, men med väldigt få showdowns, han har 3-bettat mig rätt frekvent under rätt lång tid utan att jag har haft nån hand och har tvingats vika rätt ofta, han verkar gilla att 3-betta mig helt enkelt. Vet inte om han tror är jag kan vara lite tiltad efter att ha gjort en bra syn mot honom på turn i en hand ~20 min tidigare där han sedan drog ut på river. Jag har spelat LAGish förövrigt. Min uppfattning av honom är att han är en rätt bra LAG med statsen 30/18/2 och hela 6 i AF på floppen. Har sett han spela 5/10 borden rätt frekvent tidigare men han verkar ha gått ner till 2/4 - 3/6 senaste tiden. När denna handen kommer upp bestämmer jag mig för att spela emot lite på en lämplig flopp, vilket jag får. Synar hans floppbett i hopp om en bra turn att bluffa, och får det också. Texas Hold'em No Limit EUR 2/4 - Table "Salamanca" Players(max 6): Illuminee (EUR 369.60 in seat 1) Gyre (EUR 624.20 in seat 2) sExyM8 (EUR 462.73 in seat 3) Froggy01 (EUR 115.60 in seat 4) TheBjerre (EUR 527.74 in seat 5) Dark_Fear (EUR 1,704.36 in seat 6) Dealer: TheBjerre Small Blind: Dark_Fear (2.00) Big Blind: Illuminee (4.00) Gyre was dealt: Qh - Ad Gyre Raise (14.00) sExyM8 Raise (45.00) Froggy01 Fold TheBjerre Fold Dark_Fear Fold Illuminee Fold Gyre Call (31.00) Flop Td - 6s - 5d Gyre Check sExyM8 Bet (75.00) Gyre Call (75.00) Turn Td - 6s - 5d - 2d : Pott runt 240, han har 340 kvar och jag täcker. Gyre Bet (170.00) Citera
Matte_Maiden Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Känns farligt att floata ur position i de flesta lägen, speciellt mot spelare med breda HD:s som dessutom vågar kriga med mindre än nötterna i en 3-betad pott. Känns nästan bättre att 4-beta preflop eftersom du antagligen kommer få det jobbigt att lira en hyfsad pott ur position mot en väldigt bred HD. Citera
rosen Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 svårt o se vilken hand du försöker representera här faktist. ur hans synvinkel alltså. e det set som blivit lite rädd för flushen? för flush kan du ju inte gärna ha. ak (kanske aq) suited smackar du väl om på floppen då du säkert har minst ett o kanske 2 överkort. har han inget överpar kanske det funkar ibland, men ser inte ut som ngt vinnande spel direkt. tror det ser skumt ut i hans ögon. hackar han för mkt så säg 150-160 preflop, inte ens raise på floppen känns så lockande. men hela situationen luktar bara trubbel lång väg. ta en ny pott när han reraisar (okej, spela lite under tiden jag svara. hoppas inte 300 pers har skrivit samma sak) Citera
Recommended Posts