Gå till innehåll

PLO - Klurig trevägshand


scott parsley

Recommended Posts

Har egentligen ingen erfarenhet av omaha överhuvudtaget men Texas börjar kännas trist så jag har provat att spela det nu några dagar. Så galet, så kul. Är fortfarande lite dålig på att lägga fina händer och gör en del "hold em-callar". Den här handen beskriver problemet ganska bra. Hade jag odds på min call på turn? Nja. Svårt beslut iaf. Klarade helt enkelt inte av att lägga den =). Visste ju att jag var efter just då. Skum call av fi1 på floppen tycker jag iaf med ett riktigt sunkig färgdrag och gutshot.

 

Fi2 är en stor fisk. Fi1 en bra aggr haj.

 

1/2 på prima är det som gäller alltså. Spelet hade varit rätt galet ett tag men började kanske lugna ner sig lite. Satt på 900+, fi1 och fi2 satt på runt inköpet, 200.

 

Hittar iaf K:heart: K:diamond: 3:heart: 4:club: i bb. Nästan alla callar och sb miniraisar, alla callar.

 

Flop

4:diamond: 5:diamond: K:club:

Pott: 28

 

Jag bettar ut max, inget läge för slowplay här. Får två calls.

 

Turn

4:diamond: 5:diamond: K:club: 6:club:

Pott 112

 

Inget kul kort, jag checkar och fi1 bettar ut max varvid fi2 går all in för sina resterande 165. Fi1 har 67 o kommer såklart gå all in om jag bara callar. Försöker förmå mig själv att lägga mina fina kungar men det går inte så jag sätter fi1 all in med en klassisk "jag har ju ändå så mycket".

 

Potten slutar på 635. Fi1 visar såklart Q:heart: 8:diamond: 7:diamond: 3:diamond:. Fi2 visar 5:spade: T:spade: J:spade: 5:heart: och jag drar inte ut.

 

Kunde jag gjort någonting åt det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då han synar ditt bet post-flop så har han ju knappast 66 eller K6 och eftersom han går all-in drar han antagligen inte på färgen heller, så det finns väl bara två alternativ? 23 eller 78.

Visst kunde han ha gått all-in på 44 eller 55 också men det låter inte så vettigt, då hade han antagligen raisat direkt på floppen.

Jag vet inte om jag hade klarat det men fold hade varit rätt alternativ.

 

Eller vad säger Hjort och gdaily?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en sån här hand är det omöjlitg att diskutera hurvida du har odds eller inte om du inte skriver pottstorlek mm vid varje gata. Försök få hem HHn och fixa till det, annars kommer denna tråd låsas och tas bort.

 

EDIT: Sorry, var jag som är blind/full, men jag tycker ändå HHn är dålig. Ta en titt på denna.. + lägg till dina kommentarer mellan varje gata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eehm, lfx, det står ju både pottstorlek och hur djupa fickor de har? :S

Ett bet på turnen hade varit bra på så sätt att färgen blivit dyrare att dra, men samtidigt så finns det lite väl stor chans att nån dragit stegen pga att det är just Omaha :S

Men du ska inte heller lyssna på mig för mycket, är inte alls erfaren inom Omaha PL. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde jag gjort någonting åt det här?

 

Ja, du kunde lagt dig. Vi får i det här läget (en hat betat pott och en annan har gått allin efter honom) anta att någon har nötstegen, altså är din enda möjlighet att vinna potten att få kåk/fyrtal. Om jag räknar rätt så behövde du syna 179 för att vinna 456 (1:2,5) och du har 10 outs till kåk/fyrtal (1:3.6), vilket gör en fold till det korrekta spelet som ades sa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur många som såg floppen men från BB så vill du helst få in en cr för att straffa alla drag maximalt. Mycket beroende av på bordstämingen naturligtvis eftersom det vore sämst om det rundcheckas. Med lite tur så hade du då pushat ut gutshot boy och fått syn av mellan setet och varit i riktigt bra form. Alltid svårt att komma ifrån såna här händer men det finns inga pengar kvar till river bets om du träffar och du har som tidigare konstaterat inte odds för att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...