Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Primas 3k gtd, 191 spelare med, förstapris på $900 och andrapris på $600-700 tror jag. 20 itm men plats 10-20 får bara struntsummor.

31 kvar, average 9200. Jag har spelat ganska många händer och har nog en ganska slaskig image. Uppfattningen jag fått om Fi är att han är ganska vektight, typ en sån spelare som absolut inte vill bubbla.

När han ställer så är jag ganska säker på att han har mig, känns ju väldigt "settigt" men kan jag vika här i en sån här stor pott? Är raisen på floppen från mig lagom eller bör jag raisa mer/mindre?

** $3,000 GUARANTEE[696736]:Table 5 [Multi Table Hold 'em] (300.00|600.00 No Limit - MTT) Real Money

- HERO sitting in seat 2 with $11046.46

- MisterFREEZE sitting in seat 3 with $7392.54

- Haile sitting in seat 5 with $1628.76 [Dealer]

- freshvigs sitting in seat 6 with $4300.00

- thug29 sitting in seat 7 with $12780.14

- kugit sitting in seat 8 with $3237.50

- luckylep04 sitting in seat 9 with $15629.70

- ChrisX sitting in seat 10 with $904.58

freshvigs posted the small blind - $150.00

thug29 posted the big blind - $300.00

** Dealing card to HERO: Queen of Hearts, Ace of Spades

kugit folded

luckylep04 folded

ChrisX folded

HERO raised - $999.00

MisterFREEZE folded

Haile folded

freshvigs folded

thug29 called - $999.00

** Dealing the flop: Jack of Diamonds, Queen of Spades, 7 of Clubs

thug29 bet - $1074.00

HERO raised - $3515.21

thug29 went all-in - $11007.14

HERO ?

Postad

Fan inte lätt läge att släppa AQ med träff på topparet där... Men du skriver det ju som att han har dig slagen, å en readbaserad fold kanske inte är fel ändå. Men det är svårt att säga vad som är rätt eller fel, men vad ska han ha som du slår KQ eller ren bluff, kanske open ended?! Händer som slår dig är desto flera, set JQ, eller kanske båda sitter med AQ??

Postad

Ja den enda hand som jag slår som jag möjligen skulle kunna sätta honom på är KQ, de jag får stryk av är de du nämner, även om han nog ofta lägger QJ preflop där.

Så, jag är ganska säker på att jag är dog, men frågan är hur stor vinstchans jag behöver för att syna här, vinner jag den här potten så ligger jag ju riktigt bra till.

Postad

Det finns ingen hand Fi kan ha om du sätter Fi på bättre hand än dig för att du skall kunna syna.

Trissen så drar du i praktiken dött. Chansen att få högre kåk när du bara sitter ett par kräver runner runner där det är minst en Q (samt att bordet parar sig ) eller två A Det är mycket liten chans att så sker.

2 par så kan du träffa ditt A - dvs 3x4 = 12% chans att vinna genom att spika ett A.

Du kan inte syna om Fi leder över dig i detta läget.

Postad

Vetgirig : Nej, det förstår jag att jag inte kan, men jag syftar mer på "total" vinstchans, alltså hur stor chans jag har att vinna handen om jag tar synen, inte vinstchans mot specifika händer som han kan ha. "Totalen" är ju väldigt svår/omöjlig att räkna ut exakt, men jag antar att den är alldeles för liten att jag ska kunna syna.

Jag kunde inte släppa iaf utan synade och han visade till min förvåning KK som stod (att kungarna stod var absolut inte till min förvåning ;) ).

Postad
Vetgirig : Nej, det förstår jag att jag inte kan, men jag syftar mer på "total" vinstchans, alltså hur stor chans jag har att vinna handen om jag tar synen, inte vinstchans mot specifika händer som han kan ha. "Totalen" är ju väldigt svår/omöjlig att räkna ut exakt, men jag antar att den är alldeles för liten att jag ska kunna syna.

Jag kunde inte släppa iaf utan synade och han visade till min förvåning KK som stod (att kungarna stod var absolut inte till min förvåning ;) ).

Ganska vanligt en bit in i matchen att folk slowspelar höga par. Detta för att kunna få in lite pengar i potten. Är dock alltid (tycker jag) svårt att haja det och ofta gör man en felaktig syn. Normalt i cashgame (och turnering i vanliga fall) är ju att höja pre med såna händer men när bordet är tight inför bublan så blir det mer lönsamt att slowspela QQ+ än att beta ut då risken är stor att du bara vinner blindarna.

Här har du ju dessutom betat ut pre och han vill väl syna se floopen för att försäkra sig om att ett A inte kommer innan han börjar trycka hårdare.

Tror dock inte jag hade foldat den heller. Fast när man i lugn och ro studerar din HH så borde man nog ha gjort det :)

Postad

En typisk hand som är svinjobbig att vika men som man ibland måste kasta, som många tidigare sagt har du bara en önskehand som du är upp emot och det är sällan han spelar en sån hand på det viset.

Pre bettar du aningen för mycket kanske, upp till 3BB är ok, men inte fel att bara lägga 2,5BB. Sen kan du ju fundera på re-raisen på flopp, visst kan han ta ett skott på flopp för att se vart du står o vik/syn kan vara väl tajt, men beslutet om handen ska du väl typ ta där, re-raisar du är du commited och måste nästan ta syn om han kommer över toppen.

Postad

Jag skulle förmodligen synat, känns som han har en sämre Q än vad du har, med AA, KK, QQ o JJ borde han re-raisat dig pre-flop sen återstår ju då 77 som är en möjlig hand. Jag skulle tagit synen för att precis som jag sagt tidigare tycker jag det är mer troligt med KQ.

Postad
Ganska vanligt en bit in i matchen att folk slowspelar höga par. Detta för att kunna få in lite pengar i potten. Är dock alltid (tycker jag) svårt att haja det och ofta gör man en felaktig syn. Normalt i cashgame (och turnering i vanliga fall) är ju att höja pre med såna händer men när bordet är tight inför bublan så blir det mer lönsamt att slowspela QQ+ än att beta ut då risken är stor att du bara vinner blindarna.

Här har du ju dessutom betat ut pre och han vill väl syna se floopen för att försäkra sig om att ett A inte kommer innan han börjar trycka hårdare.

Tror dock inte jag hade foldat den heller. Fast när man i lugn och ro studerar din HH så borde man nog ha gjort det :)

Hm, är det verkligen så vanligt att folk slöspelar AA och KK så här? Från knappen eller cutoff så ser man det väl ibland men tror att det är mycket ovanligt att folk slowar dom från blindsen. Jag tror mer att han bara synade för att han var "rädd", som du säger så ville han nog försäkra sig om att inte floppen essar. Jag tror att han hade reraisat preflop med AA, men jag kan ha fel!

En typisk hand som är svinjobbig att vika men som man ibland måste kasta, som många tidigare sagt har du bara en önskehand som du är upp emot och det är sällan han spelar en sån hand på det viset.

Pre bettar du aningen för mycket kanske, upp till 3BB är ok, men inte fel att bara lägga 2,5BB. Sen kan du ju fundera på re-raisen på flopp, visst kan han ta ett skott på flopp för att se vart du står o vik/syn kan vara väl tajt, men beslutet om handen ska du väl typ ta där, re-raisar du är du commited och måste nästan ta syn om han kommer över toppen.

Ja, vik finns ju inte på kartan (edit : när han bettat ut på floppen alltså, inte när han gått all-in), och syn känns ju också väldigt vekt, jag har ju faktist träffat en riktigt bra hand. Om du tycker att det faktist går att syna, hur skulle du spela på turn då om det tex kommer ett lågt kort och han bettar typ pott?

Jag skulle förmodligen synat, känns som han har en sämre Q än vad du har, med AA, KK, QQ o JJ borde han re-raisat dig pre-flop sen återstår ju då 77 som är en möjlig hand. Jag skulle tagit synen för att precis som jag sagt tidigare tycker jag det är mer troligt med KQ.

Nja, som jag skrev så tror jag att han är ganska vektight och det är nog väldigt sällan han har KQ faktist, och han har nog i princip aldrig QJ eller sämre. JJ och 77 känns som de troligaste alternativen, följt av QQ.

Postad

in med degen

möjligen möjligen kan du släppa om din läsning av fi bygger på att du sett honom spela många gånger men jag tror knappt det ändå.

för övrigt så spelar du handen bra tycker ja, även om jag själv skulle valt att slå upp det mindre preflop.

tex till 700

finns massa intressant att säga om det men det får bli en anna gång måste sova nu:)

Postad

Knepigt läge, men jag tror att jag hade hittat folden p.g.a din read, samt att fi säkert satt dig på just AQ el AJ och är njöd med vad som finns i potten, synar du har han oddsen på sin sida. På senare tid tycker jag att det har blivit vanligare att man spelar "slow" med höga poket, för att vinna stora potter och det är en faktor man måste räkna in.