Gå till innehåll

Rush_of_joy - Försöker vinna satelliter


Rush_Of_Joy

Recommended Posts

Godmorgon i stugorna. Efter lite velande och tänkande har jag beslutat mig för att skriva dagbok. Får se hur länge det här hålls seriöst men jag ska försöka hålla liv i den så gott det går. Då kör vi igång då.

 

Det här är jag

 

Glad amatör i sina bästa 18 år. Har spelat både nät- och livepoker sen jag var 16år men nu kan jag alltså släppa farsans konton och börja spela lagligt. Yippie :)

Är inte så känd på forumet. Nån enstaka kanske känner igen mig men annars är jag rätt tyst av mig (ända tills nu). Jag spelar för tillfället så gott som bara NL HE, och det på 0,05-0,10 / 0,10-0,20 nivåerna samt några billiga 5-10$ SnG. Min bankrulle hittils är nästan obefintlig.

 

Jag är vad man kan kalla en plus-minus-noll spelare. Jag gör inga spektakulära vinster men inga stora förluster heller. När jag kollar över mitt spel, så ser jag att jag inte avancerar. Min bankrulle blir inte större. Efter att jag plussat så spelar jag bort allt plus på 1 eller 2 händer så är jag tillbaka igen. Dessutom känns förlusterna hemska då jag knappt har någon bankrulle att spela med och jag vill inte gå ner i nivå.

 

Jag har inget jobb och jag går gymnasiet. Min månadsinkomst består studiebidraget och halva underhållstödet. Det tillsammans ca 1600 kr. Och allt kan inte gå till pokerpengar. Hur skall jag då få ihop till en vettig rulle utan att grinda på micro nivåer?

 

Det var då det slog mig. Jag ska bli en hora! .. Ne inte en sådan, utan en bonushora. Den smickrande titeln ska bygga min framtida bankrulle. Det var som gjort för mig. Spela plus-minus-noll poker och gå plus.

 

Verktyg och medel

 

Till min hjälp har jag sidan som inspirerade mig till allt detta: Bonuswhores.com för att hålla koll på bonusarna, statistik-verktyget Poker Office samt ett startkapital på $500 som enbart ska användas till att ta ut maximalt av bonusarna. När bonusen är färdig cashar jag ut allt och fortsätter vidare på nästa site. Transaktionerna sköter jag via Neteller.

 

Tillvägagångssätt

 

Jag börjar med dem lättaste Sign-up bonusarna och går därefter vidare på nya utmaningar. Bara HE. Cash Game NL25 så ofta det går. 0.5/1 Limit där det ger bättre tim-summa. Max 3-4 bord åt gången för att inte tappa för mycket grepp. Min skärm klarar dessutom bara 1280x1024 :/

 

Mål

 

Tjäna ihop $1000. Därefter kommer jag ta ut en viss procent av det jag vinner (En siffra jag inte räknat ut ännu)

 

 

--------------------------

Avklarade bonusar:

--------------------------

- i4poker - No DP $5 bonus $5

- Party Poker - 5xRH 20% Max$100 $100

- Empire Poker - 5xRH 20% Max$100 $100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 3st NL25 bord några timmar igår natt samt nån timme idag på Party Poker och löste till slut ut signup bonusen. Gick plus 5 dollar förutom det så inget förlorat från bonusen.

 

Stötte på en jobbig hand:

 

#Game No : 5555825496

***** Hand History for Game 5555825496 *****

$25 NL Texas Holdem - Wednesday, January 03, 17:49:39 ET 2007

Table Table 127242 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 10: VARENNE ( $11.10 )

Seat 5: Ricque88 ( $26.25 )

Seat 6: walle_82 ( $25.85 )

Seat 8: XdolphinX ( $12.50 )

Seat 2: Sikkiz ( $32.53 )

Seat 3: Svenbwoy ( $57.35 )

Seat 1: JimPanse4488 ( $5.30 )

Seat 7: LaPatrice ( $20.90 )

Seat 9: cubaloeba ( $29.75 )

Seat 4: kristallli ( $23.60 )

Ricque88 posts small blind [$0.10].

walle_82 posts big blind [$0.25].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Ricque88 [ Jd Ah ]

LaPatrice calls [$0.25]

XdolphinX folds

cubaloeba folds

VARENNE folds

JimPanse4488 folds

Sikkiz folds

Svenbwoy folds

kristallli folds

Ricque88 raises [$1.15]

>You have options at Table 126623 Table!.

walle_82 folds

>You have options at Table 126623 Table!.

LaPatrice calls [$1]

 

** Dealing Flop ** [ Qs, As, Jc ]

>You have options at Table 126623 Table!.

Ricque88 bets [$2.50]

LaPatrice raises [$5]

>You have options at Table 127104 Table!.

>You have options at Table 126623 Table!.

Ricque88 folds

LaPatrice does not show cards.

LaPatrice wins $9.90

Game 5555828879 starts.

Hans limp pre-flop skvallrar om en dålig hand men att han slowspelade en ganska medelmåttig AQ är inte ologiskt. NL25 spelare gillar att slowspela, något för mycket faktiskt. Hans re-raise på floppen luktar styrka. Men var det fel att slänga AJ här?

 

Hursomhelst plus för idag.

 

PartyPoker Bonus avklarad

+ $105

BR: +$110

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagboken har legat i dvala ett tag, liksom mitt spelande. Men nu är båda igång igen.

Hade till en början tänkt vänta på att mitt NETeller konto skulle låsas upp men det verkar aldrig göra det så tillslut gjorde jag en insättning på EmpirePoker på $500 med mitt kreditkort för att försöka cleara ut bonusen på $100.

 

Det var liksom PartyPoker inte alls särskilt svårt. Tog drygt 4h och spelade 4st (ibland bara 3) NL25 bord. Lyckades gå plus $66 förutom de 100 som bonusen gav. Råkade missa en stege (QJ på AKT bräde) då telefonen ringde och jag inte han besluta vad jag skulle göra. Fold - Tilt! :(

 

Har svårt att hitta någon speciell hand jag funderade över. Men såklart vill man ju posta åtminstone 1 hand så det får väl bli denna enkla då.

 

***** Hand History for Game 5570909477 *****

$25 NL Texas Holdem - Tuesday, January 09, 13:43:05 ET 2007

Table Table 127054 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 4: Margik ( $52.60 )

Seat 10: EatNinjas ( $48 )

Seat 5: DannyG355 ( $51.85 )

Seat 3: BozzDerBozze ( $10.10 )

Seat 1: micha_sfb ( $24 )

Seat 8: taurus411 ( $27.35 )

Seat 9: JeronimusV ( $5.35 )

Seat 7: Little_big_boy ( $16.45 )

Seat 6: olegaede ( $8.60 )

Seat 2: Tom_10swilldo ( $9.10 )

DannyG355 posts small blind [$0.10].

olegaede posts big blind [$0.25].

 

** Dealing down cards **

Dealt to EatNinjas [ Ac Kh ]

Little_big_boy folds

taurus411 raises [$0.75]

JeronimusV folds

>You have options at Table 126339 (No DP) Table!.

EatNinjas raises [$2]

micha_sfb folds

>You have options at Table 127496 Table!.

Tom_10swilldo folds

BozzDerBozze folds

Margik folds

DannyG355 folds

>You have options at Table 126912 Table!.

olegaede folds

taurus411 calls [$1.25]

 

** Dealing Flop ** [ 2s, 3c, Ks ]

taurus411 bets [$1.50]

>You have options at Table 126339 (No DP) Table!.

EatNinjas raises [$5]

taurus411 calls [$3.50]

 

** Dealing Turn ** [ 7s ]

taurus411 checks

EatNinjas checks

 

** Dealing River ** [ 7d ]

>You have options at Table 127496 Table!.

taurus411 bets [$7]

EatNinjas calls [$7]

 

taurus411 shows [ As, Js ]a flush, Ace high.

EatNinjas doesnt show [ Ac, Kh ]two pairs, Kings and Sevens.

taurus411 wins $26.95 from the main pot with a flush, Ace high.

Borde förstått att han synade för att träffa färgen. Satte dock honom på KJ, KQ och synade med tanken 50/50 på om han hade färg eller inte. Lita alltid på att de försöker träffa färg. Med detta i tanke sparade jag många dollar på senare händer.

 

De vinnande händerna var typiska tvåpar, triss, färg eller kåk händer och alltså inget att höja på ögonbrynen för, så dem struntar jag i allt lägga upp. Spelade tajt och undvek överraskningar så gott de gick.

 

Som sagt, plus för dagen med en mer än dubbelt så stor bankrulle. Business rolls on ;)

 

EmpirePoker bonus avklarad

+$166

BR:+$271

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagboken har legat i dvala ett tag, liksom mitt spelande. Men nu är båda igång igen.

Hade till en början tänkt vänta på att mitt NETeller konto skulle låsas upp men det verkar aldrig göra det så tillslut gjorde jag en insättning på EmpirePoker på $500 med mitt kreditkort för att försöka cleara ut bonusen på $100.

 

Det var liksom PartyPoker inte alls särskilt svårt. Tog drygt 4h och spelade 4st (ibland bara 3) NL25 bord. Lyckades gå plus $66 förutom de 100 som bonusen gav. Råkade missa en stege (QJ på AKT bräde) då telefonen ringde och jag inte han besluta vad jag skulle göra. Fold - Tilt! :(

 

Har svårt att hitta någon speciell hand jag funderade över. Men såklart vill man ju posta åtminstone 1 hand så det får väl bli denna enkla då.

 

Borde förstått att han synade för att träffa färgen. Satte dock honom på KJ, KQ och synade med tanken 50/50 på om han hade färg eller inte. Lita alltid på att de försöker träffa färg. Med detta i tanke sparade jag många dollar på senare händer.

 

De vinnande händerna var typiska tvåpar, triss, färg eller kåk händer och alltså inget att höja på ögonbrynen för, så dem struntar jag i allt lägga upp. Spelade tajt och undvek överraskningar så gott de gick.

 

Som sagt, plus för dagen med en mer än dubbelt så stor bankrulle. Business rolls on ;)

 

EmpirePoker bonus avklarad

+$166

BR:+$271

 

Om du sätter han på Kx, varför checkar du turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50/50 på Kx eller färg. När beten kommer på rivern så ville jag bara se om jag hade rätt. $7 kändes lite då men det var det ju inte.

 

Ok. Om du ändå ska syna ner på rivern, är det inte bättre att betta turn? Så kan du knacka på rivern istället. Hade du haft en spader på handen så går det att checka turn, men här tycker jag att du ska betta ut på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Om du ändå ska syna ner på rivern, är det inte bättre att betta turn? Så kan du knacka på rivern istället. Hade du haft en spader på handen så går det att checka turn, men här tycker jag att du ska betta ut på turn.

 

Du har nog helt rätt. Får spela bättre nästa gång ;)

 

--------------

 

Idag har det inte blivit något bonusjagande. Med läxor i samvetet så fick det vänta. Men en MTT hanns det med. Forumturneringen på Pokerstars. Åkte dock efter ca 2h.

 

Lossade stort med KQ mot 99 - Därefter försvann allting när jag tryckte in, återigen med KQ (suited), och fick möta AA. Floppen verkade som ett mirakel med K9Q men förstördes när en tvilling 9a tittade fram på turn. Inge tur på rivern. Ut. Tråkigt men nästa gång vinner jag ;)

 

I helg ska jag koncentrera mig på lite matte (suck) men ska försöka hinna med att spela några händer.

 

Ha en fortsatt trevlig kväll.

 

PS Tänkte först inte räkna in mina tidigare konton men gör det väl nu iallafall. Det tillhör ju faktiskt också rullen. Med $16 mindre för turneringen så har jag $57.20 kvar.

 

+$57.20 på Pokerstars kontot

BR:+$328.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50/50 på Kx eller färg. När beten kommer på rivern så ville jag bara se om jag hade rätt. $7 kändes lite då men det var det ju inte.

 

Tycker du spelade handen helt okej. Visst en bet på turn är inte heller fel för att känna dig för lite. Checkar du turn måste du nästan syna river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt spel har verkligen gått i idé sista tiden. Jag har uppnått kreditgränsen på kortet och Neteller fungerar fortfarande inte för mig (*), samt att jag inte haft ork att ta ut mina slantar ännu. Men när jag inte kan spela så pluggar jag istället. Steg upp 4h tidigare idag för att plugga till ett NK prov jag hade. Hade aldrig orkat om jag suttit uppe halva natten för att spela.

 

Det lilla jag spelat var en $6k garantueed rebuy på Partypoker me inköpet $2 (rebuy=$1.6) Rätt schyssta värden tyckte jag. Dock var inte korten på min sida. Köpte in mig 3 gånger sen vart blindsen för stora så då kändes det inte som någon idé att fortsätta.

 

(*)Jag har gnällt lite på Neteller via chatten men dem vill att jag ska ringa supporten. Vill minst av allt ringa och tappa bort mig i all engelska men jag får väl bita ihop och försöka förklara hur läget ligger till :P

 

 

- $6.8

 

BR: +$321.4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

(*)Jag har gnällt lite på Neteller via chatten men dem vill att jag ska ringa supporten. Vill minst av allt ringa och tappa bort mig i all engelska men jag får väl bita ihop och försöka förklara hur läget ligger till :P

 

 

Är du lite osäker på de där med telefonsamtalet så finns det en tråd här på forumet om just det samtalet, nästan all den info du kommer behöva ge ut och i princip hur du ska säga det står förklarat där :D

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du lite osäker på de där med telefonsamtalet så finns det en tråd här på forumet om just det samtalet, nästan all den info du kommer behöva ge ut och i princip hur du ska säga det står förklarat där :D

 

Lycka till!

 

Den tråden kände jag till sen tidigare. Har läst igenom den och andra liknande trådar. Och självklart fick jag bra översikt på NETeller. Tack iallafall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen, efter ca 1 månads vänte tid så har nu NETeller aktiverat mitt konto. Gjorde första insättningen nu och väntar på samtalet från supporten. Ger dem 1 dag sen ringer jag själv.

 

Med detta menas att dagboken samt mitt pokerspelande snart kan gå ur sin dvala. Ser framemot de stora pengarna och att få lägga upp lite händer här.

 

Med tålamod kommer belöning. Ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och spelade en $5 MTT med 1000 spelare igår på PokerStars. Höll på att gå utför ett tag men med lite tur och skicklighet tog jag mig till dem 15 bästa placerade. När vi var 20 spelare kvar så vände det dock totalt och det var då dags för mig att tillslut lämna bordet. $22 fick man för mödan = ( Kul när 1an fick ca $1000

 

Här är dödsstöten:

 

PokerStars Game #8146688609: Tournament #41089301, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level XIV (1500/3000) - 2007/01/27 - 12:40:46 (ET)

Table '41089301 46' 9-max Seat #7 is the button

Seat 3: thomasfj (32716 in chips)

Seat 4: mbeezy02 (117607 in chips)

Seat 5: Nenette76 (33682 in chips)

Seat 6: roksana1 (58244 in chips)

Seat 7: rwolfking (65553 in chips)

Seat 8: zalmon (48243 in chips) [PLAYER]

Seat 9: 1_to_GO_ (24659 in chips)

thomasfj: posts the ante 150

mbeezy02: posts the ante 150

Nenette76: posts the ante 150

roksana1: posts the ante 150

rwolfking: posts the ante 150

zalmon: posts the ante 150

1_to_GO_: posts the ante 150

zalmon: posts small blind 1500

1_to_GO_: posts big blind 3000

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to zalmon [Ac Jh]

thomasfj: folds

mbeezy02: folds

Nenette76: folds

roksana1: raises 6000 to 9000

rwolfking: folds

zalmon: raises 9000 to 18000

1_to_GO_: folds

roksana1: calls 9000

 

*** FLOP *** [9c 4d 7h]

zalmon: bets 30093 and is all-in

rwolfking is disconnected

[roksana requests Time Bank]

roksana1: calls 30093

 

*** TURN *** [9c 4d 7h] [3c]

 

*** RIVER *** [9c 4d 7h 3c] [Kd]

zalmon said, "good call"

 

*** SHOW DOWN ***

zalmon: shows [Ac Jh] (high card Ace)

roksana1: shows [9s 3s] (two pair, Nines and Threes)

roksana1 collected 100236 from pot

 

*** SUMMARY ***

Total pot 100236 | Rake 0

Board [9c 4d 7h 3c Kd]

Seat 3: thomasfj folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: mbeezy02 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Nenette76 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: roksana1 showed [9s 3s] and won (100236) with two pair, Nines and Threes

Seat 7: rwolfking (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: zalmon (small blind) showed [Ac Jh] and lost with high card Ace

Seat 9: 1_to_GO_ (big blind) folded before Flop

Fi's syn pre-flop kan diskuteras. Synen på floppen var bra av Fi. Vad tycker ni om handen? Och hur spelade jag här? Jag kommer med egna kommentarer efter er.

 

Senare mot kvällen blev man rätt dragen och spelade bort $6 på Turbo SnG's .. inte så värst farligt som tur var.

 

Har inte tillgång till PokerOffice vars jag är nu, så därför lägger jag inte upp några fler händer. Är inte så lätt att hitta dem i en plottrig text i "Anteckningar".

 

Framöver då?

 

När mina pengar från Neteller har anlänt till mitt bankkonto så skall jag återgå till bonusjagandet. Snabbare pengar på det viset.

 

 

+$10.5

 

BR: +$331.9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

push preflop, ge honom i alla fall chansen att lägga.

 

Jag tyckte jag gav han chansen att lägga sig då han måste syna 9000 på en 18000 pott. Förstår inte vad han ska göra med 93. Han satsade och åkte på en re-raise, so be it. Möjligen forsätta raisa men att syna?

 

Kan även säga att jag spelade tajt vid bordet så han hade ingen anledning att tro att min re-raise var en bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 3st NL25 bord några timmar igår natt samt nån timme idag på Party Poker och löste till slut ut signup bonusen. Gick plus 5 dollar förutom det så inget förlorat från bonusen.

 

Stötte på en jobbig hand:

 

Hans limp pre-flop skvallrar om en dålig hand men att han slowspelade en ganska medelmåttig AQ är inte ologiskt. NL25 spelare gillar att slowspela, något för mycket faktiskt. Hans re-raise på floppen luktar styrka. Men var det fel att slänga AJ här?

 

Hursomhelst plus för idag.

 

PartyPoker Bonus avklarad

+ $105

BR: +$110

 

 

Bara ställa in mannen 8-)

 

vart ju nästan själv sugen på å stara dagbok nu när du gjort det, hehe.

Kanske man skulle få lite mer struktur på sitt spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte jag gav han chansen att lägga sig då han måste syna 9000 på en 18000 pott. Förstår inte vad han ska göra med 93. Han satsade och åkte på en re-raise, so be it. Möjligen forsätta raisa men att syna?

 

Kan även säga att jag spelade tajt vid bordet så han hade ingen anledning att tro att min re-raise var en bluff.

 

Sen när spelar image någon som helst roll i en $5 tunering?

 

fwiw ligger potten efter din höjning på 1050+1500+9000+18000 = 29550 - inte 18000.

Han behöver således syna 9000 för att ha chansen att vinna 38550, plus att du har lämnat en del pengar kvar som jag antar du tänkt lägga in oavsett flopp, men han bara behöver lägga in om han tror han har dig slagen.

 

Sen ifrågasätter du hans syn och säger att du förstått om han höjt igen, wtf?

Varför skulle han höja igen? det vore ju ren idioti då du visat styrka och han har en skräphand. om han går all in är du i princip tvungen att syna, således ska du pusha preflop då alla andra höjningar i princip gör dig pot-comitted, särskilt som att du sitter ur position, du gör det helt enkelt för lätt för motståndaren.

 

Jag säger inte att han spelade handen bra, men ditt resonemang är ju helt felaktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen när spelar image någon som helst roll i en $5 tunering?

 

fwiw ligger potten efter din höjning på 1050+1500+9000+18000 = 29550 - inte 18000.

Han behöver således syna 9000 för att ha chansen att vinna 38550, plus att du har lämnat en del pengar kvar som jag antar du tänkt lägga in oavsett flopp, men han bara behöver lägga in om han tror han har dig slagen.

 

Sen ifrågasätter du hans syn och säger att du förstått om han höjt igen, wtf?

Varför skulle han höja igen? det vore ju ren idioti då du visat styrka och han har en skräphand. om han går all in är du i princip tvungen att syna, således ska du pusha preflop då alla andra höjningar i princip gör dig pot-comitted, särskilt som att du sitter ur position, du gör det helt enkelt för lätt för motståndaren.

 

Jag säger inte att han spelade handen bra, men ditt resonemang är ju helt felaktigt.

 

Måste faktiskt ta och erkänna att du har helt rätt här. Läste snabbt igenom handhistoriken och fick helt fel bild av pottens storlek. Det jag skriver utgår jag inte från vad jag tänkte igår under spelet utan vad jag läste nu. Helt fel av mig, samma med raisen - den hade satt honom som pot commited *vilket jag inte heller tänkte på nu :oops:*

 

Men att syna pre-flop kan inte vara rätt. Pot oddsen är inte dem värsta men vad ska han träffa med 93 som drar ut mig när jag visat styrka?

 

Synen på floppen då? Borde han synat där? Läste han situation så bra som han verkade göra eller chansade han bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Update! Nu, efter en lång tid, är det update i denna för tillfället döda dagbok. Självklart har jag ju inte fått mina pengar ännu, fastän det gått ca 1 månad. Neteller har fixat sig men PartyPoker vill inte riktigt skicka iväg mina slantar ännu. Dem håller på granska min underskrift. Dem är misstänksamma dem där indierna..

 

Detta har gjort att min bonushorande helt stannat upp och i brist på bättre så lirar jag diverse MTTs för att fördriva tiden tills detta har löst sig.

 

Oftast brukar det sluta med att jag vinner noll dollar eller nån enstaka slant men inatt drog jag faktiskt hem en ticket till Sunday Million på Pokerstars. Nu är jag på bra humör igen :-D

 

Detta genom en $3 + 0.30 Triple Shootout. Med lite skicklighet och Mycket tur (;-)) så gick det igenom. Det var nära flera gånger men fru Fortuna log mot mig och lät händer som A7 och A3 vinna mot AJ och AK.

 

Så vi får hoppas på Klonken på Söndag :) Ha det!

 

-3.03$

Sunday Million Ticket (värde $215)

 

BR: +$315.15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår tog jag steget vidare i min bonusjakt och valde att satsa på TridentPokers 100% Max$200 bonus (10x) En rätt bra bonus i och med att den inte har någon tidsbegränsning. Spelade 224 rakeade händer igår, av de 2000 som bonusen kräver. Hade i och för sig hellre spelat en 8x eller färre men nu blev det som det blev.

 

Men allt flöt inte på som det borde. Först så kom inte Poker Office och Trident Poker överens, fastän Trident finns med i PO lista över funktionella sajter. Varje gång Live Trackern kom igång så stängdes klienten ner. Så jag fick klara mig utan statistiken.

 

Och därefter började jag förlora pengar rätt snabbt. Gick back mer än $50-60 på under 1h på NL20 och 0.50/1 borden (som för övrigt är lite för stort för min spelstack). Får klaga på att jag inte var van vid Mini-view fönstrena på Prima.. :roll:

 

Tog en paus, och satte mig därefter ner för att koncentrera mig på ett 6-manna NL20. Tog igen mer än 40$ på en kort stund så det kändes mycket bra. Men bonusen tar länge att cleara om man bara spelar på 1 bord, så idag ska jag koncentrera mig på super tajt NL20 spel på 3 bord.

 

Eftersom PO inte fungerade så kan jag inte fixa fram några HH's (orkar inte leta igenom klientens HH) Får fråga lite i PO-tråden här på forumet och hoppas på svar. Är för bortskämd med PO så nu kan jag inte vara utan den :-)

 

 

-12.83

BR: +$302.17

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där både satt den och slant den.

 

Spelade Sunday Million igår på Pokerstars. Åkte ut på 515 placering av 6786 startande. Detta gav $542.88

 

Med tanke på de $3 allt kostade (Triple Shootout Satellite) så var det nog dem bäst investerade $3 i min korta karriär.

 

Några HH's från spelet:

 

1. Första stor potten 8-):

PokerStars Game #8392982254: Tournament #41498836, $200+$15 Holdem No Limit - Level IV (150/300) - 2007/02/11 - 17:27:22 (ET)

Table 41498836 216 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: lms1317 (7825 in chips)

Seat 2: Colonial (9975 in chips)

Seat 3: adsonvonmelk (3550 in chips)

Seat 4: zalmon (8850 in chips)

Seat 5: jjk169 (23250 in chips)

Seat 6: ritong (11350 in chips)

Seat 8: JUSTDONTKNOW (9425 in chips)

Seat 9: wiz1966 (34525 in chips)

lms1317: posts small blind 150

Colonial: posts big blind 300

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to zalmon [As Ad]

adsonvonmelk: folds

r0ttan is connected

zalmon: calls 300

jjk169: raises 900 to 1200

ritong: folds

JUSTDONTKNOW: folds

wiz1966: folds

lms1317: folds

Colonial: folds

zalmon: raises 2600 to 3800

jjk169: calls 2600

*** FLOP *** [4c Kc 6s]

zalmon: bets 5050 and is all-in

jjk169: calls 5050

 

*** TURN *** [4c Kc 6s] [Ah]

*** RIVER *** [4c Kc 6s Ah] [6d]

 

*** SHOW DOWN ***

zalmon: shows [As Ad] (a full house, Aces full of Sixes)

jjk169: shows [Ac Kd] (two pair, Aces and Kings)

zalmon collected 18150 from pot

 

*** SUMMARY ***

Total pot 18150 | Rake 0

Board [4c Kc 6s Ah 6d]

Seat 1: lms1317 (small blind) folded before Flop

Seat 2: Colonial (big blind) folded before Flop

Seat 3: adsonvonmelk folded before Flop (didnt bet)

Seat 4: zalmon showed [As Ad] and won (18150) with a full house, Aces full of Sixes

Seat 5: jjk169 showed [Ac Kd] and lost with two pair, Aces and Kings

Seat 6: ritong folded before Flop (didnt bet)

Seat 8: JUSTDONTKNOW folded before Flop (didnt bet)

Seat 9: wiz1966 (button) folded before Flop (didnt bet)

2. Tur i oturen: 1-outarn :-):

PokerStars Game #8394114288: Tournament #41498836, $200+$15 Holdem No Limit - Level VIII (400/800) - 2007/02/11 - 18:37:19 (ET)

Table 41498836 192 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: Asiandude77 (20796 in chips)

Seat 2: Xavante (7600 in chips)

Seat 3: Taknapotin (26200 in chips)

Seat 4: utreg (10548 in chips)

Seat 5: zalmon (13260 in chips)

Seat 6: Jcardshark (33442 in chips)

Seat 7: Desperado992 (20379 in chips)

Seat 8: Pairofnothin (49731 in chips)

Seat 9: indio1 (17456 in chips)

Asiandude77: posts the ante 40

Xavante: posts the ante 40

Taknapotin: posts the ante 40

utreg: posts the ante 40

zalmon: posts the ante 40

Jcardshark: posts the ante 40

Desperado992: posts the ante 40

Pairofnothin: posts the ante 40

indio1: posts the ante 40

utreg: posts small blind 400

zalmon: posts big blind 800

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to zalmon [9d 9s]

Jcardshark: folds

Desperado992: folds

Pairofnothin: folds

indio1: folds

Asiandude77: folds

Xavante: raises 6760 to 7560 and is all-in

Taknapotin: folds

utreg: folds

zalmon: calls 6760

 

*** FLOP *** [2s 6c 8c]

*** TURN *** [2s 6c 8c] [Kh]

*** RIVER *** [2s 6c 8c Kh] [9c]

 

*** SHOW DOWN ***

zalmon: shows [9d 9s] (three of a kind, Nines)

Xavante: shows [9h Kc] (two pair, Kings and Nines)

zalmon collected 15880 from pot

 

*** SUMMARY ***

Total pot 15880 | Rake 0

Board [2s 6c 8c Kh 9c]

Seat 1: Asiandude77 folded before Flop (didnt bet)

Seat 2: Xavante showed [9h Kc] and lost with two pair, Kings and Nines

Seat 3: Taknapotin (button) folded before Flop (didnt bet)

Seat 4: utreg (small blind) folded before Flop

Seat 5: zalmon (big blind) showed [9d 9s] and won (15880) with three of a kind, Nines

Seat 6: Jcardshark folded before Flop (didnt bet)

Seat 7: Desperado992 folded before Flop (didnt bet)

Seat 8: Pairofnothin folded before Flop (didnt bet)

Seat 9: indio1 folded before Flop (didnt bet)

3. Handj*veln som kostade mig massor :evil::

PokerStars Game #8396047457: Tournament #41498836, $200+$15 Holdem No Limit - Level XV (2400/4800) - 2007/02/11 - 20:37:28 (ET)

Table 41498836 660 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: Best7 (91175 in chips)

Seat 2: gengys (35600 in chips)

Seat 3: laxabakk (73836 in chips)

Seat 4: ChopChop1 (56461 in chips)

Seat 5: _1X2_ (174266 in chips)

Seat 6: rhealthyme (143128 in chips)

Seat 7: Deep Denial (34440 in chips)

Seat 8: cogito (187314 in chips)

Seat 9: zalmon (51745 in chips)

Best7: posts the ante 240

gengys: posts the ante 240

laxabakk: posts the ante 240

ChopChop1: posts the ante 240

_1X2_: posts the ante 240

rhealthyme: posts the ante 240

Deep Denial: posts the ante 240

cogito: posts the ante 240

zalmon: posts the ante 240

gengys: posts small blind 2400

laxabakk: posts big blind 4800

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to zalmon [Ac Ad]

ChopChop1: folds

_1X2_: folds

rhealthyme: folds

Deep Denial: raises 29400 to 34200 and is all-in

cogito: folds

zalmon: raises 17305 to 51505 and is all-in

Best7: folds

gengys: folds

laxabakk: folds

 

*** FLOP *** [2h Jh 9s]

*** TURN *** [2h Jh 9s] [6h]

*** RIVER *** [2h Jh 9s 6h] [Ts]

 

*** SHOW DOWN ***

Deep Denial: shows [Kh 9h] (a flush, King high)

zalmon: shows [Ac Ad] (a pair of Aces)

Deep Denial collected 77760 from pot

 

*** SUMMARY ***

Total pot 77760 | Rake 0

Board [2h Jh 9s 6h Ts]

Seat 1: Best7 (button) folded before Flop (didnt bet)

Seat 2: gengys (small blind) folded before Flop

Seat 3: laxabakk (big blind) folded before Flop

Seat 4: ChopChop1 folded before Flop (didnt bet)

Seat 5: _1X2_ folded before Flop (didnt bet)

Seat 6: rhealthyme folded before Flop (didnt bet)

Seat 7: Deep Denial showed [Kh 9h] and won (77760) with a flush, King high

Seat 8: cogito folded before Flop (didnt bet)

Seat 9: zalmon showed [Ac Ad] and lost with a pair of Aces

4. Dödsstöten :-(:

PokerStars Game #8396343179: Tournament #41498836, $200+$15 Holdem No Limit - Level XVI (3000/6000) - 2007/02/11 - 20:54:48 (ET)

Table 41498836 660 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: Best7 (129435 in chips)

Seat 2: gengys (113310 in chips)

Seat 3: laxabakk (53426 in chips)

Seat 4: ChopChop1 (54121 in chips)

Seat 5: _1X2_ (147031 in chips)

Seat 6: rhealthyme (97518 in chips)

Seat 7: chrisiaf (253051 in chips)

Seat 8: cogito (204834 in chips)

Seat 9: zalmon (32690 in chips)

Best7: posts the ante 300

gengys: posts the ante 300

laxabakk: posts the ante 300

ChopChop1: posts the ante 300

_1X2_: posts the ante 300

rhealthyme: posts the ante 300

chrisiaf: posts the ante 300

cogito: posts the ante 300

zalmon: posts the ante 300

chrisiaf: posts small blind 3000

cogito: posts big blind 6000

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to zalmon [Kh Qc]

zalmon: raises 26390 to 32390 and is all-in

Best7: folds

gengys: folds

laxabakk: raises 20736 to 53126 and is all-in

ChopChop1: folds

_1X2_: folds

rhealthyme: folds

chrisiaf: folds

cogito: folds

 

*** FLOP *** [Ah 2d 8c]

*** TURN *** [Ah 2d 8c] [2h]

*** RIVER *** [Ah 2d 8c 2h] [5d]

 

*** SHOW DOWN ***

zalmon: shows [Kh Qc] (a pair of Deuces)

laxabakk: shows [9s 9h] (two pair, Nines and Deuces)

laxabakk collected 76480 from pot

Budonly is connected

 

*** SUMMARY ***

Total pot 76480 | Rake 0

Board [Ah 2d 8c 2h 5d]

Seat 1: Best7 folded before Flop (didnt bet)

Seat 2: gengys folded before Flop (didnt bet)

Seat 3: laxabakk showed [9s 9h] and won (76480) with two pair, Nines and Deuces

Seat 4: ChopChop1 folded before Flop (didnt bet)

Seat 5: _1X2_ folded before Flop (didnt bet)

Seat 6: rhealthyme (button) folded before Flop (didnt bet)

Seat 7: chrisiaf (small blind) folded before Flop

Seat 8: cogito (big blind) folded before Flop

Seat 9: zalmon showed [Kh Qc] and lost with a pair of Deuces

Tycker denna turnering är en av dem där jag spelat mitt absolut bästa. Ångrar inte ett drag (om vi bortser från obetydliga mes-pottar) och hade tur med korten under en lång tid. Till slut gav ju AA upp och ville sig inte nå mer. Lite besviken över hur det slutade med tanke på all potential som fanns, samtidigt som jag är rätt imponerad över mitt spel. Får inte heller glömma att denna vinst gav ett ordentligt skjut i bankrullen.

 

Ska definitivt spela fler satelliter till större events framöver i samband med bonushorandet. Självförtråendet är på topp nu :-D

 

Övrigt då? Låst konto på både Party och Empire av någon anledning. Har ca $650 låsta på Empire som jag alltså inte kommer åt nu för tillfället. Men hoppas på en lösning snart. Vår PartyPoker representant är inne nu för att hjälpa mig. All tack åt honom.

 

+542.88

 

BR: +845.05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja,

 

Då var det dags igen. Sunday Million ikväll. Vann inköpet i en Double Shootout $10.40+1 igår kväll. Får hoppas på att dra hem lite cash denna gång också ;-)

 

Men allt är inte enbart av glädje. Fick strul med att få ut mina pengar från Empire Poker. Till slut kunde jag få mina pengar. Via check :evil: Detta innebär att jag kommer gå back säkert minst $100 bara för att lösa in den. Får se hur jag löser det.

 

Eftersom jag krånglat med deras support ett tag så har jag inte varit "in the mood" för så mycket pokerspelande utöver från det igår.

 

GL to myself.

 

-11.40

 

BR: +833.65

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...