badbeat_K2 Postad 12 Februari , 2005 Rapport Postad 12 Februari , 2005 Jag spelar mycket homegames å tuneringar, jag har en tendens att ofta spela bort mig i finalbordet å hamna just "out off the money" jag vet inte vad jag gör för fel. Ska man vara tight som chipleader och fega sig in i pengarna eller spela powerpoker och försöka ta ut spelare? Igår satt jag som chipleader på ett finalbordet o plockade upp Q 10 flop J K A .. bingo nut straight! sitter med två agessiva spelare till vänster om mig så ja Checkar och hoppas på en raise fasst de checkar också Turn: J Bordet parar sig.. Checkar nu också.. fasst de checkar också Rivern: 5 yes! ett ofaligt kort checkar o hoppas på den raise igen.. nästa checkar o den sista går All in.. yes han fastnade i fällan o han ´har bara lite minde än mig så nu blir ja massiv chipleader Synar honom och han visar up KK han sitter på kåken shortstack.. åker ur tunering med A,J vs J,10 komentera! Hur brukar ni spela på finalbord? * RP - QoS * Citera
QoS Postad 12 Februari , 2005 Rapport Postad 12 Februari , 2005 badbeat_K2, välkommen till POKERFORUM.nu! Trådar om turneringspoker passar bäst i gruppen Turneringspoker! Har därför flyttat denna tråd till rätt grupp. Läs mer i våra Forumregler och vår Postningsguide. Bekanta dig också gärna med den fin-fina sökfunktionen. Enjoy! - QoS Citera
Johan Postad 13 Februari , 2005 Rapport Postad 13 Februari , 2005 Är de aggressiva kan du väl istället betta ut och hoppas på en höjning? Väldigt onödigt att slöspela en sån hand, och särskilt i slutet av en turnering. Citera
Recommended Posts