Gå till innehåll

vad hander?, glomde att branna ett kort


Goose_strike

Recommended Posts

Jag var hemma hos en kompis i gar och spelade CG, efter ca 1h sa gick jag i vag for att hammta en macka. Nar jag kommer till baka sa har en kille glommt att branna ett kort mellan turn och rivern, ingen kommer pa detta forans potten ar fardigspelad. Rivern hjalpte ingen och vi bestamde oss for att branna det kortet som var rivern och la upp ett nytt kort detta hjlapte ingen heller som kannske var tur. gjorde vi ratt?

Hoppas att ni fattar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.svenskapokerforbundet.se/page.cgi?action=view&ID=1408

 

§5 Fel vid flop, turn eller river

 

§5.1 Ifall dealern glömmer bränna kort innan flop/turn/river, ska dealern göra följande:

a) Ta det kort som skulle brännas och visar samtliga spelare det.

b)Lägger kortet i mucken

c)Lägger upp ett nytt kort från toppen av leken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Nog för att det finns regler för hur sådant skall skötas så tycker jag att i ett homegame får man lösa det på vilket sätt man vill bara alla spelare vid bordet är överens att man löser det på det sättet.

 

 

Om detta skulle gälla så skulle man vara tvungen att gå igenom alla regler innan spel, vilket skulle ta hela kvällen. Annars skulle man vara tvungen att ta besluten mitt i en pot, vilket aldrig är nyttigt för gemenskapen.

Därför tycker jag att det är bättre att man bestämmer redan innan spelet börjar att man ska gå efter de redan befintliga reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...