Gå till innehåll

beware of the mesbet?


jaha81

Recommended Posts

Hej, jag spelar på NL50 på en väldigt lös sajt. Jag har länge varit av den åsikten att någon som mesbetar tidig pos på en multiway flop oftast inte har nån vidare hand, men på sistone känns det som om många fiskar ofta mesbetar med bra händer såsom 2p etc varpå jag raisar med mitt pp och förlorar en ansenlig summa.. känns detta igen bland er andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte riktigt med :)

Jag har fått den uppfattningen om att ett minibet på flop (om jag varit preflop aggressor) betyder "jag är svag men vill beta för att se om du slänger".

 

Däremot ifall det kommer en bet efter rivern på 10% av potten eller 20% så brukar det betyda styrka.

 

Håller nån med mig då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag spelar på NL50 på en väldigt lös sajt. Jag har länge varit av den åsikten att någon som mesbetar tidig pos på en multiway flop oftast inte har nån vidare hand, men på sistone känns det som om många fiskar ofta mesbetar med bra händer såsom 2p etc varpå jag raisar med mitt pp och förlorar en ansenlig summa.. känns detta igen bland er andra?

Vilken sajt spelar du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...