Gå till innehåll

NL 400 Ultimate Bet


Recommended Posts

Nedanstående hand utspelade sig för några dagar sedan på Ultimate Bet. Jag var ny på bordet sedan några tmmar och saknade helt reeds på fi. Uppriktigt sagt förlorar jag hellre handen med ett floppat fyrtal mot runner runner straight flush än på detta sätt!

 

 

http://www.pokerhand.org/?708188

 

 

 

 

Är till att börja med nyfiken på att höra hur jag borde spelat handen enligt er.

 

Kan tillägga att jag tillhör kategorin som blir vansinnig när folk kritiserar dåliga spelare i chatten och på det sättet skrämmer iväg dom, men denna gång kunde jag inte hålla mig. Efter ett antal frågor i stil med "Vad tänker du på egentligen?" utan att jag fick något svar kunde jag inte låta bli utan var överpedagogisk och skrev något i stil med "Hur i helvete kan du betta ut när du är slagen med alla händer som finns hur tänker du egentligen?"

Då kom det ultimata tiltsvaret: "Vad pratar du om hur skulle jag kunna veta att han hade par i sjuor"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedanstående hand utspelade sig för några dagar sedan på Ultimate Bet. Jag var ny på bordet sedan några tmmar och saknade helt reeds på fi. Uppriktigt sagt förlorar jag hellre handen med ett floppat fyrtal mot runner runner straight flush än på detta sätt!

 

 

http://www.pokerhand.org/?708188

 

 

 

 

Är till att börja med nyfiken på att höra hur jag borde spelat handen enligt er.

 

Kan tillägga att jag tillhör kategorin som blir vansinnig när folk kritiserar dåliga spelare i chatten och på det sättet skrämmer iväg dom, men denna gång kunde jag inte hålla mig. Efter ett antal frågor i stil med "Vad tänker du på egentligen?" utan att jag fick något svar kunde jag inte låta bli utan var överpedagogisk och skrev något i stil med "Hur i helvete kan du betta ut när du är slagen med alla händer som finns hur tänker du egentligen?"

Då kom det ultimata tiltsvaret: "Vad pratar du om hur skulle jag kunna veta att han hade par i sjuor"...

 

 

 

 

Killen kan ju uppenbarligen inte poker när han säger "Vad pratar du om hur skulle jag kunna veta att han hade par i sjuor"... ser inte killen att det ligger 2 par på bordet som är högre än hans 3.or.

 

men om jag ska kommentera själva handen förstår jag inte varför du synar på floppen för att sen folda på river?

runner runner åttor på turn å river är inte några kort som borde skrämma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen kan ju uppenbarligen inte poker när han säger "Vad pratar du om hur skulle jag kunna veta att han hade par i sjuor"... ser inte killen att det ligger 2 par på bordet som är högre än hans 3.or.

 

men om jag ska kommentera själva handen förstår jag inte varför du synar på floppen för att sen folda på river?

runner runner åttor på turn å river är inte några kort som borde skrämma?

 

Just faktumet att han bettar in så mycket i en tom sidopot gör att jag känner mig ordentligt slagen antingen genom ett överpar, j med bättre kicker eller ännu värre ett set av något slag. Att bluffa på rivern när någon är all in känns ju lite onödigt i det läget, och precis som du säger handlar allt om att han tror att han har den bästa handen efter riverkortet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte speciellt konstigt att han bettar när han är slagen av alla händer, hur ska han annars vinna handen ?

 

Frågan är väl snarare varför du synar pre men foldar river ??

 

Edit: lite skum HH...bettar han in i en tom sidepot ? isåfall inte så smart.

 

Som jag tror du själv konstaterat; Det ÄR konstigt ;)

 

Kan lägga till att jag inte är nöjd med hur jag själv spelade handen, varken preflop (varför går jag med), turn ( för passiv). Beslutet till fold på river står jag dock för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...