Gå till innehåll

Att höja bekvämlighetsribban


The__muse

Recommended Posts

Efter exakt ett år som pokerspelare online har jag förstått vad mina allra största problem är. Ju mer jag vinner under en dag desstu sämre spelar jag.

Efter ett litet jul o nyårs uppehåll såg jag fram emot en dags grind(iaf 3-4h)

Men nu en 1h15min senare och lite drygt 4inköp + så hindrar mig en mental spärr att fortsätta.

Försökte verkligen att fortsätta men insåg att jag började spela som en kratta , fegt och väldigt defensivt lite som många gör innan bubblan i en mtt.

 

Detta problem har hängt med i alla nivåer från 10nl till nuvarande 100nl, så jag undrar om ni andra "vinnande" mer erfarna spelare haft samma bekymmer som jag? Har en rulle på ca 6000bb vilket är bra mkt mer än mitt lönekonto, kan detta inverka? Dvs att man först måste bygga upp en starkare privat ekonomi innan pengarnas värde påverkar ens spel?

Mkt tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter exakt ett år som pokerspelare online har jag förstått vad mina allra största problem är. Ju mer jag vinner under en dag desstu sämre spelar jag.

Efter ett litet jul o nyårs uppehåll såg jag fram emot en dags grind(iaf 3-4h)

Men nu en 1h15min senare och lite drygt 4inköp + så hindrar mig en mental spärr att fortsätta.

Försökte verkligen att fortsätta men insåg att jag började spela som en kratta , fegt och väldigt defensivt lite som många gör innan bubblan i en mtt.

 

Jag känner verkligen igen mig där! Har precis samma problem.. Har ingen lösning direkt, men krävs ofta en badbeat för att jag ska vakna till liv igen och börja spela "bra" poker. Jag blir revanschsugen fast i en positiv bemärkelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner verkligen igen mig där! Har precis samma problem.. Har ingen lösning direkt, men krävs ofta en badbeat för att jag ska vakna till liv igen och börja spela "bra" poker. Jag blir revanschsugen fast i en positiv bemärkelse.

 

Precis dom dagar man har ofyt i början "badbeats" spelar jag min bästa poker (om jag inte tiltar av för många suckouts vill säga) men så fort vinsten börjar närma sig 3-4 inköp på en dag så tappar jag bara hungern och vill avsluta. Gahhh finns det ingen medicin mot detta hehe..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter verkligen som du ska gå upp i nivå

 

Tycker jag också låter vättigt. Hade liknande problem innan, men till skillnad från dig blev jag överaggresiv och började slaska efter att jag vunnit ett par inköp. Jag hade då spelat på samma nivå 4 månader och hade nästan helt tappat respekten för pengarna på den nivån. Efter att jag hoppade upp ett steg började jag spela bättre igen och vinna mycket mer även i inköp räknat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner också igen fenomenet att jag spelar dåligt när jag vunnit mycket. Bäst är jag när jag ska jobba tillbaka efter några fulspel. 5 minuters paus och eventuellt byte av bord hjälper, men det borde inte behövas.

 

Försöker numera tvinga mig själv att spela lite tightare(om det går) än vanligt ett tag efter några stora potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem en gång i tiden.

Problemet ligger i att man inte ser 4 inköp+ som en väldigt liten del av vad man skall "prestera" under en längre period.

Våga sätta upp ett högt mål varje månad där varje sesion bara är en liten del för att nå målet.

 

Att plussa 4 inköp känns iofs bra men vetskapen att det kommer att komma minus sesioner samt att du har en lång bit kvar till målet kommer att "ta ned dig på jorden" och därför kommer du kunna fortsätta fokucera och pressa.

 

Bra +sesioner vill man få ut max av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle tipsa om att ta 2 av plusinköpen, gå upp en nivå o köra ett bord koncentrerat. kanske ha ngt avde lägre rullande i bakgrunden för o slippa uttråkning, men att spela lite högre mot lite bättre motspelare brukar få en att koncentrera sig.

 

mkt bättre att förbereda sig lite för nästa nivå när man vunnit, är i form och gör det till en utmaning. skulle du torska på den högre nivån är det bara att packa ihop för dagen o glädja dig åt vinsten samt att du lirat lite högre oxå.

 

sen är det inte dumt o ha större livsrulle än bankrulle så man inte är för skraj om bankrullen. klart man ska vårda den, men man måste maximera värdet på den. dumt o ha en massa pengar på nätet som du kanske inte använder o så betalar man räntor o amorteringar på bostad, bil mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...