Gå till innehåll

Recommended Posts

NL50

 

Seat 3

Seat 5 small blind

 

Jag får AKs

 

Seat 3 höjjer 2 bb.

 

Jag tänker att den höjjning kommer antingen ifrån ett par eller en lite högre hand. som Ax KQ KJ KT QT.. nåt i den stilen iaf..

 

Gör då nånting helt oväntat. trycker in all jag har... 60 dollar nånting... BB lägger sig och seat 3 som har ca 30 dollar synar efter ett tag med 22

 

Min tanke då efter detta. Vad var rätt och fel gjort av oss 2?

Andra bättre sätt att lira denna hand på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL50

 

Seat 3

Seat 5 small blind

 

Jag får AKs

 

Seat 3 höjjer 2 bb.

 

Jag tänker att den höjjning kommer antingen ifrån ett par eller en lite högre hand. som Ax KQ KJ KT QT.. nåt i den stilen iaf..

 

Gör då nånting helt oväntat. trycker in all jag har... 60 dollar nånting... BB lägger sig och seat 3 som har ca 30 dollar synar efter ett tag med 22

 

Min tanke då efter detta. Vad var rätt och fel gjort av oss 2?

Andra bättre sätt att lira denna hand på?

Ja synen av honom var riktigt usel. Han skulle säkert ha synat med AQ/AJ också men bättre är säkert att försöka få med Ax,Kx till en flopp så får du betalt av ett megastort antal händer(dessa torde utgöra ca 80 av hans tänkbara händer som han kastar vid all in) om A/K kommer på floppen. Kommer en blank flopp så leder du säkert ändå kanske ca 70% av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...