Gå till innehåll

Sorken - Grindar NL100 samt MTT's


sorkenkk

Recommended Posts

  • Svars 222
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lycka till Sorken! :)

Gillar också dina långsiktigt uppsatta mål, men tror att du kan sitka lite högre efter januari iom. att du hela tiden går upp i nivå. Det är väl inte mkt skillnad fiskmässigt sett, på NL100/200? Kanske har fel..

Tack! Jo, egentligen bör jag väl sätta högre mål med tanke på att jag jobbar upp mig. Men är riktigt nöjd om jag klarar av de mål jag satt upp kan jag säga. Får väl se efter ett tag om de är för lätta. :]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Everest är så kul ibland.

 

***** Hand History for Game 926131793 *****

0/0 TEXASHTGAMETABLE (NL) - THU JAN 04 14:06:59 EDT 2007

Table Dili-25 (Real Money) -- Seat 6 is the button

Seat 1: marcocuocolo ( $114.84)

Seat 2: toaster ( $101.74)

Seat 3: LauBlanc ( $163.04)

Seat 4: GordieHowe ( $98.5)

Seat 5: Habraken ( $110.1)

Seat 6: Tomaz21 ( $73.01)

marcocuocolo posts small blind (0.5).

toaster posts big blind (1.0).

Dealt to GordieHowe [ :8s:, :As: ]

LauBlanc folds.

GordieHowe raises (4.0) to 4.0

Habraken folds.

Tomaz21 folds.

marcocuocolo raises (12.5) to 13.0

toaster folds.

GordieHowe calls (9.0)

** Dealing Flop ** : [ :Kh:, :3c:, :5d: ]

marcocuocolo bets (27.0)

GordieHowe raises (85.5) to 85.5

GordieHowe is all-In.

marcocuocolo calls (58.5)

** Dealing Turn ** : [ :Jc: ]

** Dealing River ** : [ :Ac: ]

** Summary **

Main Pot: $195.0 | Rake: $3.0

Board: [ :Kh::3c::5d::Jc::Ac: ]

marcocuocolo balance $0, bet $0, collected $195.0, net +$0 [ :Jh::Ah: ]

GordieHowe balance $0, bet $0, lost $0.0 [ :8s::As: ]

 

***** Hand History for Game 926191924 *****

0/0 TEXASHTGAMETABLE (NL) - THU JAN 04 14:23:07 EDT 2007

Table Dili-4 (Real Money) -- Seat 1 is the button

Seat 1: PQRST ( $431.09)

Seat 2: sanexxx ( $17.0)

Seat 3: vistemboir ( $10.0)

Seat 4: GordieHowe ( $184.26)

Seat 5: oldheverlee ( $88.49)

Seat 6: babydollard ( $38.54)

sanexxx posts small blind (0.5).

vistemboir posts big blind (1.0).

Dealt to GordieHowe [ :Th:, :Ad: ]

GordieHowe raises (4.0) to 4.0

oldheverlee raises (13.5) to 13.5

babydollard folds.

PQRST calls (13.5)

sanexxx folds.

vistemboir folds.

GordieHowe calls (9.5)

** Dealing Flop ** : [ :As:, :6c:, :4c: ]

GordieHowe checks.

oldheverlee bets (74.99)

oldheverlee is all-In.

PQRST folds.

GordieHowe calls (74.99)

** Dealing Turn ** : [ :5s: ]

** Dealing River ** : [ :5d: ]

** Summary **

Main Pot: $188.98 | Rake: $3.0

Board: [ :As::6c::4c::5s::5d: ]

GordieHowe balance $0, bet $0, collected $188.98, net +$0 [ :Th::Ad: ]

oldheverlee balance $0, bet $0, lost $0.0 [ :6h::Jc: ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Read? Javisst, klart viktigt.

 

Men tror du att han släpper många händer där? Givet preflop spelet och donkandet på flop?

 

Jag var ju inte där, men A högt (8 kicker) står väl väldigt sällan givet dessa faktorer?

 

Även om din read säger blufftomte har du väl knappt equity (eller framför allt FE) att spöa en bluff?

 

Jag är tveksam - men jag kanske är lite weak tight ibland. Du får väldigt gärna förklara utförligare hur du tänkte.

 

// Ah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Read? Javisst, klart viktigt.

 

Men tror du att han släpper många händer där? Givet preflop spelet och donkandet på flop?

 

Jag var ju inte där, men A högt (8 kicker) står väl väldigt sällan givet dessa faktorer?

 

Även om din read säger blufftomte har du väl knappt equity (eller framför allt FE) att spöa en bluff?

 

Jag är tveksam - men jag kanske är lite weak tight ibland. Du får väldigt gärna förklara utförligare hur du tänkte.

 

// Ah

Vad finns det att förklara? Visste att han var tom och trodde aldrig i livet han skulle kunna syna utan någon som helst träff. Jag hade aldrig spelat mot killen innan han satte sig på bordet och de två gånger jag kommit till showdown mot honom hade jag visat nöten. Var dessutom ganska tight på just det bordet då det satt två till riktiga fiskar där som var super LAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tar jag paus från så gott som allt lir ett par dagar, i alla fall cash game. Det känns inte som att mycket stämmer nu när jag grindar. Hittar aldrig mitt A-game och visar inte mina motspelare någon respekt alls. Har gått från 24/20/4 till 28/23/6 sen jag gick upp på NL100. Riktigt illa då jag snarare borde tightat till då spelet på NL100 är lösare (på NL50 är de flesta Tight/Passive aka calling stations).

 

Jag ska försöka ta paus åtminstone till måndag och endast lira några MTTs till dess. Ska försöka köra 250k$ garantin på Prima och 20k$ garantin på Everest på söndag, bägge 110$ freezeout.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad finns det att förklara? Visste att han var tom och trodde aldrig i livet han skulle kunna syna utan någon som helst träff. Jag hade aldrig spelat mot killen innan han satte sig på bordet och de två gånger jag kommit till showdown mot honom hade jag visat nöten. Var dessutom ganska tight på just det bordet då det satt två till riktiga fiskar där som var super LAG.

 

Ok, tack för svaret.

 

Kul och interessant hand. Jag skulle nog inte göra detta spel, men å andra sidan kanske jag tänker fel i handen. Sjuk syn av honom, hur som helst.

 

För att klargöra: bara för att jag inte skulle spela handen så innebär det inte, på något sätt, att handen är felspelad. Ville bara höra mer om din syn på handen. Vi har alla olika metoder för att nå samma mål.

 

Lycka till efter pausen.

 

// ah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för svaret.

 

Kul och interessant hand. Jag skulle nog inte göra detta spel, men å andra sidan kanske jag tänker fel i handen. Sjuk syn av honom, hur som helst.

 

För att klargöra: bara för att jag inte skulle spela handen så innebär det inte, på något sätt, att handen är felspelad. Ville bara höra mer om din syn på handen. Vi har alla olika metoder för att nå samma mål.

 

Lycka till efter pausen.

 

// ah

Just en sån move gör jag VÄLDIGT sällan. Hoppas du hajjade det :). Den största anledningen till att jag ens får för mig att göra så är för min image. Jag vill inte att folk ska köra med mig och veta att det är möjligt att bluffa bort mig. De ska veta att när det väl börjar bli en pott mot mig är jag inte rädd för att få in degen, vilket ska avskräcka dom från att göra just så som han gjorde med AJ där. För jag lär knappast vara tom speciellt ofta. ;)

 

:heart: Doyle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på och försöker kvala in till Sunday Million på Stars, bortkastade pengar?

 

PokerStars Game #7776156581: Tournament #39206220, $10+$1 Hold'em No Limit - Match Round I, Level I (10/20) - 2007/01/05 - 09:45:00 (ET)

Table '39206220 8' 8-max Seat #5 is the button

Seat 1: itsjustchips (1940 in chips)

Seat 2: BoraBora 1 (1380 in chips)

Seat 3: Rijs0110 (1400 in chips)

Seat 4: BROWN6025 (1020 in chips)

Seat 5: Emperor199 (2970 in chips)

Seat 6: stefbetter (740 in chips)

Seat 7: sorkenkk (1500 in chips)

Seat 8: ritarn839 (1050 in chips)

stefbetter: posts small blind 10

sorkenkk: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to sorkenkk [:5d::Ad:]

ritarn839: calls 20

itsjustchips: raises 80 to 100

BoraBora 1: calls 100

Rijs0110: calls 100

BROWN6025: calls 100

Emperor199: folds

stefbetter: raises 640 to 740 and is all-in

sorkenkk: folds

ritarn839: calls 720

itsjustchips: raises 1200 to 1940 and is all-in

BoraBora 1: calls 1280 and is all-in

Rijs0110: calls 1300 and is all-in

BROWN6025: folds

ritarn839: calls 310 and is all-in

*** FLOP *** [:Ac::8c::5c:]

*** TURN *** [:Ac::8c::5c:] [:7c:]

*** RIVER *** [:Ac::8c::5c::7c:] [:2h:]

*** SHOW DOWN ***

itsjustchips: shows [:Jh::Jc:] (a flush, Ace high)

Rijs0110: shows [:Js::As:] (a pair of Aces)

itsjustchips collected 40 from side pot-3

BoraBora 1: shows [:3s::3c:] (a flush, Ace high - lower cards)

itsjustchips collected 990 from side pot-2

ritarn839: shows [:Qd::4d:] (high card Ace)

itsjustchips collected 1240 from side pot-1

stefbetter: shows [:9c::9d:] (a flush, Ace high - lower cards)

itsjustchips collected 3820 from main pot

 

PokerStars Game #7776237154: Tournament #39206220, $10+$1 Hold'em No Limit - Match Round I, Level II (15/30) - 2007/01/05 - 09:55:32 (ET)

Table '39206220 8' 8-max Seat #7 is the button

Seat 1: itsjustchips (6200 in chips)

Seat 4: BROWN6025 (2100 in chips)

Seat 5: Emperor199 (1610 in chips)

Seat 7: sorkenkk (2090 in chips)

itsjustchips: posts small blind 15

BROWN6025: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to sorkenkk [:Ks::9s:]

Emperor199: folds

sorkenkk: raises 60 to 90

itsjustchips: calls 75

BROWN6025: calls 60

*** FLOP *** [:Qs::2s::9d:]

itsjustchips: bets 90

BROWN6025: calls 90

sorkenkk: calls 90

*** TURN *** [:Qs::2s::9d:] [:8s:]

itsjustchips: bets 120

BROWN6025: raises 1800 to 1920 and is all-in

sorkenkk: calls 1910 and is all-in

itsjustchips: calls 1800

*** RIVER *** [:Qs::2s::9d::8s:] [:7s:]

*** SHOW DOWN ***

itsjustchips: shows [:As::Jh:] (a flush, Ace high)

BROWN6025: shows [:8c::Qd:] (two pair, Queens and Eights)

itsjustchips collected 20 from side pot

sorkenkk: shows [:Ks::9s:] (a flush, King high)

itsjustchips collected 6270 from main pot

 

 

Kanske skulle fixa stejken direkt istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titt, lyckades vinna en satellit i alla fall. Då får man spela Sunday Million på söndag ändå. Very nice. :)

 

Jag har nu bestämt mig för att casha ut ALLT från rullen förrutom 1500$ på Everest som jag kommer börja om med på NL50 igen. Jag har även köpt in mig i Primas 250k$ garanti och Everests 20k$ garanti. Plus inköpet jag fick till Sunday Million nu med.

 

Börjar om på NL50 igen på måndag. Tar det lugnt tills dess. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titt, lyckades vinna en satellit i alla fall. Då får man spela Sunday Million på söndag ändå. Very nice. :)

 

Jag har nu bestämt mig för att casha ut ALLT från rullen förrutom 1500$ på Everest som jag kommer börja om med på NL50 igen. Jag har även köpt in mig i Primas 250k$ garanti och Everests 20k$ garanti. Plus inköpet jag fick till Sunday Million nu med.

 

Börjar om på NL50 igen på måndag. Tar det lugnt tills dess. ;)

 

Lycka till grabben!

 

Lägg gärna upp lite fler HH:s utan showdown så att en annan NL50-fisk som jag kan komma med lite amatöranalyser :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är bäst spel här? Kan ju inte släppa direkt. Nöt eller inget har han ju. Kan iofs vara kul o slippa showdown om han har typ bottenpar. Killen spelar typ 40/20/6 iaf.

 

 

Inledande spel 949376632.

 

Guevara14 sitter vid 0 med $48,16.

Common sitter vid 1 med $49.

luciano1959 sitter vid 2 med $141,01.

J.mieremet sitter vid 3 med $53,86.

raminator sitter vid 4 med $79,16.

GordieHowe sitter vid 5 med $98,53.

 

Dealern sitter vid 0.

 

Common lägger en blind på $,25.

luciano1959 lägger en blind på $,50.

 

(GordieHowe ges :Ks::Ad:.)

 

Före floppen:

J.mieremet foldar.

raminator foldar.

GordieHowe höjer med $1,50.

Guevara14 foldar.

Common foldar.

luciano1959 synar med $1,50.

 

Floppen kommer upp

:9d::3s::5s:.

 

luciano1959 satsar $4,25.

GordieHowe synar med $4,25.

 

Turnkortet kommer upp :4s:.

 

luciano1959 satsar $12,75.

GordieHowe synar med $12,75.

 

Riverkortet kommer upp :5d:.

 

luciano1959 satsar $38,25.

GordieHowe synar med $38,25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej igen!

 

Gav ju upp den här dagboken ganska snabbt i januari då spelet tröt och jag fick motivationsbrist vilket ledde till att jag till slut gulade nästan helt. Men nu har jag kommit igång på allvar igen efter att ha haft en kanonmånad i mars och känner att det är dags att ta upp skrivandet.

 

 

Vad har jag gjort fram tills nu då?

 

I mitten av januari hittade jag gulen bortsett från en del som jag hade sparat undan IRL, och jag var väldigt trött på poker. Framförallt så var mitt självförtroende nere i botten och jag trodde då att jag inte ens var en vinnande spelar på NL25...

 

I februari så fick jag återigen tillbaka suget och lyckades få en liten stake på $1200 av en kille som jag pratat med en hel del på nätet. Jag började bonushora NL50 på bl.a. Prima och Tain, där det tyvärr inte började allt för bra. Rullen gick ner till runt $3-400 efter någon vecka och jag tog ett liten break för att sen komma igen på Everest i mitten av månaden där jag lyckades spela upp mig till runt $1000 på deras NL50 för att sen gå över till Expekt när de flyttade till iPoker. Där hittade jag klonken direkt och lyckades spela upp rullen till stabila $3000 innan månaden var slut, mestadels på NL100 och PLO100-PLO400.

 

Jag började då även att spela en del MTT's tillsammans med en polare vilket gick kanon. Vi spelade 2-3 kvällar under en vecka och lyckades vinna ~$2.5k på Stars och ~$5k på Full Tilt efter framförallt en 3:e plats i en $3 rebuy på Stars och vinst i en $75 freezeout på Full Tilt.

 

Resten av månaden flöt på riktigt bra och jag lyckades förrutom att cleara Expekts cashbackbonus på $5k att dra in cirka $6-7k på spelet innan jag bestämde mig för att det var dags att splitta med min stejk.

 

Nu har jag fortsatt att gå rätt bra och håller mestadels till på NL200. Har lagt ner liret på iPoker och den senaste veckan har det mest blivit spel på Everest och igår började jag spela på Redbet för att köra deras påskrace och spela ihop till en 37" LCD-TV (€2000 i rake mellan 1:a april och 31:maj).

 

Tanken är väl att jag ska fortsätta lira ett bra tag på NL200 då det känns onödigt att ha bråttom upp i nivå härifrån. Rullen ligger just nu på cirka ~$7.5k. Ska räkna ihop det ordentligt senare under veckan när jag fått ordning på uttag från alla sidor.

 

 

Jag kommer nog inte jäkta allt för mycket med att spela in TV:n på Redbet. Kanske blir det så att jag varierar mig med att köra på någon annan sida samtidigt. På söndagar ska jag försöka spela minst 3-4 större turneringar, t.ex. Sunday Warmup och Sunday Million på PokerStars.

 

 

Jag har funderat en del på att åka ner till Barcelona 21-29 maj då dom kör World Heads Up Championship under den veckan (info finns här). Tänkte inte lira huvudturneringen själv men kanske några av sidoeventen som har €200-€500 i inköp och f.ö. bara glida runt i stan och leva "gött" :D. Har börjat planera lite smått med några andra forumiter här som också är sugna på att åka ner. Återkommer med mer info senare under månaden.

 

Om det blir något av den resan så kommer jag förmodligen börja spela ihop en BR till det i slutet av månaden där all vinst går till resan. Men som sagt, återkommer när jag vet mer om det. :)

 

 

 

Sätter upp lite mål för resten av månaden:

 

¤ Spela ihop €2k i rake på Redbet så jag blir färdig med bonusen där och får min TV.

¤ Vinna minst $4k på cashgamespelet.

¤ Snitta 1,5-2k händer per dag.

¤ Spela minst 30st MTT's.

 

 

Främst kommer jag att skriva här för att hålla diciplinen uppe. Jag ska försöka uppdatera här varje dag med hur spelet går och även posta en del HH's.

 

Om det nu blir några som följer den här dagboken får ni gärna komma med tips hela tiden på hur jag kan göra den mer intressant och framförallt roligare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fy saaatan vad sugen jag blev på barcelona nu! :D

 

Lycka till med liret. Tittar in då och då =)

Tack så mycket. Klart du ska dra ner till Barca! ;D

 

 

Lirade en kort session nu. Två bord NL$200 på Boss och två bord NL€200 på b2b. Det blev lite förvirrat o köra två klienter samtidigt. Tycker inte Boss klient är speciellt grindvänlig heller. Även ifall det verkar vara bättre värde där.

 

Har en hand ni kan få kommentera. Om det är samma Sir_TiltAlot som spelar på Everest så har jag mött honom en hel del förrut och då har han varit stabil nästan på gränsen till för tight. Har ingen aning om han hänger här på pokerforum. Ny på bordet var han i alla fall så kan inte gå på några speciella reads. Tyckte flopspelet känns lurigt när han bara bara flatcallar donkbettet från Fi som satt emellan oss efter att ha höjt hans limp preflop. Tror han hade slagit om eller lagt sig ifall han var helt tom. Så billig showdown som möjligt om brädan höll sig låg kändes bäst här. Fold på flop känns helt fel, men är det bättre att höja?

 

 

***** Hand 582319785 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, April 11, 2007 3:15:23 PM

Turbo TH 26 (Real/Cash Game)

Seat 1: Nen112 (160.37)

Seat 2: dntpushme (385.68)

Seat 3: ulven1 (222.20)

Seat 4: benevaco (246.25)

Seat 5: S_TiltALOT (206.10)

dntpushme post SB 1.00

ulven1 post BB 2.00

** Deal **

dntpushme [:9s:, :9d:]

*** Bet Round 1 ***

benevaco Call 2.00

S_TiltALOT Raise to 10.00

Nen112 Fold

dntpushme Call 10.00

ulven1 Fold

benevaco Call 10.00

*** Flop(Board): *** : [:4s:, :4c:, :6c:]

*** Bet Round 2 ***

dntpushme Check

benevaco Bet 12.00

S_TiltALOT Call 12.00

dntpushme Call 12.00

*** Turn(Board): *** : [:3s:]

*** Bet Round 3 ***

dntpushme Check

benevaco Check

S_TiltALOT Bet 40.00

dntpushme Call 40.00

benevaco Fold

*** River(Board): *** : [:3c:]

*** Bet Round 4 ***

dntpushme Check

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fy saaatan vad sugen jag blev på barcelona nu! :D

 

Lycka till med liret. Tittar in då och då =)

 

Får hålla med i det mesta här haha :) skulle vara sjukt nice och dra till barca och spela lite live och bara chilla resten av veckan som du själv sa typ.

 

Tar nog och tittar in lite jag med :P

 

Handen så mjao passiv linje är väl att föredra samtidigt som man vill känna hur pass bra man står sig på flop med sina nior. Skulle nog luta lite mer mot att höja upp en lagom summa till kanske 50 $ första betet känns juh rätt vekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, spyr på klienterna. Ingen av dom är speciellt sköna att lira på. Tänker nog inte stanna kvar på Redbet när jag är färdig med TV:n... Även ifall det är en riktigt sjyst sida annars.

 

Trots de avskyvärda klienterna och snuskigt tight motstånd på B2B så har spelet idag flytit på riktigt bra. Har spelat NL$150-NL$200 på Boss och NL€100-NL€200 på B2B och är plus $869 efter cirka 1500 händer :). Nu blir det fotboll på TV:n sen nöta Wii eller nåt, Forza Milan!

 

 

Förresten, är det någon som vet om det går att fixa PT till Boss? Vore uppskattat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, spyr på klienterna. Ingen av dom är speciellt sköna att lira på. Tänker nog inte stanna kvar på Redbet när jag är färdig med TV:n... Även ifall det är en riktigt sjyst sida annars.

 

Trots de avskyvärda klienterna och snuskigt tight motstånd på B2B så har spelet idag flytit på riktigt bra. Har spelat NL$150-NL$200 på Boss och NL€100-NL€200 på B2B och är plus $869 efter cirka 1500 händer :). Nu blir det fotboll på TV:n sen nöta Wii eller nåt, Forza Milan!

 

 

Förresten, är det någon som vet om det går att fixa PT till Boss? Vore uppskattat.

mm om du använder HH Converter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...