Gå till innehåll

Sorken - Grindar NL100 samt MTT's


sorkenkk

Recommended Posts

  • Svars 222
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för alla lyckönskningar! :]

 

Årets första session är nu avklarad. Körde fyra bord NL100 på Everest i cirka 30-45 min och slutade plus 44$. Det borde ha varit ~160$ till då jag torskade en 22%:are all-in på turn, men ska inte whina något :D.

 

Nu ska jag iväg och träna hockey, yippie! För man är ju inte alls nå bakfull idag inte, no way. Under tiden när jag tränar så kan ni få diskutera ett par händer. Det kanske inte är så mycket att diskutera men vill gärna höra hur andra tänker i liknande lägen.

 

Tippar på att jag kommer vara rätt trött när jag kommer hem efter träningen ikväll så jag nöjer mig nog med att spela ett par turneringar på Prima och raila någon film då. ;)

 

 

Hand #1:

 

Fi i den här handen har jag uppfattat vara en rätt så stabil spelare. Jag har aldrig sett honom spela förrut men han spelade bort mig ganska fint i en hand när jag hade 22 på 344A7-brädan med sin 99 precis innan. Jag hade inte hunnit uppfatta hur han lirade postflop förrutom att han limpade en del, precis som här. Vet inte riktigt hur jag ska tolka hans bets han gör först in men sätter honom på någon form av combodrag, typ AT/A9/A8 i spader. Ett två par eller set bör han väl ha ställt med på turn efter att jag visat styrka åter igen? Lägg även märke till att vi har halvdjupa stackar.

 

***** Hand History for Game 914072535 *****

0/0 TEXASHTGAMETABLE (NL) - MON JAN 01 17:18:16 EDT 2007

Table Dili-20 (Real Money) -- Seat 4 is the button

Seat 1: yehoo ( $82.49)

Seat 2: lara.... ( $100.6)

Seat 4: Jorri- ( $138.94)

Seat 5: Woody_82 ( $170.88)

Seat 6: GordieHowe ( $136.76)

Woody_82 posts small blind (0.5).

GordieHowe posts big blind (1.0).

Dealt to GordieHowe [ :6h:, :6c: ]

yehoo folds.

lara.... calls (1.0)

Jorri- folds.

Woody_82 calls (0.5)

GordieHowe raises (4.0) to 5.0

lara.... folds.

Woody_82 calls (4.0)

** Dealing Flop ** : [ :7s:, :9d:, :4s: ]

Woody_82 bets (2.0)

GordieHowe raises (12.0) to 12.0

Woody_82 calls (10.0)

** Dealing Turn ** : [ :8d: ]

Woody_82 bets (7.0)

GordieHowe raises (34.0) to 34.0

Woody_82 calls (27.0)

** Dealing River ** : [ :3c: ]

Woody_82 checks.

GordieHowe bets (85.76)

GordieHowe is all-In.

 

Hand #2:

 

Fin flop, men ändå väldigt farlig. Har ingen speciell read på Fi sen förrut och tar han för en random Everest-tomte. På NL50 ställer jag ofta rivern då dom brukar ha väldigt lätt att syna ner med Ax där. Men väljer att spela normalt och checka. Hur mycket kan jag syna om Fi väljer att betta ut på rivern?

 

***** Hand History for Game 914099730 *****

0/0 TEXASHTGAMETABLE (NL) - MON JAN 01 17:24:53 EDT 2007

Table Dili-16 (Real Money) -- Seat 1 is the button

Seat 1: lekenois38 ( $135.78)

Seat 2: lyonnais83 ( $44.5)

Seat 3: gnu86 ( $92.26)

Seat 5: GordieHowe ( $107.58)

Seat 6: toaster ( $50.17)

lyonnais83 posts small blind (0.5).

gnu86 posts big blind (1.0).

Dealt to GordieHowe [ :Kc:, :Tc: ]

GordieHowe raises (4.0) to 4.0

toaster folds.

lekenois38 calls (4.0)

lyonnais83 folds.

gnu86 folds.

** Dealing Flop ** : [ :As:, :Kh:, :Ts: ]

GordieHowe bets (9.5)

lekenois38 calls (9.5)

** Dealing Turn ** : [ :2h: ]

GordieHowe bets (22.0)

lekenois38 calls (22.0)

** Dealing River ** : [ :4h: ]

GordieHowe checks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!!

 

I Hand 1 hade iaf jag checkat bakom synar han nu är du ju slagen känns inte som att jag skulle va villig att ta risken med så mycket cash.

 

I Hand 2 hade jag nog synat vilket bet som helst känns inte som han har färg men kanske ett bättre tvåpar med Ax men det är smällar man får ta :D

 

 

Lycka till;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där. Hemma från träningen. Länge sen man var så här sliten. Har reggat mig till fyra turneringar nu. Får se ifall det blir några fler än dom.

 

21:00 - 25+2$ Rebuy på Prima, 40K$ Gtd

21:15 - 50+5$ Rebuy på Stars

22:00 - 10+1$ Rebuy på Stars, 35K$ Gtd

23:00 - 20+2$ Rebuy på Prima, 15K$ Gtd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute ur 55$ rebuyen på Stars. Torskade pott om 3x average stack all-in preflop med AQ mot 77. Sjukt störande att få flippen mot just honom för han var verkligen sämst på bordet... :(

 

I 40kn har jag lyckats stacka upp rätt bra under första timmen. Har 13k efter add-on. Cirka 2x average.

 

Edit: Ute ur 35kn på Stars och har lite över average i 40kn på Prima. Nu drar även 15kn igång på Prima. Tänkte avregga mig från den då jag känner att jag inte riktigt har motivationen till att lira idag. Men ska skärpa till mig. :]

 

Edit 2: Ute ur 40kn nu. Var lite halvshort med 20bb och orkade inte vika 88 pre. Trodde jag hade flippen :D. Spelar värdelöst idag. Får se om man orkar bygga nåt i 15kn. Lär ha 10k stack före paus annars kan det vara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där dog man i 15kn. Torska en feeeet pott med 67 mot QJ på 89T-flop. Dagen slutar "officiellt" en hel del back. Men har spelat in cirka 220$ totalt på CG och 275$ i bonusar vilket jag gjorde innan jag starta dagboken. Så tar inte med det nu. Får leva med en "röd" dag :). Men jag är INTE en förlorande spelare! ;D

 

1/1-07

MTTs: -342$

CG: +44$

Totalt: -298$

 

BR: 2893$

 

 

Imorgon blir målet att spela 3000 händer totalt på NL100. Jag ska försöka komma upp i hyffsad tid så jag kan fånga in förmiddagsfisken. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte hunnit spela så mycket som jag velat idag. Mitt nät har krånglat i princip hela dagen men har ändå hunnit med att spela cirka 1000 händer på Everest och är hittills plus 321$. Har ganska rejält ont i huvudet så ska vila ett tag och hoppas på att det släpper sen återuppta grinden igen ikväll. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna ha lite åsikter om spelet i den här handen. Har inga speciella reads på Fi. Mer tänker jag inte säga utan det är upp till er att spekulera. :)

 

***** Hand History for Game 918714968 *****

0/0 TEXASHTGAMETABLE (NL) - TUE JAN 02 19:14:04 EDT 2007

Table Dili-14 (Real Money) -- Seat 6 is the button

Seat 1: Espinar ( $10.43)

Seat 2: Emmamor ( $58.4)

Seat 3: GP-MoFo ( $20.0)

Seat 4: GVL ( $46.02)

Seat 5: GordieHowe ( $112.7)

Seat 6: straightjs ( $140.55)

Emmamor posts small blind (0.5).

GP-MoFo posts big blind (1.0).

Dealt to GordieHowe [ :Kh:, :Ks: ]

GVL folds.

GordieHowe raises (4.0) to 4.0

straightjs calls (4.0)

Emmamor folds.

GP-MoFo folds.

** Dealing Flop ** : [ :9h:, :Th:, :Jh: ]

GordieHowe bets (9.5)

straightjs calls (9.5)

** Dealing Turn ** : [ :2s: ]

GordieHowe bets (28.5)

straightjs calls (28.5)

** Dealing River ** : [ :Td: ]

GordieHowe checks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sååå seeeg session nu, USCH! Upp o ner hela tiden och lyckades aldrig komma till ett ordentligt plus. Till sist så tiltade jag bort ett inköp till en äcklig tomte på ett av borden med TPTK mot hans färg. Slutade cirka ett inköp back till slut. Inte så mycket plus idag då heller efter slaskandet i 40kn på Prima. Ska ta det lugnt ett tag med turneringsliret nu. Är helt ur form där och ska kämpa för att nå ett fint plus i cash game istället.

 

Imorgon ska jag förmodligen iväg till Karlstad och shoppa hela dagen så det blir nog inte så mycket grind då. Ska väl försöka hinna med ett tusental händer på kvällen åtminstone. :)

 

2/1-07

MTTs: -178$

CG: +280$

Bonusar: +70$

Totalt: +172$

 

BR: 3050$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AAaaaaaaargh!! Pallar fan inte o lira på Crypto. Var ju tightare än Prima till och med, USCH!!! En hand var så sjuk.

 

3-handed. Får AKh i bb. Knapp höjer 3xbb, sb synar, jag re-raisar 12xbb, knapp och sb synar. flop 884 två spader, alla checkar, turn 7 i spader, alla checkar, river 5, alla checkar. sb visar JJ, knapp visar QQ. LOL?

 

Har cashat ut därifrån nu i alla fall. Hade 200$ "pending" i bonus där som jag räknat med i rullen bara för de stod med bland de andra pengarna. Hade bara clearat 10% så det gör inte mig så mycket. Spyr på sajten.

 

Jag har tagit ut 800$ från Everest med som är på väg till Neteller. Så kommer ha cirka 1200$ till övers sen som jag funderar på att sätta in på en annan sajt. Det lutar mest åt Ongame nu. Någon som har tips på fiskrikt NL100-spel? Kör på Everest så länge i alla fall. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte inte spela mer idag efter lillgrinden på Crypto då jag var rätt sleten. Satte mig o kolla på film istället men fick då världens grindsug och bestämde mig för att försöka hämta igen backet på Everest. Körde åtta bord och det svängde som f*n men lyckades till slut vända 250$ back till 23$+ för dan. ;D

 

Får se hur det blir med grindandet imorgon. Har lovat mig själv att försöka plugga 3-4h på dan och sen har jag träning på kvällen. Blir inte så mycket tid över. :(

 

Jag håller på och ordnar en del med rullen. Ska bl a försöka betala av en gammal stejk på ~300$ som kommer plockas från rullen. Har även pengar lite här o var i "cyberspace" så sammanfattar totala rullen imorgon istället. Förmodligen kommer den ligga runt 2,5k$ då. Ska bara grinda cash game veckan ut och återuppta turneringsspelandet på söndag igen.

 

3/1-07

Cash game: +23$

Totalt: +23$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...