Gå till innehåll

NLT - AKs mot all in på flop


Recommended Posts

Har ingen read alls har precis satt mig vid bordet. Vad skulle ni gjort i den här situationen? Tvåpar kan vi nog utesluta här. Det är ju en rätt krafit överbet han gör också, för mig luktar det set.

 

Tacksam för alla svar!

 

Adam 24 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Hero (206.60)

Plats 2: affe68 (308.22)

Plats 3: Cirros (140.23)

Plats 5: Bubben06 (46.30)

Plats 6: Yvoone (285.14)

Plats 7: TheAngler (380.82)

Plats 9: ConnyClack (19.00)

Plats 10: Grimster (17.00)

ConnyClack lägg LM 0.50

Grimster lägg SM 1.00

** Giv **

Hero [Ah, Kh]

affe68 [N/A, N/A]

Cirros [N/A, N/A]

Bubben06 [N/A, N/A]

Yvoone [N/A, N/A]

TheAngler [N/A, N/A]

ConnyClack [N/A, N/A]

Grimster [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Hero Höj till 6.00

affe68 Lägg

Cirros Lägg

Bubben06 Syna 6.00

Yvoone Syna 6.00

TheAngler Syna 6.00

ConnyClack Höj till 13.00

Grimster Lägg

Hero Syna 13.00

Bubben06 Syna 13.00

Yvoone Syna 13.00

TheAngler Syna 13.00

*** Flop(Board): *** : [2c, 6h, Ac]

*** Bet Runda 2 ***

ConnyClack All-in 6.00

Hero Höj till 44.00

Bubben06 Lägg

Yvoone Lägg

TheAngler All-in 367.82

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första borde du absolut slagit om preflopp när en så kort stack höjer dig. Sannolikheten att få en all-in mot ett underpar eller ett sämre ess med massor av döda pengar i potten är väldigt god då det är väldigt otroligt att någon av de andra spelarna har QQ+. Obligatorisk höjning till 60 eller mer. Nog det största misstaget i handen.

 

Floppen stinker mycket riktigt set och kan väl kanske vara ett vik. En bättre spelare skulle ju också kunna ha kombinationsdrag där eller helt enkelt jävlas eftersom han kan vara väldigt säker på att du inte kan ha bättre hand än AK. Detta eftersom du höjde ur tidig position och därför knappast kan ha 22/66 och inte heller AA eftersom du inte höjde en gång till mot reraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har så rätt.. Borde slått om preflop, men antar att jag var lite rädd. Hade jag slått om pre till tex 50-60 och han synar iaf med tex 22 66 är det väl inget annat än att betala av? Han har ju knappast odds för att syna med ett lågt par där, men inget å göra åt om han klonkar jag är ju commited till potten då.

 

Men vad ska man göra om jag inte floppar nåt? Bettar jag ut blir man ju commited. Så vad skulle man gjort då isåfall? Nu menar jag om den andra killen hade synar ett omslag på 50-60.

 

En sak till jag inte gillar när jag får bra händer UTG på SS, att det kan vara så många som synar och det blir svårt att spela toppar UTG mot 5 FI som synar allt. Så det blir att man kan spela lite weakt ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, om jag slår om till 60 pre? :smile: Tror inte många spelare har lust att syna 50-60BB pre för att floppa set.

 

 

Påpekade bara att han har korrekta odds för att syna 60miljoner BBs preflop ifall han sitter med ett par. Har väl sett värre om jag säger så.

Sen om han har lust att göra det är en annan historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påpekade bara att han har korrekta odds för att syna 60miljoner BBs preflop ifall han sitter med ett par. Har väl sett värre om jag säger så.

Sen om han har lust att göra det är en annan historia.

Men herregud.. Hur ska han kunna vet att jag har Ak? Kan lika gärna ha högre par än han, och hur ska han spela sin hand med 3 överkort när han inte floppar set? All in och hoppas på det bästa för han ledde preflop mot tex AK? Tycker det låter lite långsökt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har så rätt.. Borde slått om preflop, men antar att jag var lite rädd. Hade jag slått om pre till tex 50-60 och han synar iaf med tex 22 66 är det väl inget annat än att betala av?

Ungefär så ja.

 

Men vad ska man göra om jag inte floppar nåt? Bettar jag ut blir man ju commited. Så vad skulle man gjort då isåfall? Nu menar jag om den andra killen hade synar ett omslag på 50-60.

Tja, det beror ju mycket på hur floppen ser ut. Både bet och check kan vara fine.

 

En sak till jag inte gillar när jag får bra händer UTG på SS, att det kan vara så många som synar och det blir svårt att spela toppar UTG mot 5 FI som synar allt. Så det blir att man kan spela lite weakt ibland.

Du ska spela toppar jävligt lugnt mot fem motståndare. Men det är ju ingen ursäkt för att inte höja stort med bra händer pre om folk betalar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud.. Hur ska han kunna vet att jag har Ak? Kan lika gärna ha högre par än han, och hur ska han spela sin hand med 3 överkort när han inte floppar set? All in och hoppas på det bästa för han ledde preflop mot tex AK? Tycker det låter lite långsökt.

 

Ja hur ska han kunna veta det?

Men det är så de spelar...

Grabbarna inne på ss lägger inte automatiskt ett par bara för att du isoleringsbetar till 60kr och de ger inte heller upp handen bara för att de missat trissen och det ligger 5 överkort, en fyrstege och en fyrfärg på bordet.

Det vet du lika väl som jag.

 

Själv sätter jag mig ner med 100 spänn och degar antagligen in på den floppen.

Att sitta ner med 200 och försöka reda ut om såna där har 222,666, AAA 43c, KQc, Ak-A2 eller 62off känns som en omänsklig uppgift.

 

Jag har inga svårigheter med att förstå varför du inte reraisade till 60kr preflop. Den andra kan mycket väl gå med och 2ggr av 3 kommer du att bli sittande med AK, missad flop med 150 spänn i potten och lika mycket kvar i stacken. Det är inget angenämt läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för alla svar jag fått! Speciellt Hjort som har gett mig bra råd.

 

Han hade 22 för set vilket inte förvånade mig. Det var nyårsnatt, jag var jättetrött, så jag synade... Ingen ursäkt kanske men iaf.

 

Nu i efterhand tycker jag han inte kan ha annat än set här. Jag har ju spelat på denna nivå ett tag nu så jag borde förstått att det går till såhär. Sen tyckte att jag spelade handen så dåligt att jag antar man får skylla sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och lite mer exakt?

* 22 är mycket sämre än AK

* Det är bra att höja med AK på bord där man får många syn

* Det är inte särskilt jobbigt att höja upp 60 med AK pre och få en all-in syn + en snubbe till.

* Folk är inte i närheten så lösa som du försöker ge sken av.

* Ditt tankesätt med att titta på specifika händer i en range är grundligt skevt.

* Du borde själv inse att du har rätt mycket kvar att lära om folk som spelat i flera år fortfarande lär sig nya saker varje dag. Alla som precis börjat tänker fel på nästan alla sätt. De flesta lär sig aldrig att tänka rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet han det?

 

Du har inte spelat mycket inne på ss ser jag. Naturligtvis mycket beroende av read på spelaren ifråga, men folk ger dig inte kredit för ett högt pp bara för att du reraisar till 60BB preflop.

När man ska isoleringsreraisa inne på ss vill man antingen ha AK och vara all-in eller ha just ett högt pp som man representerar eftersom folk är kapabla att göra väldigt lösa syner preflop i stora potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud.. Hur ska han kunna vet att jag har Ak? Kan lika gärna ha högre par än han, och hur ska han spela sin hand med 3 överkort när han inte floppar set? All in och hoppas på det bästa för han ledde preflop mot tex AK? Tycker det låter lite långsökt.

 

 

Du vet lika väl som jag att folk inte bryr sig att det ligger 3 överkort på bordet om de har ett par inne på ss.

För övrigt är det lika svårt för dig med AK de gånger du missar floppen som för honom när det kommer överkort på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...