Olyckan_77 Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Har aktivt följt sng-diskussionerna ganska länge här på forumet och förvånas över att så få grindar SH-sng's. Hur kommer det sig? Jag vill härmed lyfta fram en diskussion om just denna typ av sng (om det nu är någon som delar mitt intresse). Det jag misstänker är att man här spelar spelaren på ett annat sätt än fr-sng. Själv håller jag till på Ongame-nätverket, 5-pers sng (turbo) med prisfördelningen 70/30. Startmarker 1500 med startblinds 10/20. Shoot! Citera
mostrom Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Jag har sista veckorna försökt mig på 5-manna turneringar (spelar normalt bara heads-up). Det jag spelat är $20+2 på IPN nätverket (Boss media). Jag försöker spela 3 turneringar åt gången och har fått följande statistik i december: 5-manna: 31 vinster, 20 andraplatser, 46 annan placering ROI: 30% ITM: 53% Total vinst: +$704 Timpeng ca: $45 Jag blandar friskt mellan turbo och vanliga, inte så stor skillnad på IPN nätverket (3 min alt. 5 min). Startmarker 1500, blindsen 15/30, 25/50, 50/100, 100/200, 150/300 //Niklas Citera
Olyckan_77 Postad 28 December , 2006 Författare Rapport Postad 28 December , 2006 Hur beter du dig under de första blindsnivåerna? Sjukt tight? Jag anser mig vara sparsam med starthänder under dessa nivåer, men inte alls så tight som det sägs att man bör vara på FR under tidiga nivåer. Funderar mycket på om min ROI skulle öka om jag skulle tighta till mig ytterligare under de inledande nivåerna. En av de absolut bästa på nivån där jag huserar är en kille som nickar timmccracken. Eller, jag är väl inte tokimponerad av hans spel, men hans Sharkscope-stats är imponerande minst sagt ("Ranked 2 in any Game 5-6 seated Turbo $16-35 Total Profit Leaderboard"). Det jag har tyckt mig märka på hans spel vid tidiga nivåer är att han är sjukt tight. Lite väl tight i mina ögon. Men det verkar ju uppenbart fungera Finns inte mycket att läsa om sng SH, det är därför jag försöker få igång en diskussion här. Fyll gärna på med era åsikter/synpunkter. Citera
mostrom Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Jag spelar väldigt tight tills det är 3 kvar. Ibland måste jag däremot börja stjäla några blinds tidigare, om blindsnivån blir för hög. När jag väl spelar en hand så limpar jag bara in, får jag ingen träff så lägger jag mig bara. Får jag träff så ser jag till att få betalt. När 3 återstår så tar man kommandot. Citera
Olyckan_77 Postad 28 December , 2006 Författare Rapport Postad 28 December , 2006 Limpar du även först in? Oavsett starthand? Citera
mostrom Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Japp, jag limpar de få händer jag spelar, utom QQ, KK och AA då jag höjer 3-5ggr bb. Tycker inte det finns någon anledning att skrämma bort sämre händer. Får man en träff så vill man ju ha betalt. Får man ingen träff så vill man att det ska bli billigt. Citera
Olyckan_77 Postad 28 December , 2006 Författare Rapport Postad 28 December , 2006 Intressant... Har sett folk med hyfsade sharkscope-stats köra på samma linje, dvs limpa händer som AJs utg. Är dock tveksam på om det är en så bra linje ändå... Citera
mostrom Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Ja det återstår att se om det håller i längden, har inte spelat så länge ännu. Citera
eurythmech Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Det går nog att plussa på det spelet på låg nivå, men det är bättre att spela bra. Citera
mostrom Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 vad är bra spel enligt din mening då? Citera
milvus Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Spelar en hel del sexmanna $20 jackpot sng på noble. Hög rake men tre priser och många dåliga spelare. (sex vintser i rad ger 15 000 har jag för mig, sex top två 300, vilket är klart överkomligt och lätt betalar den högre raken om man är hyffsat duktig.) I början extremt tight. Om jag får AA KK höjer jag minst sex ofta åtta ggr bb . När två åkt ut är det dags att börja spela, om det inte händer i första handen då kan man vänta lite till. Höj alla händre du spelar. Med två eller tre limpare höj rejält och stjäl potten, med i stort sett alla vettiga händer. Hu beror naturligtvis på motståndare men oftast är det stjäl stjäl stjäl som gälller tills man tvingat ner stacken. Merparaten är fantastiskt selektiva med vilka händer dom spelar då. (spelar en fem manna på ss nu, det är tight som f-n i jämförelse) Citera
eurythmech Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Går all överskottsrake till jackpotten? Citera
milvus Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Omöjligt att säga utan att veta hur ofta den faller ut och hur många som spelar. Men ger nog bara ett litet överksott till sajten. Raken är 3,50 på en 20 dollars, så dom drar in nio dollar per sng i överkskott. Kan inte bli så mycket över av det. Med reservation för att jag inte vet hur griniga dom är på att betala ut den stora jackpotten. Citera
mostrom Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Har aktivt följt sng-diskussionerna ganska länge här på forumet och förvånas över att så få grindar SH-sng's. Hur kommer det sig? Jag vill härmed lyfta fram en diskussion om just denna typ av sng (om det nu är någon som delar mitt intresse). Det jag misstänker är att man här spelar spelaren på ett annat sätt än fr-sng. Själv håller jag till på Ongame-nätverket, 5-pers sng (turbo) med prisfördelningen 70/30. Startmarker 1500 med startblinds 10/20. Shoot! Hur ser blinds nivåerna ut på Ongame nätverket? Hur lång tid tar det att komma upp på 100/200 i blinds? Citera
Recommended Posts