Gå till innehåll

NLT - SnG, ska jag ändra ett vinnade spel?


Gammelsmurfen

Recommended Posts

Jag började spela poker för 6-7 veckor sedan, senaste 4 veckorna enbart 20 personers SnG hos Expekt,90% $5. Det har gått över all förväntan,

1:a 7

2:a 4

3:a 6

4:a(ITM) 3

4-5: 7

6-7: 9

8-10: 13

11-: 9

 

Snittplacering 6,2 (av 55)

ROI: 86%

 

Som nybörjare så spelar jag tight genom nästan hela turneringarna, går aldrig med om jag inte har oddsen på min sida, spelar ett väldigt enkelt, lite småfegt spel.

Såg delar av Lederers "More Secrets..." ikväll, märker att jag spelar väldigt förutsägbart, checkar på floppen om det inte blev något osv. Nu är frågan ska man frångå ett vinnande koncept och bluffa/semibluffa mer i flopspelet? Ska man börja spela mer aggresivt generellt "som ni som har rutin gör", eller ska jag fortsätta gneta på? Jag kan säga att målet med mitt pokerspel inte är att kunna leva på det, jag är ganska nöjd nu när mina $30 har blibit $200. Jag vill ha kul helt enkelt!

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vilken nivå du funderar på att börja med, men du har bara 58 st SnG i ryggen? Ju högre nivå dessto bättre brukar folk bli på att läsa dig. Så brukar det generellt sett vara iaf och spelar du i så fall ett rättframt spel, med bet då du träffat, check vid miss så lär de märka det...iaf lite senare i turneringen (<10). Spela kvar och skaffa dig RUTIN, hitta lägen då du kan köpa potter, är nog det viktigaste inom SnG.

 

Alttför många har alltför bråttom att gå upp i nivå bara för att vakna upp en morgon, gul som en...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...