Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena pokerkamrater!

Jag har spelat onlinepoker i snart 1 och ett halvt år nu och jag tycker att det går bättre och bättre. Till en början så spelade jag bara på freerolls och dyl. men nu har jag börjat spela på small stakes-bord och jag kan säga att jag inte har gått minus direkt förutom i början. La en all-in på 20$ när jag hade AA på pre-floppen. Tungt o förlora på en river-triss :cry: Aja...

Nu undrar jag till er, mer eller mindre proffs, när man ska börja spela lite mer riktigt med högre stakes... Jag vet att det ibland kan vara plånboken som förhindrar om man ska satsa på poker eller inte. Så då kanske man bara ska ha det som en alternativt "dyr" hobby.

Så nu skulle jag vilja ha reda på:

1. När ni började spela.

2. När ni började spela på lite mer högre stakes undan för undan.

3. Om det är bara är tillgången på pengar som avgör om man ska satsa på poker eller inte.

4. När ni kände att pokern var ert liv... :lol:

Denna tråd kan verka lite konstig men jag är bara undrande... :roll:

Tack på förhand!

//Undrande Kalmarbo

* RP, lite kompletterande - QoS *

Postad
1. När ni började spela.

2. När ni började spela på lite mer högre stakes undan för undan.

3. Om det är bara är tillgången på pengar som avgör om man ska satsa på poker eller inte.

4. När ni kände att pokern var ert liv... :lol:

1. Online i höstas, homegames sedan en längre tid.

2. Inte än. Lowlimit ger tillräckligt med spänning och vinster i dagsläget. Trivs bland fisken.

3. Vettetusan. Jag lever inte på det eller något sådant. Jag spelar för att det är skoj - och för att pokern ger mig nya leksaker ibland.

4. När man inser att man drömmer om pokerhänder....

Skämt åsido, spela på den nivå där du känner dig hemma. Inget självändamål i att kliva upp i insats.

Postad

Som fido skrev. Håll dig till den nivån där du känner dig säker.

Och sedan när Bankrullen tillåter det så kan du ju hoppa upp i några dagar och se hur det går. Går det åt skogen så är det bara att börja om på den lägre nivån och sedan försöka igen.

Till slut så känner du dig hemma på den högre nivån och du kan börja om på ett högre steg.

Men det är inget fel på lowlimit heller. Ed Miller(författare av SSHFAP)påstår att han spelar ihop 50000$ per år på 3-6$. Så det kan vara lönsamt att hålla sig där tills man har en ordentlig rulle.

Men mitt råd är att inte gå upp föränn du har en BR som tillåter det!

Postad

Okej grabbar... Jag får väl dra upp en limit nu och se hur det går med fiskeriet... :lol:

Jo när man ändå är i hetluften...

1. Vilka pokerklienter spelar ni på? Jag spelar mest på Expekt och PokerChamps...De känns rätt

2. Är det lika många kvinns som grabbar som spelar poker...Eller ser de ner på oss pokerspelare :)

Fixar med kursiveringen.

//Hickmott

Postad

Rotoroberts, välkommen till POKERFORUM.nu! :)

Undvik att posta fler olika typer av frågor i en och samma tråd.

1. Frågor om pokersajter i gruppen Onlinepoker.

2. Det finns två rätt intressanta trådar om kvinnor i poker, se http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=5804 och http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=5383

I denna tråd kan vi fortsätta diskussionen on topic!

Läs mer i våra Forumregler och vår Postningsguide.

Bekanta dig också gärna med den fin-fina sökfunktionen.

Enjoy! :)

- QoS