jemten Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 FLT 1/2. Löst bord, ca 40% ser floppen. Har gått tämligen uselt, spelat i två timmar, torskade med AA en gång och annars inte en höjbar hand. Har stulit lite blinds och ligger lite back. Är inte på det bästa av humör. Preflop: Hero UTG. A:heart: Q Hero raises, 1 folds, UTG+2 calls, 2 fold, Button 3-bets, SB calls, BB folds, Hero calls. Inte så mycket att säga, blir trebettad, skulle jag cappat? Button är lite aggressiv och har höjt med diverse mediokra händer tidigare. Flop: (14 SB) A:diamond: 8:diamond: 9:heart: (4 spelare) SB checks, Hero bets, UTG+2 calls, Button raises, SB calls, Hero calls, UTG+2 calls Härligt, träffar esset. Tyvärr ger brädan lte väl mycket dragmöjligheter, men jag kan väl inte annat än betta. Button höjer och jag fruktar att jag är uppe mot AK eller AA. Turn: (11 BB) Q:spade: (4 spelare) SB checks, Hero bets, UTG+2 calls, Button raises, SB calls, Hero 3-bets, UTG+2 calls, Button caps, SB folds, Hero calls, UTG+2 went all-in. Tvåpar, men samtidigt ger det möjlighet till stege. Bettar och höjer ända, då jag vet att limparna är väldigt lösa. Även om jag möjligen är slagen av knappen finns ju chansen att han har AK-AQ. Mjölkar därför ut lite extra slantar ur möjliga skräp- eller draghänder. En höjning från nån av de övriga hade fått mej att sakta ner. River: (25 BB) K:spade: (2 spelare+en all-in) Hero checks, Button bets, Hero calls. Jippi, en kung - tror nu att jag som bäst kan dela potten. Check-syn. Final Pot: 27 BB Resultat: Button: triss i nior (9:club: 9:diamond:) Hero: tvåpar, essar och damer (A:heart: Q:club:) UTG+2: par i nior (T:diamond: 9:spade:) Frånsett preflopshöjningen tycker jag knappen spelade bra; limparen drog väl lite väl optimistiskt kanske. Är lite osäker på mitt eget slaskande. Borde jag cappat preflop, och när skulle jag insett att jag fått stryk och tagit det lugnt? Citera
richardd Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Jag ha spelat likadant från båda sidor förutom hans preflop 3 bettning. Inte mycket och göra åt känns det som. Citera
Hjort Postad 12 Februari , 2005 Rapport Postad 12 Februari , 2005 Eftersom du vet att knappen har rätt låg lägsta hand och (främst) för att du har två spelare till i potten som indikerat svaghet tycker jag du ska cappa. Ibland gör du bort dig när knappen har AK/etc men det kompenseras rätt väl av de gånger som synarna får betala riktigt dyrt med KQo eller 66. Floppen är ju rätt klassiskt checkraiseläge mot en aggressiv spelare som la in sista betet preflopp, och det är ju främst för att få in mer bet. Om din motståndare har mycket lösa standarder för att höja floppen så kan du höja för att få värde av synarna igen (som återigen troligen är rätt svaga). Men de flesta spelare tar det rätt lugnt med en hand som JJ här, så det är nog bäst att lugna ned sig. På turn så ligger återigen en checkraise nära till hands mot en aggressiv spelare. Tycker trebet och cap är helt rätt även om du ofta är slagen här. Orsaken är ju naturligtvis att du får 2:1/3:1 på varje bet du lägger in, och då behöver du inte vara bäst jätteofta för att det ska vara lönande. På rivern så försvann ju större delen av knappens HD som du kan slå, och eftersom det är moraliskt fel att folda tvåpar på rivern i en 26BB-pott så synar vi så klart. Citera
Recommended Posts